پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستورالعمل‌هاي کرونايي در چهارمحال و بختياري بومي‌سازي شود

کد خبر: 167711 تاریخ انتشار: 1400/12/28
نمایش: 871
اخبار
سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي مديريت بيماري کرونا نبايد منتظر ابلاغ بخشنامه‌هاي کلي از سوي مرکز باشيم، گفت: کارشناسان خبره بسياري در استان وجود دارد، بايد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي کرونايي در استان بومي‌سازي شود.
محسن حسين‌ميرزايي ۲۸ اسفندماه در ستاد استاني مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه با تلاش‌هاي کادر بهداشت و درمان، همراهي مردم و همکاري مسئولان شاهد کاهش آمار ابتلا و مرگ و مير کرونا در استان هستيم، اظهار کرد: در راستاي حفظ سلامت مردم بايد با دلسوزي تلاش کنيم، بايد اين همکاري و همراهي تا پايان ريشه‌کني کرونا ادامه داشته باشد.


سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه عادي‌انگاري در ايام نوروز مي‌تواند خطرآفرين باشد، گفت: بايد بحث رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي همواره در الويت باشد، مصوبات جلسات ستاد مديريت بيماري کرونا و قرارگاه استاني کرونا بايد با حساسيت اجرا شود، همچنين بايد از اجراي اين مصوبات در جامعه بازخورد بگيريم.


وي با تاکيد بر اينکه اعمال محدوديت‌هاي کلي در مديريت بيماري کرونا در چهارمحال و بختياري ضرورت ندارد، عنوان کرد: در صورت نياز مي‌توان محدوديت‌ها را به‌صورت نقطه‌اي اعمال کرد، همچنين پيش‌بيني‌هاي کرونايي در خصوص آينده در دستور کار باشد تا شاهد غافلگيري نباشيم.


حسين‌ميرزايي ادامه داد: شاهد افت تحصيلي در مدارس و دانشگاه‌ها هستيم، بنابراين تعطيلي کلي مدارس و دانشگاه‌ها به صلاح نيست، اثرات اين افت تحصيلي در سال‌هاي آينده در جامعه بروز عيني پيدا خواهد کرد، بايد با آگاهي‌بخشي نگراني والدين نسبت به حضور فرزندانشان در مدارس پس از تعطيلات نوروزي کاهش پيدا کند.


سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي مديريت بيماري کرونا نبايد منتظر ابلاغ بخشنامه‌هاي کلي از سوي مرکز باشيم، عنوان کرد: کارشناسان خبره بسياري در استان وجود دارد، بايد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي کرونايي در استان بومي‌سازي شود، تاکنون حدود ۴۵ درصد اصناف استان در سامانه ايران من ثبت‌نام کرده‌اند، بايد تلاش کنيم اين عدد به ۸۰ درصد برسد.


وي با اشاره به اينکه تزريق دز دوم واکسن در ادارات و جامعه  هدف به بالاي ۹۰ درصد رسيده است، بيان کرد: تزريق دز سوم واکسن کرونا در برخي ادارات پايين است، بايد تلاش کنيم اين عدد افزايش پيدا کند.


حسين‌ميرزايي تاکيد کرد: اولويت اسکان مسافران نوروزي در مراکز اقامتي تحت نظارت اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مانند هتل‌ها، مراکز بوم‌گردي، مهمان‌پذيرها و ... است، در صورت ضرورت مي‌توان از خانه‌هاي معلم و مدارس براي اسکان مسافران استفاده کرد، اما اولويت اسکان در خانه‌هاي معلم و مدارس با ۵۰ درصد ظرفيت براي فرهنگيان است، همچنين اسکان مسافران در مدارسي انجام شود که امکانات آن‌ها مناسب باشد.


سرپرست معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: براي خدمت‌رساني مطلوب‌تر به مردم و مديريت هرچه بهتر بيماري کرونا، شوراي راهبردي مديريت کرونا، براي اولين بار در کشور در اين استان تشکيل شد.


وي با بيان اينکه نتيجه محدوديت‌ها در جامعه بايد ملموس باشد، تاکيد کرد: اگر محدوديت‌هاي اعمال شده در مديريت کرونا موثر نيست، بايد اين محدوديت‌ها لغو شده و بر اساس نياز هر بخش اعمال شود.


حسين‌ميرزايي در پايان با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه دهيم که سفرهاي نورزوي به کام مردم تلخ شود، گفت: بايد بر رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي نظارت جدي صورت بگيرد، همچنين ذخاير دارو در چهارمحال و بختياري اطمينان‌بخش باشد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07