پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مديران موانع پيش‌روي سرمايه‌گذاري در چهارمحال و بختياري را برطرف کنند

کد خبر: 178306 تاریخ انتشار: 1401/04/07
نمایش: 586
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: موانع سرمايه‌‌گذاري در حيطه فعاليت بنياد مستضعفان، توسط مديران دستگاه‌هاي اجرايي رفع شود تا شاهد رونق و توسعه در استان باشيم.
غلامعلي حيدري هفتم تيرماه در ديدار با تعدادي از معاونان بنياد مستضعفان کشور  با اشاره به سفر پرويز فتاح- رئيس بنياد مستضعفان انقلاب اسلامي به چهارمحال و بختياري در اواخر سال گذشته، اظهار کرد: توسعه واحدهاي توليدي زيرمجموعه اين بنياد يکي از درخواست‌هاي اصلي مسئولان استاني از اين بنياد است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: رئيس‌جمهور در سفر به استان از واحد توليدي چادر مشکي حجاب و کشتارگاه جونقان بازديد کردند و پس بررسي ميداني به عمق محروميت استان پي بردند، قطعا توليد و اشتغال از اولويت‌هاي دولت سيزدهم است.

وي با اشاره به اينکه محروميت موجود در چهارمحال و بختياري تاريخي است، گفت: اين محروميت موجب شده تا نرخ بيکاري و مهاجرت در اين استان بالاتر از ميانگين کشوري باشد، بنابراين ايجاد اشتغال پايدار در اين استان يک ضرورت محسوب مي‌شود.

حيدري افزود: باتوجه به اينکه چهارمحال و بختياري سرچشمه سه رود بزرگ کارون، زاينده‌رود و دز است و ظرفيت‌هاي خوبي نيز در بسياري از حوزه‌ها در استان وجود دارد، بنابراين مي‌توان با استفاده از اين ظرفيت‌ها و پتانسيل‌ها اشتغال پايدار در استان ايجاد کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بيکاري در چهارمحال و بختياري به حالت انفجار رسيده است، بيان کرد: يکي از رسالت‌هاي بنياد مستضعفان کاهش محروميت در مناطق محروم است، اميدواريم با همت مسئولان اين بنياد شاهد کاهش بيکاري و زدودن غبار محروميت از استان باشيم.

وي در ادامه با بيان اينکه کارحانجاتي نظير شير و گوشت زاگرس، بهنوش، پاک پي و حجاب از دهه‌هاي گذشته در چهارمحال و بختياري توسط بنياد مستضعفان راه‌اندازي شده‌اند، عنوان کرد: مي‌توان با اجراي طرح‌هاي توسعه‌ براي اين واحدهاي توليدي به ايجاد اشتغال پايدار و افزايش توليد کمک کرد.

حيدري افزود: شهرک تخصصي آب معدني در چهارمحال و بختياري در شهرستان کوهرنگ ايجاد شده است و زيرساخت‌هاي لازم براي سرمايه‌گذاري وجود دارد، بنياد مستضعفان مي‌تواند جهت سرمايه‌گذاري در اين شهرک ورود پيدا کند.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره به کشتارگاه جونقان، توضيح داد: مديريت و توسعه اين کشتارگاه کار پيچيده‌اي نيست، مي‌توان با ايجاد چند سردخانه، دامداري و مرکز بسته‌بندي اين واحد را توسعه و مديريت کرد.

وي در پايان تصريح کرد: موانع سرمايه‌گذاري در حيطه فعاليت بنياد مستضعفان، توسط مديران دستگاه‌هاي اجرايي رفع شود تا شاهد رونق و توسعه در استان باشيم.

در ادامه اين ديدار محمد اتابک- معاون اقتصادي بنياد مستضعفان با تاکيد بر اينکه محروميت‌زدايي از دغدغه‌هاي بنياد مستضعفان است، اظهار کرد: امکاناتي که اين بنياد براي نقاط محروم کشور به جهت توسعه و ايجاد اشتغال در نظر گرفته، چند برابر شده است.

وي افزود: يکي از اهداف بنياد مستضعفان کمک به دولت است، اما قطعا باتوجه به محدوديت‌ها نمي‌تواند تمامي مسئوليت‌هاي دولت را متقبل شود.

اتابک در خصوص طرح توسعه شرکت پاک‌پي شهرکرد، توضيح داد: براي اجراي طرح توسعه اين کارخانه نيازمند هزينه ۳.۵ برابري معادل سرمايه‌گذاري در واحد هستيم، قطعا اجراي طرح‌هاي توسعه توسط بنياد در راستاي سوددهي است و اگر سوددهي چنداني وجود نداشته باشد، طرح اجرايي نخواهد شد.

معاون اقتصادي بنياد مستضعفان در ادامه با اشاره به موانع پيش‌روي توسعه کارخانه حجاب شهرکرد، بيان کرد: اين واحد با مشکل پرداخت بدهي ارزي به بانک صنعت، معدن و تجارت روبرو است، متاسفانه اين بانک همکاري لازم را ندارد و تا زماني‌که مشکل اين واحد توليدي با بانک مرتفع نشود، نمي‌توان طرح توسعه اين واحد را عملياتي کرد، در حال حاضر اين واحد زيان‌ده شده و شرايط کار مساعد نيست.

وي در خصوص پيشنهاد سرمايه‌گذاري بنياد مستضعفان در کشتارگاه جونقان، يادآور شد: اين موضوع بايد از جوانب مختلف مورد بررسي کارشناسي قرار بگيرد، زيرا اين بنياد تاکنون در صنايع اينچنيني ورود پيدا نکرده است.

اتابک در خصوص طرح دامداري سيرک، خاطرنشان کرد: بايد مسئله مشکل اجتماعي اين طرح توسط مسئولان استاني حل شود، بنياد براي خدمت به مردم وارد مي‌شود و هيچ‌گاه روبروي مردم نمي‌ايستد، توقف اين طرح هزينه سرمايه‌گذاري در اين طرح را دو برابر کرد.


 معاون اقتصادي بنياد مستضعفان عنوان کرد: هر طرح اقتصادي که بخواهيم اجرا کنيم بايد در نهاينت منجر به ايجاد اشتغال پايدار شود، در غيراينصورت هدرفت منابع است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07