پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پروژه آبرساني بن- بروجن امسال به بهره‌برداري مي‌رسد

کد خبر: 178594 تاریخ انتشار: 1401/05/05 23:31:17
نمایش: 611
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ۳۱۸۰ ميليارد تومان براي تکميل پروژه‌هاي آبي چهارمحال و بختياري در سفر رياست جمهوري به استان مصوب شد که پروژه مهم آبرساني استان نيز در مصوبات سفر ديده شده است، امسال پروژه آبرساني بن- بروجن به بهره‌برداري مي‌رسد.
غلامعلي حيدري شامگاه پنجم مردادماه در برنامه زنده تلويزيوني در شبکه استاني جهانبين با اشاره به مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: يکي از راهبردهاي دولت سيزدهم و رئيس‌جمهور حضور در استان‌ها و احصاي مشکلات است، زيرا با پشت‌ ميزنشيني نمي‌توان به‌طور کامل در جريان مسائل و مشکلات قرار گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: فراهم کردن مقدمات سفر رياست جمهوري به استان از ماه‌ها قبل از انجام در دستور کار قرار گرفت، جلسات متعددي برگزار شد و برنامه‌ريزي‌ها نيز بر اساس سند آمايش انجام بود، پروژه‌هاي اولويت‌دار استان با يک نگاه همه‌جانبه اتتخاب شد، پروژه‌هاي راکد احصا و در جلسات متعدد اين پروژه‌ها با حضور معاون اول رئيس جمهور به تصويب رسيد، قبل از اين جلسه دغدغه‌هاي استان با وزرا در ميان گذاشته شد.

وي با تاکيد بر اينکه مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري ابلاغ شد، عنوان کرد: پروژه‌هاي مصوب سفر رياست‌جمهوري به استان بايد ظرف دو سال به اتمام برسد، چند پروژه براي آغاز بکار به تصويب رسيد، اميدواريم اين مصوبات موجب تحول در استان شود.

حيدري با اشاره به اينکه اعتبارات قابل توجهي به چهارمحال و بختياري در سفر رياست جمهوري اختصاص يافت، يادآورشد: در مجموع ۲۶ هزار ميليارد تومان اعتبار در سفر به استان اختصاص يافت که ۱۲ هزار ميليارد تومان آن اعتبار تملک دارايي سرمايه‌اي است، ستاد ويژه پيگيري مصوبات سفر در استان تشکيل شود تا روند تحقق مصوبات تسهيل شود.

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: پس از جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري شاهد تحول در حوزه اشتغال، تکميل پروژه‌هاي عمراني و محروميت‌زدايي خواهيم بود، در تخصيص اعتبار جزو چند استان برتر کشور هستيم.

وي خاطرنشان کرد: يکي از دغدغه‌ها و مطالبات مهم مردم چهارمحال و بختياري مسئله آب است، بر روي بحث تامين آب پايدار متمرکز شديم، در سفر رياست جمهوري به استان تلاش شد تا با جذب اعتبار پروژه‌هاي آبي متوقف شده با تزريق اعتبار فعال شود، تامين آب سهم مهمي در توسعه و پيشرفت استان دارد.

حيدري گفت: ۳۱۸۰ ميليارد تومان براي تکميل پروژه‌هاي آبي چهارمحال و بختياري در سفر رياست جمهوري به استان مصوب شد که پروژه مهم آبرساني استان نيز در مصوبات سفر ديده شده است، امسال پروژه آبرساني بن- بروجن به بهره‌برداري مي‌رسد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه ۲۱۴۰ ميليارد تومان براي تامين آب روستايي، تکميل شبکه فاضلاب، بازسازي شبکه‌هاي آبرساني فرسوده و .... تخصيص پيدا کرده است، اظهار کرد: اعتبار خوبي براي تکميل سدهاي نيمه‌تمام استان در نظر گرفته شده است، ۱۴۰۰ ميليارد تومان براي تامين آب کشاورزي در نظر گرفته شد.

وي بيان کرد: اکثر پروژه‌هاي راکد چهارمحال و بختياري فعال شده است، سرکشي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام عمراني در دستور کار قرار دارد.

حيدري با تاکيد بر اينکه در مجموع ۳۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختياري وجود دارد، گفت: اين عدد بايد تا ظرف چهار سال به ۵۰۰ هکتار برسد، اعتبار سفر رياست جمهوري در اين حوزه موثر است.

استاندار چهارمحال و بختياري در ادامه با اشاره پروژه‌هاي نيمه‌تمام حوزه راه‌سازي، يادآورشد: ۵۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي جاده‌هاي روستايي، فرودگاه، راه‌آهن مبارکه_ سفيددشت به شهرکرد و ساير پروژه‌هاي عمراني در سفر رياست جمهوري اختصاص يافت، راه‌آهن تا پايان ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسيد.

وي اضافه کرد: اعتبار قابل توجهي به پروژه شهرکرد- شلمزار- ناغان به کارون چهار در نظر گرفته شده و اين پروژه‌ اکنون فعال است، طي دو سال آينده شاهد تحول در حوزه زيرساخت‌هاي راه و راه‌آهن در استان خواهيم بود.

حيدري در خصوص انتصابات مديران در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: انتصابات روال خود را در کنار پيگيري ساير امورات طي کرده است، انتصابات در اختيار استاندار سرعت گرفت و از ساير استان‌ها جلوتر هستيم، انتصابات مديران‌کل در هفته‌هاي آينده سرعت خواهد گرفت.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: پس از تصميم شوراي اسلامي شهرکرد، انتخاب شهردار تسريع مي‌شود، بايد وحدت در استان حفظ شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06