پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در آماده‌باش کامل قرار بگيرند

کد خبر: 178592 تاریخ انتشار: 1401/05/05 21:45:47
نمایش: 618
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري از لغو مرخصي تمامي مديران استان تا روز دوشنبه هفته آينده خبر داد و گفت: دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در آماده‌باش کامل قرار بگيرند.

غلامعلي حيدري پنجم مردادماه در جلسه ستاد مديريت بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه مرخصي تمام مديران‌کل استان و اعضاي ستاد مديريت بحران شهرستان تا روز دوشنبه هفته آينده در استان لغو است، اظهار کرد: اين افراد بايد در محل خدمت خود حضور داشته باشند، همچنين اطلاع‌رساني لازم مبني بر وقوع بارش‌هاي سيل‌آسا به مردم از طريق رسانه‌ها و صدا و سيما انجام شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد اطلاع‌رساني به عشاير انجام شود تا از اتراق در کنار رودخانه‌ها و مسيل‌ها خودداري کنند، عموما بيش‌ترين حوادث در سيلاب‌ها مربوط به عشاير است، دهياران در خصوص وظايف خود توجيه شوند.
 

وي با اشاره به اينکه اطلاع‌رساني به کشاورزان براي جمع‌آوري محصولات کشاورزي انجام شود، عنوان کرد: بخشداران، دهياران، فرمانداران اطلاع‌رساني کنند و کار تسريع شود، دستگاه‌هاي امدادي و خدماتي در آماده‌باش کامل قرار بگيرند تا خدمات‌رساني به نحو احسن انجام شود و خدمات در هيچ‌ زماني متوقف نشود.
 

حيدري افزود: لايروبي، سرکشي از بندهاي خاکي و سيل‌بندها در دستور دستگاه‌هاي ذيربط قرار بگيرد، شهرداري‌هاي تمام شهرهاي چهارمحال و بختياري در آماده‌باش کامل باشند، در مناطق پرخطر شهرکرد مانند منظريه، دستگاه‌ها براي خدمات‌رساني مستقر شوند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، راه  و شهرسازي و ساير دستگاه‌هاي اجرايي بر مراقبت از کارگاه‌هاي پروژه‌هاي عمراني اهتمام داشته باشند، گفت: تيم‌هاي امدادي مانند اورژانس، هلال‌احمر و نيروي امدادي در نقاط مختلف و محورهاي مواصلاتي پرخطر حضور داشته باشند.
 

وي تاکيد کرد: شهرداري‌ها و دهياري‌ها جداول و پل‌ها را پاکسازي کنند و فرمانداران نيز بر اين موضوع نظارت کنند، ادراه‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي رانش احتمالي در محورها آمادگي داشته باشد.
 

حيدري با اشاره به اينکه مراقبت‌هاي لازم براي جلوگيري از بروز سيلاب  در مناطقي که رودخانه عبور مي‌کند، صورت بگيرد، بيان کرد: تجهيزات و امکانات امدادي مازاد در شهرستان‌هايي که شدت بارش‌ها در آن‌ها بيش‌تر است، مستقر شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تصريح کرد: براي خطوط انتقال نفت در منطقه سرخون تدابير لازم انديشيده شود، اگر نياز به آزادسازي آب در سد کارون 4 وجود دارد، اين کار انجام شود.


 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06