پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

هنر انقلاب تصويرگر درد و رنج ملت‌‎هاي مظلوم در سراسر دنيا باشد

کد خبر: 167850 تاریخ انتشار: 1401/01/20
نمایش: 781
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه هنر انقلابي بايد در راستاي مبارزه با فرهنگ اشرافي‌گري به‌کار گرفته شود، گفت: اين هنر بايد تصويرگر درد و رنج ملت‌‎هاي مظلوم در سراسر دنيا باشد.
غلامعلي حيدري ۲۰ فروردين‌ماه در نشست صميمي با جمعي از هنرمندان چهارمحال و بختياري به‌مناسبت آغاز هفته هنر انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه براي ماندگار شدن هر ايده و موضوعي بايد آن را از زبان هنر بيان کنيم، اظهار کرد: تاثيرگذارترين زبان در جامعه، زبان هنر است و مي‌توان از هنر در راستاي توسعه همه‌جانبه استان نيز بهره‌مند شد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه توسعه همه‌جانبه استان در دستور کار قرار دارد، افزود: براي احصاي مشکلات در بخش‌هاي مختلف ديدار با اقشار مختلف، نخبگان و بازديدهاي ميداني در دستور کار قرار گرفته است، قطعا با نگاه تک بعدي نمي‌توان به اهداف پيش‌بيني شده در توسعه استان رسيد.

وي با تاکيد بر اينکه با پيگيري‌هاي مستمر اعتبارات قابل توجهي به چهارمحال و بختياري در ماه‌هاي اخير اختصاص پيدا کرده است، گفت: در سفر رياست جمهوري به استان اعتبارات قابل توجهي به پروژه‌هاي نيمه‌تمام اختصاص پيدا خواهد کرد که بخش فرهنگ و هنر نيز از برکات اين سفر بهره‌مند خواهد شد.

حيدري در ادامه با بيان اينکه نبايد تمامي مشکلات را به اعتبارات و مسائل مالي گره بزنيم، توضيح داد: نقش نيروي انساني توانمند و متعهد در حل مشکلات بسيار موثر است، در دفاع مقدس شاهد بوديم که تمام معادلات دشمنان به وسيله رزمندگان انقلابي و متعهد برهم خورد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه هنر انقلابي بايد در راستاي مبارزه با فرهنگ اشرافي‌گري به‌کار گرفته شود، بيان کرد: همچنين اين هنر بايد تصويرگر درد و رنج ملت‎هاي مظلوم در سراسر دنيا باشد.

وي ادامه داد: هنر انقلابي بايد در ميدان مبارزه با سبک زندگي آمريکايي و غربي باشد و هنرمند انقلابي بايد خود را مجاهد در ميدان سبک زندگي ايراني- اسلامي بداند، اين هنر بايد دستاوردهاي انقلاب اسلامي را به جامعه منعکس کند.

حيدري با اشاره به اينکه هنرمند انقلابي بايد افسر جنگ نرم باشد، تصريح کرد: هنرمند انقلابي بايد بصيرت‌افزايي در جامعه را در راس کار قرار دهد، توليد محتوا در بحث جهادتبيين بايد در دستور کار هنرمندان متعهد و انقلابي قرار داشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اين استان در هنرهايي مانند موسيقي، ادبيات، شعر، هنرهاي تجسمي و ... در کشور سرآمد است، يادآور شد: مسئولان بايد براي حل مشکلات با هنرمندان تعامل داشته باشند، تعامل با مسئولان معجزه مي‌کند.

وي تاکيد کرد: هنرمند انقلابي بايد در بين مردم حضور داشته باشد، شهيد آويني يک الگوي کامل براي هنرمندان جامعه محسوب مي‌شود، رزمندگان در هشت سال جنگ تحميلي در يک جنگ نابرابر در برابر دشمنان ايستادگي کردند، اين ايثارگري‌ها بايد با زبان هنر به تصوير کشيده شود.

حيدري با تاکيد بر اينکه هنرمندان بايد با زبان هنر به جريان‌سازي‌هاي دشمنان پاسخ دهند، عنوان کرد: رزمندگان، فرماندهان و سلحشوران چهارمحال و بختياري در دفاع مقدس نقش برجسته‌اي داشتند، کار ماندگار اين دلاوران بايد با ساخت فيلم‌هاي فاخر و از طريق تاريخ شفاهي بروز و ظهور پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: دشمن به‌دنبال ايجاد ياس و نااميدي در بين مردم کشور است، بايد با زبان هنر واقعيت‌ها و اقدامات انجام شده توسط مسئولان براي مردم بيان شود، انتظار تحولات بزرگي را در استان داريم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07