پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم

کد خبر: 168074 تاریخ انتشار: 1401/02/29
نمایش: 959
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ايجاد عدالت اجتماعي از وظايف ذاتي تمامي مسئولان است، گفت: بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم.
غلامعلي حيدري ۲۸ ارديبهشت در ديدار با مهدي خان‌احمد- ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو در خصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور با اشاره به فعاليت‌هاي قرارگاه امام حسن مجتبي، اظهار کرد: اين قرارگاه در راستاي محروميت‌زدايي در استان‌ها گام بر مي‌دارد، بايد تمامي دستگاه‌هاي اجرايي به وظايف خود به نحو احسن عمل کنند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه اين استان با يک محروميت تاريخي دست و پنجه نرم مي‌کند، بيان کرد: براي تسريع در روند آبرساني به روستاهاي محروم، جلساتي براي حل مشکلات به رياست معاونت عمراني استاندار به‌صورت هفتگي برگزار شود.

وي با بيان اينکه ۱۴۰۰ گروه جهادي در چهارمحال و بختياري وجود دارد، خاطرنشان کرد: اجراي پروژه‌ آبرساني به روستاهاي شهرستان خانميرزا مي‌تواند به‌عنوان يک الگوي موفق در کشور ارائه شود، در اقدامات جهادي بايد علاوه بر کميت، کيفيت نيز مورد توجه قرار بگيرد.

حيدري عنوان کرد: وزارت نيرو در راستاي محروميت‌زدايي نيز مي‌تواند علاوه بر آبرساني در روستاها به حوزه سدسازي و آبخيزداري ورود پيدا کند، احداث سدهاي کوچک در حوزه تامين آب پايدار مي‌تواند موثر باشد. استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه ظرفيت استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير در اين استان وجود دارد، يادآور کرد: مي‌توان در اين حوزه پروژه‌هاي متعددي تعريف کرد.

وي افزود: قرارگاه امام حسن مجتبي مي‌تواند در حوزه آبرساني به روستاها، مسکن، راه روستايي و آبخيزداري ورود پيدا کند، در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بودجه خوبي براي استان پيش‌بيني شده است، بايد براي جذب اين اعتبارات ظرفيت‌سازي کنيم.

حيدري با اشاره به اينکه ۳۲۸ واحد مسکوني ويژه محرومان در چهارمحال و بختياري در سال گذشته احداث شده است، توضيح داد: کار فرهنگي در کنار کار عمراني در دستور کار گروه‌هاي جهادي قرار بگيرد. استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ايجاد عدالت اجتماعي از وظايف ذاتي تمامي مسئولان است، گفت: بايد گام‌هاي اساسي در راستاي محروميت‌زدايي برداريم.

وي تصريح کرد: به‌طور مستمر از پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در چهارمحال و بختياري بازديد ميداني به‌عمل بيايد.

۷۱۳۸ روستا با اعتباري بالغ بر ۱۹ هزار ميليارد تومان در کشور آبرساني مي‌شود

مهدي خان احمد- ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو در خصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور با اشاره به آغاز عمليات آبرساني در روستاهاي محروم کشور، اظهار کرد: طبق برآوردها پيشرفت فيزيکي اين پروژه‌ها پنج درصد است، پيشرفت فيزيکي اين پروژه‌ها مطلوب ارزيابي مي‌شود.

وي تاکيد کرد: آبرساني به روستاها در کشور با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي يکي از بزرگترين پروژه‌هاي عمراني در کشور محسوب مي‌شود، در اين طرح در فاز اول بالغ بر ۷۱۳۸ روستا با اعتباري بالغ بر ۱۹ هزار ميليارد تومان و در فاز دوم نيز ۶۰۰۰ روستا از آب شرب سالم و پايدار برخوردار خواهند شد.

خان احمد با اشاره به اينکه آبرساني به ۱۳۰۰۰ روستا در کشور در قالب طرح‌هاي محروميت‌زدايي بايد به‌صورت جهادي و بر اساس استانداردهاي فني با سرعت انجام شود، بيان کرد: ملاحضات فني و ايمني در اين پروژه‌ها بايد مورد تاکيد قرار بگيرد.

ناظر ملي مرکز جهاد آبرساني وزارت نيرو در خصوص پروژه‌هاي محروميت‌زدايي در قالب آبرساني به روستاهاي کشور تاکيد کرد: پروژه‌هاي آبرساني در روستاها بايد به‌گونه‌اي باشد که تا سال‌ها تاثيرگذاري بالايي داشته باشد. وي يادآور شد: در فاز اول با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي آبرساني به ۴۴ روستا طي يک بازه زماني ۳۰ ماهه انجام مي‌شود، در تلاش هستيم ظرف سه سال آينده مشکل قطعي آب در روستاهاي چهارمحال و بختياري رفع شود.

۷۷ روستا در چهارمحال و بختياري با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي آبرساني مي‌شود 

سردار علي‌محمد اکبري- فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) در پايان جلسه با تاکيد بر اينکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با انجام اقدامات محروميت‌زدايي، مکمل اقدامات دولت‌ها است، اظهار کرد: سپاه براي حل مشکلات اساسي کشور در قالب گروه‌هاي جهادي براي کمک به دولت سيزدهم ورود پيدا کرده است تا بخشي از مشکلات مردم حل شود.

وي با اشاره به اينکه ۷۷ هزار روستا در کشور نيازمند شبکه آبرساني است، عنوان کرد: تامين آب شرب پايدار براي روستاها از ضروريات است. اکبري با بيان اينکه براي آبرساني به روستاهاي محروم در کشور نيازمند کار گسترده هستيم، خاطرنشان کرد: قطعا انجام کار گسترده، مشکلاتي را در پي دارد، اگر اين مشکلات رفع شود، کار تسريع مي‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمربني‌هاشم(ع) توضيح داد: مقرر شد با همکاري قرارگاه امام حسن مجتبي به ۷۷ روستا در چهارمحال و بختياري آبرساني شود، در فاز اول آبرساني به ۴۴ روستا در دستور کار قرار گرفت.

وي تاکيد کرد: تامين مصالح، امکانات و برداشتن معارضان باعث بروز مشکل در اجراي اين پروژه مي‌شود، اگر مجوزات لازم اخذ شود، آمادگي براي احداث شبکه راه روستايي و آبرساني نيز وجود دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07