پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

املاک شهرداري‌ها، ساماندهي و سنددار شود

کد خبر: 178287 تاریخ انتشار: 1401/04/05 12:59:19
نمایش: 641
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري ساماندهي املاک و عرصه‌هاي در اختيار شهرداري را از ملزومات عنوان کرد و گفت: سند دار شدن املاک شهرداري‌ها سوءاستفاده در اين حوزه را کاهش مي‌دهد.
غلامعلي حيدري پنجم تيرماه در جلسه شوراي سازمان همياري شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه انتخاب سريع شهرداران مورد تاکيد بنده است، اظهار کرد: خوشبختانه اکثر شهرداران استان تعيين تکليف شده‌اند و بايد وضعيت مابقي شهرداري‌ها نيز هر چه سريعتر تعيين تکليف شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به اينکه از وضعيت فعلي سازمان همياري شهرداري‌هاي استان رضايت کافي ندارم، عنوان کرد: بايد هر چه سريعتر مشکلات اين سازمان مرتفع شود، البته در چند ماه اخير اقدامات خوبي صورت گرفته است.

وي با تاکيد بر اينکه سرکشي از مجموعه‌هاي شهرداري در سطح چهارمحال و بختياري به‌صورت مستمر در دستور کار قرار بگيرد، اظهار کرد: مشکلات شهرداري‌ها به‌طور دقيق احصا شود، بخش عمده اين مشکلات توسط خود شهرداري‌ها قابل حل است، شهرداران به‌صورت ميداني بحث مديريت شهري را دنبال کنند.

حيدري با بيان اينکه مديران تمام توان خود را براي خدمت به مردم به‌کار بگيرند، گفت: شهرداران نبايد به‌دنبال رزومه باشند، بلکه بايد هم‌چون شهيد باکري خدمت به مردم را در اولويت کاري خود قرار دهند و شخصا براي حل مشکلات وارد ميدان شوند، شهردار انقلابي بايد همانند شهيد مهدي باکري باشد.

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: مديريت انقلابي، انگيزه بالا و خدمت صادقانه حلال مشکلات است، شهرداران براي حل مشکلات منتظر اعتبار نباشند، شهردار بايد توانمند باشد و براي حل مشکل توپ را در زمين ساير دستگاه‌هاي اجرايي نيندازد، شهردار براي حل مشکلات و چالش‌هاي شهري بايد محور هم‌افزايي بين دستگاه‌هاي اجرايي باشد.

وي با بيان اينکه پاکدستي، پاسخگو بودن به مراجعه‌کنندگان و خدمت صادقانه در دستور کار شهرداران قرار بگيرد، گفت: شهرداران بايد بر زيرمجموعه خود نظارت کافي داشته باشند تا شاهد بروز تخلف در حوزه‌هاي مديريت شهري نباشيم.

حيدري يادآور شد: مراجعه‌کنندگان به شهرداري‌ها بايد با رضايت از شهرداري خارج شوند، اگر درخواست مراجعه‌کننده طبق قوانين نيست و امکان انجام آن وجود ندارد بايد توسط کارشناس مربوطه توجيه شود، ايجاد رضايت‌مندي با تکريم ارباب رجوع امکانپذير است.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با تاکيد بر اينکه مديريت شهري بايد به‌گونه‌اي انجام شود که در شان مردم باشد، توضيح داد: مردم بايد از فضاي شهر نشاط و آرامش دريافت کنند، متاسفانه‌هاي ورودي و خروجي‌هاي شهرهاي استان نامناسب است و شهرداران بايد بر اين مسئله توجه جدي داشته باشند.

وي با اشاره به اينکه سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري برکات زيادي براي استان در پي دارد، بيان کرد: در اين سفر اعتبارات بسيار خوبي در حوزه‌هاي مختلف به استان اختصاص پيدا کرد و شهرداري‌ها نيز از اين اعتبارات بهره‌مند خواهند شد.

حيدري يادآور شد: شهرداري‌ها مي‌تواند در رونق گردشگري بسيار موثر عمل کنند، قطعا با ايجاد زيرساخت مناسب و با استفاده از طبيعت بکر مي‌توان درآمد پايدار در اين حوزه ايجاد کرد، قطعا با اقدامات ساده مانند ايجاد کمپ گردشگري مي‌توان در اين حوزه رونق ايجاد کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: شهرداران داراي امکانات، تجهيزات و ماشين‌آلات متعدد هستند، مي‌توان با تکيه بر اين امکانات و استفاده صحيح از آن‌ها کارهاي بزرگي را انجام داد، براي اجراي پروژه‌هاي شهري برنامه زمانبندي تهيه شود و طبق آن کار صورت بگيرد.

وي با تاکيد بر اينکه جذب قير بايد در اولويت کاري شهرداران قرار بگيرد، توضيح داد: قيري که جذب مي‌شود بايد در راستاي آسفالت معابر و جاده‌هاي خاکي مورد استفاده قرار بگيرد.

حيدري ساماندهي املاک و عرصه‌هاي در اختيار شهرداري را از ملزومات عنوان کرد و گفت: سند دار شدن املاک شهرداري‌ها سوءاستفاده در اين حوزه را کاهش مي‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: شهرداران از ظرفيت شوراهاي اسلامي براي پيشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده کنند، قطعا حضور مردم در عرصه مديريت شهري موثر است.

وي در پايان با تاکيد بر اينکه اميدآفريني با ارائه گزارش عملکرد مسئولان در رسانه‌ها و فضاي مجازي مورد توجه جدي قرار بگيرد، توضيح داد: اميدواريم در آينده‌اي نزديک شاهد تحول در حوزه مديريت شهري در استان باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07