پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ديدار استاندار چهارمحال و بختياري با وزير راه و شهرسازي

کد خبر: 167837 تاریخ انتشار: 1401/01/18
نمایش: 865
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با حضور مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و تعدادي از مديران استاني مرتبط با حوزه راه و شهرسازي با وزير راه و شهرسازي در خصوص توسعه محورهاي مواصلاتي استان و پيگيري اعتبارات لازم جهت تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه راه‌سازي ديدار و گفت‌وگو کرد.
غلامعلي حيدري با اشاره به جلسه برگزار شده با وزير راه و شهرسازي، مجمع نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران استاني مرتبط با حوزه راه و راه‌سازي، اظهار کرد: اين جلسه با محوريت توسعه محورهاي مواصلاتي استان و پيگيري اعتبارات لازم جهت تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام اولويت‌دار در حوزه راه‌سازي استان برگزار شد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: پروژه راه‌‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد يکي از پروژه‌هاي پيشران، زيرساختي و اولويت‌دار در حوزه راه‌سازي در استان محسوب مي‌شود، پيشرفت فيزيکي اين پروژه در سال ۱۴۰۰ به ۶۵ درصد رسيد، همچنين در سال گذشته ۸۰۰ ميليارد تومان اعتبار به اين پروژه اختصاص پيدا کرده است.

وي با تاکيد بر اينکه پروژه راه‌آهن مبارکه_ سفيددشت به شهرکرد، جزو پروژه‌هاي داراي اولويت در مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري قرار گرفته است، عنوان کرد: اين پروژه براي تکميل نيازمند ۲۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار است که در سفر رياست جمهوري به استان اعتبار مورد نياز براي تکميل اين پروژه‌ زيرساختي اختصاص پيدا خواهد کرد.

حيدري تصريح کرد: ايستگاه راه‌آهن مبارکه- سفيددشت به شهرکرد به‌زودي با حضور معاون وزير راه و شهرسازي در منطقه رحمتيه شهرکرد کلنگ‌زني مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: همچنين محورهاي مواصلاتي نيمه‌تمام استان از جمله محور بن به داران، تيران به سامان و جاده ساحلي سامان به قراقوش نيز جزو مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه با بيان اينکه تسريع در تکميل محور چهار خطه شهرکرد به شلمزار، يکي از موضوعات مورد تاکيد در ديدار با وزير راه و شهرسازي بود، يادآور شد: تکميل اين محور نيازمند تخصيص اعتبار به‌صورت ويژه است، مجوز ماده ۵۶ و امکان استفاده از تسهيلات بانکي براي تکميل اين پروژه اخذ شده و در آينده‌اي نزديک با تاييد بانک مرکزي براي پرداخت تسهيلات ، اين پروژه حياتي در استان آغاز به‌کار خواهد کرد، باتوجه به پيشرفت فيزيکي اين پروژه، پيش‌بيني مي‌شود، محور شهرکرد به شلمزار امسال تکميل و به بهره‌برداري برسد.

حيدري اضافه کرد: پروژه محور  فرخشهر- دزک- شلمزار- ناغان به کارون ۴ نيز يکي از پروژه‌هاي مهم راه‌سازي در چهارمحال و بختياري است که با پيگيري‌هاي صورت گرفته ۳۰۰ ميليارد تومان تسهيلات بانکي براي تکميل اين پروژه اختصاص پيدا خواهد کرد، تضامين بانکي توسط سازمان برنامه و بودجه صادر و به بانک مرکزي ارسال شده است و به‌دنبال دريافت اعتبار براي تکميل اين پروژه هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: در لايحه بودجه سال ۱۴۰۱، براي پروژه محور شهرکرد- بازفت به مسجد سليمان نيز ۱۴۷ ميليارد تومان اعتبار پيش‌بيني شده، اين پروژه باتوجه به اينکه نيازمند اعتبارات بسيار بالايي براي تکميل است، در سفر رياست جمهوري به استان مورد تاکيد قرار مي‌گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07