پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پروژه نهضت ملي مسکن در استان آغاز شده است

کد خبر: 178543 تاریخ انتشار: 1401/05/02
نمایش: 808
اخبار
سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پروژه نهضت ملي مسکن در استان آغاز شده است، عنوان کرد: هيچ شهري به‌علت کمبود زمين حذف نخواهد شد و تمام تلاش خود را براي تامين زمين از روش‌هاي مختلف به‌کار خواهيم گرفت.

علي حيدري دوم مردادماه در نشست خبري با اصحاب رسانه چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه فرآيند تامين زمين در طرح نهضت ملي مسکن در مراحل پاياني است، اظهار کرد: زمين براي بالغ بر ۲۰ هزار واحد مسکوني در استان در اين طرح در مدت پنج ماه تامين شده است، اين در حاليست که در طرح مسکن ملي اين ميزان زمين  در مدت هشت سال در استان تامين شده بود.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري افزود: پس از شناسايي زمين براي احداث مسکن در طرح نهضت ملي مسکن، استعلامات مربوط براي ايجاد زيرساخت، تامين آب و مجوزات زيست محيطي اخذ مي‌شود، سپس در جلسات متعدد روند واگذاري اراضي بررسي خواهد شد و سپس براي آماده‌سازي تحويل پيمانکار و بنياد مسکن انقلاب اسلامي مي‌شود که تا حدودي اين فرآيند زمانبر است.
 

وي با اشاره به اينکه پروژه نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري آغاز شده است، عنوان کرد: هيچ شهري به‌علت کمبود زمين حذف نخواهد شد و تمام تلاش خود را براي تامين زمين از روش‌هاي مختلف به‌کار خواهيم گرفت.
 

حيدري با بيان اينکه متقاضياني که توان پرداخت پيش پرداخت در طرح نهضت ملي مسکن را ندارند، حذف و فرد جديدي جايگزين آن‌ها مي‌شود، توضيح داد: کميته امداد امام خميني و بهزيستي براي افراد تحت تکلف خود حمايت‌هاي مالي نظير پرداخت تسهيلات بلاعوض و ... را در اين طرح در نظر مي‌گيرد، امکان افزايش سقف تسهيلات بانکي در اين طرح وجود دارد.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با تاکيد بر اينکه علل مختلفي در کمبود زمين براي ساخت و ساز در مرکز استان وجود دارد، بيان کرد: متاسفانه در برخي محلات شهر شهرکرد به‌ويژه در بافت قديم فرهنگ احداث ساختمان‌هاي بلندمرتبه وجود ندارد و افراد ترجيح مي‌دهند خانه‌هاي يک طبقه و ويلايي داشته باشند.

وي افزود: همچنين اراضي اطراف شهر شهرکرد، زمين‌هاي کشاورزي مرغوب هستند و بر اساس  قوانين امکان اضافه شدن آن‌ها به حريم شهر وجود ندارد، همچنين به‌علت بالا بودن قيمت تغيبر کاربري افراد تمايلي براي تغيير کاربري اراضي خود ندارند.
 

حيدري با بيان اينکه بسياري از افراد سرمايه خود را در حوزه زمين و مسکن سرمايه‌گذاري مي‌کنند، خاطرنشان کرد: اين مسئله باعث افزايش قيمت مسکن مي‌شود، بايد با فرهنگ‌سازي، سرمايه‌ها به سمت توليد هدايت شود.
 

سرپرست معاونت عمراني استاندار چهارمحال و بختياري در پايان در خصوص مشکلات شهرک منظريه، توضيح داد: مقرر شد اداره‌کل راه و شهرسازي ۲۰۰ ميليارد تومان اعتبار به شهرداري شهرکرد براي حل مشکلات اختصاص دهد و قطعا اين اعتبار با پيشرفت فيزيکي اختصاص پيدا خواهد کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06