پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ذخيره گندم در استان بايد منطقي باشد

کد خبر: 167931 تاریخ انتشار: 1401/02/01
نمایش: 1393
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه گندم يک کالاي استراتژيک در کشور محسوب مي‌شود، گفت: بنابراين بايد به يک ذخيره منطقي از گندم در استان برسيم.
محمدکاظم منزوي يکم ارديبهشت‌ماه در شوراي آرد و نان چهارمحال و بختياري با بيان اينکه خريد تضيمني گندم بايد از هم‌اکنون در دستور کار متوليان قرار بگيرد، اظهار کرد: بايد گزارش خريد گندم به‌صورت مستمر در شوراي آرد و نان ارائه شود، همچنين بايد بر بحث خروج گندم از استان نظارت ويژه صورت بگيرد.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه گندم يک کالاي استراتژيک در کشور محسوب مي‌شود، توضيح داد: بنابراين بايد به يک ذخيره منطقي از گندم در استان برسيم، انبارهاي زيرمجموعه تعاون روستايي بايد براي ذخيره گندم از هم‌اکنون آماده شوند، مي‌توان از ظرفيت انبارهاي کارخانجات استان براي ذخيره گندم استفاده کرد.

وي خاطرنشان کرد: سازمان فني و حرفه‌اي چهارمحال و بختياري بايد به بحث آموزش نانوايان ورود پيدا کند، همچنين مي‌توان مجوز پخت نان با قيمت آزاد را به چند نانوا که کيفيت نان مطلوب آنان مطلوب است را در هر شهر بدهيم.

منزوي با اشاره به اينکه اجرايي شدن پيشنهاد ايجاد بازارچه‌هاي نان در شهرهاي پرجمعيت بسيار موثر است، عنوان کرد: مي‌توان در اين بازارچه‌ها انواع مختلف نان را تهيه و به‌فروش رساند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه نانوايان بدون اخذ مجوز نمي‌توانند نسبت به بسته‌بندي نان و توزيع در فروشگاه‌هاي موادغذايي اقدام کنند، بيان کرد: مرکز بهداشت بايد بر اين مسئله نظارت داشته باشند.

وي با تاکيد بر اينکه در راستاي پيشگيري از تخلفات در کارخانجات آرد، نصب دوربين انجام شد، بيان کرد: بايد بر اين مسئله اهتمام ويژه صورت بگيرد و تصاوير اين دوربين‌ها پايش شوند، نصب و فعال بودن دوربين‌ها به عهده سازمان صمت باشد و اگر دوربين قطع شد، بلافاصله قطع شدن دوربين گزارش شود تا از تخلفات احتمالي جلوگيري کنيم.

منزوي بيان کرد: توزيع آرد عشاير بايد از هم‌اکنون مورد توجه قرار بگيرد، همچنين شيوه‌هاي نظارتي در اين موضوع تبيين شود، کدملي سرپرستان خانوارهاي عشاير در سامانه ثبت شود تا بتوان در توزيع آرد در حوزه عشاير دقيق‌تر وارد عمل شويم. 

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري  افزود: يک تيم نظارتي در يک طرح ضربتي براي بررسي درصد رطوبت و سبوس کارخانجات آرد در چهارمحال و بختياري تشکيل شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07