پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

حذف ارز ترجيحي به‌معناي رها شدن بازار نيست

کد خبر: 168018 تاریخ انتشار: 1401/02/18 15:14:10
نمایش: 1362
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هدفمندي يارانه‌ها و حذف ارز ترجيحي به‌معناي رها شدن بازار نيست، کماکان حفظ بازار و تامين برخي از اقلام براي تنظيم بازار در دستور کار قرار دارد.
محمدکاظم منزوي با اشاره به اينکه در سال‌هاي اخير شاهد هدررفت يارانه‌ها بوديم، اظهار کرد: اين مسئله موجب مي‌شد تا يارانه در جيب طبقات مرفه برود، در فاز جديد هدفمندي يارانه‌ها توسط دولت، آرد صنف و صنعت آزاد شد و قيمت‌گذاري نان فانتزي و رشته آشي نيز در دستور کار قرار گرفت، در بحث هدفمندي يارانه‌ها به‌دنبال حمايت از توليد و مصرف‌کننده هستيم.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري افزود: هدفمندي يارانه‌ها و حذف ارز ترجيحي به‌معناي رها شدن بازار نيست، کماکان حفظ بازار و تامين برخي از اقلام تنظيم بازار در دستور کار قرار دارد و درصدد هستيم با نظام قيمت‌گذاري و تامين برخي از اقلام از افزايش قيمت‌ها جلوگيري کنيم.

وي با تاکيد بر اينکه تلاش خواهيم کرد تا افزايش شديد قيمت‌ها جلوگيري کنيم و ارزش پول ملي نيز حفظ شود، بيان کرد: اما به هرحال اين يک جراحي بزرگ است و تبعاتي نيز دارد، اما بايد اين تبعات منفي به حداقل برسد.

منزوي با بيان اينکه جلوگيري از احتکار در دستور کار تمامي نهادهاي نظارتي قرار دارد، يادآور شد: براي رفع کمبود برخي از اقلام مانند ماکاروني در چهارمحال و بختياري اقداماتي در حال انجام است، براي توليد مشکل نداريم، از مردم درخواست مي‌شود، احتکار کالا را گزارش دهند.

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري عنوان کرد: هنوز مبلغ يارانه پرداختي به مردم در خصوص حذف ارز ترجيحي مشخص نشده است، زيرا نحوه محاسبه يارانه براي بخش‌هاي مختلف متفاوت است، کوپن الکترونيکي و يا يارانه نقدي در دستور کار قرار خواهد گرفت، اين فرآيند اعلام مي‌شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06