پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

هزينه احداث راه در مناطق کوهستاني استان بالا است

کد خبر: 167879 تاریخ انتشار: 1401/01/24
نمایش: 934
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه هزينه احداث جاده در مناطق کوهستاني و صعب‌العبور استان بسيار بالاتر از ساير استان‌ها است، گفت: به‌همين دليل بايد اعتبارات حوزه راه در اين استان ويژه در نظر گرفته شود.
غلامعلي حيدري ۲۴ فروردين‌ماه در ديدار با محمدرضا کدخدازاده- معاون ساخت و توسعه راه‌هاي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور با اشاره به مشکلات حوزه راه و راه‌سازي در چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: اين استان به‌علت عدم توسعه در حوزه راه‌ در بن‌بست قرار گرفته است، براي خروج اين استان از بن‌بست نيازمند توسعه محورهاي مواصلاتي و ايجاد کريدورهاي ارتباطي هستيم.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: جلسات متعددي با وزير و معاونان وزير راه و شهرسازي جهت پيگيري براي تامين اعتبار پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه راه‌سازي در استان برگزار شده است.

وي در ادامه با اشاره به پروژه نيمه‌تمام محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ايذه، توضيح داد: اين پروژه ملي است، با بهره‌برداري از اين پروژه مسير ارتباطي بنادر به فلات مرکزي بالغ بر ۲۰۰ کيلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و جابجايي کالا در اين مسير نيز تسهيل مي‌شود.

حيدري افزود: باتوجه به بالا بودن ميزان تردد در محور بروجن، لردگان، کارون ۴ به ايذه و همچنين آمار بالاي تصادفات در اين محور در تلاش هستيم تا در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري، اعتبارات لازم براي تکميل اين پروژه به‌طور کامل تخصيص پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: پروژه محور شهرکرد، شلمزار، ناغان به کارون ۴ نيز يکي از محورهاي پرترافيک در چهارمحال و بختياري محسوب مي‌شود که آمار تصادفات رانندگي منجر به جرح و فوت در اين محور بسيار بالا است، خوشبختانه مجوز ماده ۵۸ اين پروژه اخذ شده و بايد عمليات اجرايي در اين محور تسريع شود.

وي بيان کرد: احداث محور ارتباطي کوهرنگ به انديکا نيز از نظر گردشگري و تردد مردم بومي دو شهرستان محروم کوهرنگ و انديکا بسيار حائز اهميت است، بنابراين براي احداث تونل چري و تاراز در اين محور نيازمند مساعدت مالي وزير راه و شهرسازي هستيم.

حيدري تکميل محور فارسان به کوهرنگ و احداث جاده ساحلي حاشيه زاينده‌رود را براي رونق گردشگري حائز اهميت عنوان کرد و گفت: خوشبختانه مجوز ماده ۲۳ محور فارسان به کوهرنگ اخذ شده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه هزينه احداث جاده در مناطق کوهستاني و صعب‌العبور استان بسيار بالاتر از ساير استان‌ها است، اظهار کرد: به‌همين دليل بايد اعتبارات حوزه راه در اين استان ويژه در نظر گرفته شود، زيرا احداث پل و تونل در محورهاي مواصلاتي بسيار هزينه‌بر است.

وي در پايان تاکيد کرد: چهارمحال و بختياري هنوز به شبکه ريلي کشور متصل نشده و پروازهاي فرودگاه شهرکرد نيز محدود است، بايد در بحث حمل و نقل، توسعه همه‌جانبه در بحث ريل، راه و فرودگاه را در کنار هم در نظر بگيريم.

محمدرضا کدخدازاده_ معاون ساخت و توسعه راه‌هاي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور در اين ديدار با تاکيد بر اينکه تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه راه در چهارمحال و بختياري حائز اهميت است، اظهار کرد: مشکلات پروژه‌هاي اولويت‌دار استان در حوزه راه مورد بررسي قرار گرفت.

وي تاکيد کرد: جهت تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه راه‌سازي در چهارمحال و بختياري از ظرفيت منابع تهاتر نفت، ماده ۵۶ و ساير اعتبارات بهره مي‌گيريم.

کدخدازاده توضيح داد: براي توسعه چهارمحال و بختياري بايد توسعه راه، ريل و فرودگاه در کنار هم ديده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07