پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خسارات ناشي از سيلاب در استان در حال ارزيابي است

کد خبر: 178705 تاریخ انتشار: 1401/05/11
نمایش: 491
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: خسارات ناشي از سيلاب در استان در حال ارزيابي است و در کوتاه‌ترين زمان اين گزارش براي تصويب در هيات دولت ارسال خواهد شد.

غلامعلي حيدري ۱۱ مردادماه در ديدار با محمدحسن نامي_رئيس سازمان مديريت بحران کشور  با اشاره اينکه بسياري از استان‌هاي کشور درگير سيلاب شدند، اظهار کرد: وزراي دولت سيزدهم در استان‌هاي سيل‌زده کشور براي بررسي خسارات سيل حضور ميداني پيدا کردند و امروز  نيز چهارمحال و بختياري ميزبان رئيس سازمان مديريت بحران کشور  است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره اينکه پس از هشدار سازمان هواشناسي مبني بر وقوع بارش‌هاي سيل‌آسا در استان، مرخصي تمام مديران لغو شد، عنوان کرد: جلسات ستاد مديريت بحران  در استان و شهرستان‌ها به رياست فرمانداران تشکيل شد.
 

وي بيان کرد: خوشبختانه با پيش‌بيني‌ها و اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش خسارات سيل در چهارمحال و بختياري بوديم و تلفات جاني نيز تاکنون گزارش نشده است، عمليات امداد و نجات براي پيدا کردن چوپان مفقود شده ادامه دارد.
 

حيدري با بيان اينکه دريچه‌هاي سدهاي خاکي چهارمحال و بختياري قبل از بارش‌ها باز شد، گفت: اين مسئله به کنترل سيلاب کمک کرد، باتوجه به گردشگرپذير بودن استان، هشدارهاي لازم به افراد داده شد تا افراد در مکان‌هاي پرخطر مانند حريم رودخانه‌ها حضور پيدا نکنند، همچنين پيامک‌هاي هشدار براي گروه‌هاي هدف ارسال شد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري تاکيد کرد: بارش‌هاي اخير در طول ۴۵ سال گذشته بي‌سابقه بوده است، تلاش شد در ساعات اوليه امدادرساني با بسيج نيرو و امکانات سيل‌بندهايي در مناطق پرخطر احداث شود تا با انحراف مسير روان‌آب‌ها از ورود سيلاب به تعدادي از  روستاهاي در معرض خطر جلوگيري کنيم.
 

وي با اشاره به اينکه سيلاب به دامداران، زيرساخت‌ها، اراضي کشاورزي و منازل مسکوني خسارات فراوان وارد کرده است، عنوان کرد: خوشبختانه مردم همکاري بسيار خوبي را در سيل اخير با مسئولان داشتند، گروه‌هاي مردمي، جهادي و هيات‌هاي عزاداري نيز براي کمک به مردم وارد ميدان شدند.
 

حيدري از ورود تجهيزات امدادي به چهارمحال و بختياري از استان خوزستان براي تسريع در امدادرساني خبر داد و گفت: اين تجهيزات شامل کف‌کش، لجن کش، ماشين آتش‌نشاني و ... است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري ادامه داد: خسارات ناشي از سيلاب در استان در حال ارزيابي است و در کوتاه‌ترين زمان اين گزارش براي تصويب در هيات دولت ارسال خواهد شد.
 

وي در پايان گفت: اقلام امدادي، موادغذايي، چادر و ساير نيازهاي ضروري سيل‌زدگان در اختيار سيل‌زدگان استان قرار مي‌گيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06