پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اجازه نمي‌دهيم حتي يک ريال از اعتبارات استاني برگشت بخورد

کد خبر: 178424 تاریخ انتشار: 1401/04/18
نمایش: 827
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بسيار حائز اهميت است، گفت: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ نيز در دستور کار قرار دارد و اجازه نمي‌دهيم حتي يک ريال از اعتبارات استاني برگشت بخورد.

علي حيدري ۱۸ تيرماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در سفر رياست جمهوري به استان حدود ۲۶ هزار ميليارد تومان اعتبار به استان اختصاص يافت، اظهار کرد: ۱۱ هزار ميليارد تومان از اين اعتبارات در حوزه عمراني، ۹۰۰۰ ميليارد تومان در حوزه تسهيلات بانکي و ۶۰۰۰ ميليارد تومان اعتبارات غيرنقدي شامل تخصيص تجهيزات به شهرداري‌ها، اتوبوس شهري، قير و خودروي آتش‌نشاني است.
 

سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري افزود: تخصيص قير به پروژه‌هاي راه‌سازي مشروط به تکميل زيرسازي است، هر چه عملکرد بالاتر باشد، تخصيص قير نيز بالاتر مي‌رود، اختصاص خودروي آتشنشاني ويژه ساختمان‌هاي بلندمرتبه از ديگر مصوبات سفر رياست جمهوري بود.
 

وي با بيان اينکه وعده تخصيص ۳۰ درصد اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري داده شده بود، گفت: تاکنون اعتبارات سفر به استان اختصاص پيدا نکرده است، درصدد هستيم تا قبل از آغاز فصل سرما اين اعتبارات به استان اختصاص پيدا کند و عمليات عمراني پروژه‌ها آغاز شود.
 

حيدري تاکيد کرد: اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بايد طي دو سال جذب و هزينه شود، با تکميل پروژه‌هاي عمراني شاهد تحول در استان خواهيم بود.
 

سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه برخي پروژه‌هاي عمراني داراي بدهي به پيمانکار هستند، خاطرنشان کرد: براي مثال در پروژه راه‌آهن مبارکه- سفيد دشت به شهرکرد حدود ۳۵۰ ميليارد تومان بدهي به پيمانکار داريم که در صورت تخصيص اعتبار بايد اين بدهي تسويه شود.
 

وي ادامه داد: تورم بر قيمت تمام شده پروژه‌هاي عمراني تاثيرگذار است و نمي‌توان به‌طور دقيق  و با قطعيت اعلام کرد هر پروژه نيازمند چه اندازه اعتبار است.
 

حيدري با بيان اينکه جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري بسيار حائز اهميت است، يادآور شد: جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ نيز در دستور کار قرار دارد و اجازه نمي‌دهيم حتي يک ريال از اعتبارات استاني برگشت بخورد.
 

سرپرست معاونت عمراني استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص جذب اعتبارات محروميت‌زدايي، اظهار کرد: باتوجه به اينکه در خصوص عملکرد قرارگاه محروميت‌زدايي استان رضايت کافي نداريم، اما اين استان رتبه پنجم جذب اعتبارات در اين حوزه را در بين استان‌هاي کشور به خود اختصاص داده است.
 

وي در ادامه با بيان اينکه هزينه راه‌سازي در مناطق کوهستاني و صعب‌العبور چهارمحال و بختياري بالا است، تصريح کرد: در حال حاضر ۱۶ تونل در حوزه راه‌ها و ۱۵ تونل در پروژه راه‌آهن در استان فعال است، متاسفانه تخصيص اوراق به پروژه‌هاي عمراني، پيمانکاران را با مشکلات جدي مواجه کرد.
 

حيدري بيان کرد: پروژه‌هاي عمراني بايد داراي داراي پيوست فرهنگي باشند، قطعا مسائل فرهنگي، آداب و رسوم و مسائل قومي در پروژه‌هاي جديد لحاظ مي‌شود.
 

وي در خصوص تعدادي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه راه‌سازي در چهارمحال و بختياري، عنوان کرد: تونل دشتک به فارسان در مرحله لايينگ قرار دارد که اين کار بسيار هزينه‌بر و زمان‌بر است، براي اين پروژه مشکل اعتباري وجود ندارد و پيش‌بيني مي‌شود اين پروژه تا پايان سال به اتمام برسد، همچنين در پروژه چهارخطه شهرکرد به شلمزار مشکلات اجتماعي در حوالي قبرستان شهر کيان موجب بروز مشکلاتي شده است و ايجاد پل و تغيير مسير نيز عملا امکانپذير نيست.
 

در ادامه بهادر عبدالغني- مديرکل دفتر امور شهري و روستاهاي استانداري چهارمحال و بختياري در خصوص تعلل در انتخاب شهردار شهرکرد، اظهار کرد: از زمان آغاز به‌کار شوراي شهر شهرکرد، چهار نفر به‌عنوان سرپرست و شهردار انتخاب شده‌اند.
 

وي ادامه داد: محمدتقي جاپلقي به‌عنوان شهردار با اکثريت آراي شوراي شهر شهرکرد انتخاب شد، اما اين شهردار به‌بهانه عدم احراز سکونت کنار گذاشته شد، در حاليکه اين مسئله يک بهانه بود و دلايل اصلي مطرح نشد.
 

عبدالغني با تاکيد بر اينکه حامد فروزنده با پنج راي به‌عنوان شهردار شهرکرد در جلسه شوراي شهر انتخاب شد، بيان کرد: فرآيند صدور راي زمان‌بر شده است، طي نامه‌هاي متعدد حساسيت انتخاب شهردار به شوراي شهر و وزارت کشور اعلام شده است تا اين مسئله سريعا تعيين تکليف شود.
 

مديرکل دفتر امور شهري و روستاهاي استانداري چهارمحال و بختياري يادآور شد: طولاني شدن فرآيند انتخاب شهردار مانع خدمت‌رساني مطلوب به مردم مرکز استان شده است، زيرا سرپرست شهرداري اختيار کامل ندارد.
 

وي در پايان گفت: در هيات تخلفات شوراها چهارمحال و بختياري، استانداري مي‌تواند به عملکرد شورا و تخلفات آن‌ها ورود پيدا کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07