پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

برآورد خسارت‌ها با نظر مثبت انجام مي‌شود

کد خبر: 178706 تاریخ انتشار: 1401/05/11
نمایش: 466
اخبار
رئيس سازمان مديريت بحران کشور در پاسخ به اين پرسش که آيا ميزان پرداختي‌ها پاسخگو و کمک‌کننده به‌ويژه در مناطق محروم خواهد بود يا خير؟، گفت: برآورد خسارت‌ها معمولاً با نظر مثبت انجام مي‌شود و مثلاً اگر منازل معدودي از بحران آسيب ديده باشند، ما تعداد بيشتري را در نظر مي‌گيريم تا نوسازي و بهسازي بهتر انجام شود.

محمدحسن نامي ۱۱ مردادماه در جريان سفر به مناطق سيل‌زده چهارمحال‌وبختياري در جمع خبرنگاران استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختياري در هفته اخير درگير سيل بود اما خوشبختانه تلفات انساني نداشتيم و اين به همت استاندار و مسئولان استاني و اقدام به موقع ستاد بحران در استان محقق شد که با اطلاع‌رساني به موقع و دقيق از بروز تلفات انساني جلوگيري شد.

وي با ذکر اينکه ساير خسارات قابل جبران است، ادامه داد: در گام نخست بک بودجه اوليه که به هيات دولت پيشنهاد داده‌ايم فردا مطرح و تصويب مي‌شود، پس از برآورد خسارات به احشام، مزارع، باغات و منازل مردم توسط کارشناسان جهاد سازندگي و بنياد مسکن انقلاب اسلامي و نيز ارزيابي خسارات وارد شده به جاده‌ها توسط کارشناسان، رقم‌هاي برآوردشده براي ما ارسال مي‌شود تا پرداخت خسارات آغاز شود.

نامي در پاسخ به اين پرسش که آيا ميزان پرداختي‌ها پاسخگو و کمک‌کننده به‌ويژه در مناطق محروم خواهد بود يا خير؟، گفت: برآورد خسارت‌ها معمولاً با نظر مثبت انجام مي‌شود و مثلاً اگر منازل معدودي از بحران آسيب ديده باشند، ما تعداد بيشتري را در نظر مي‌گيريم تا نوسازي و بهسازي بهتر انجام شود.

وي بيان کرد: امروز برآورد خسارت‌ها انجام مي‌شود و در روستاي بارده که حدود ۲۵۰ خانه آسيب ديده‌اند، اگر تخريب‌ها به گونه‌اي باشد که نياز به نوسازي کامل باشد با نظر کارشناسان بنياد مسکن انقلاب، بودجه نوسازي براي آن منازل در نظر گرفته خواهد شد.

رئيس ستاد مديريت بحران کشور با اشاره به حضور معاون بازسازي و بازتواني در استان جهت تسريع در امر برآورد خسارت و اختصاص بودجه، گفت: پس از برآوردها، مبلغ مشخص خواهد شد؛ البته استان‌هايي که محروميت بيشتري دارند نگاه مثبت در هنگام برآورد بودجه اعمال مي‌شود.

نامي تصريح کرد: نگاه رئيس‌جمهور و وزير کشور به مناطق محروم نگاهي افزاينده بوده تا اين مناطق کمک بيشتري دريافت کنند، ۲۳ استان در حال حاضر همزمان درگير سيل هستند و تمام تجهيزات به اين مناطق گسيل شده است.

وي گفت: خوشبختانه در اين استان، استاندار، مديريت بحران، سپاه و بسيج و هلال احمر به موقع اقدام کردند و تجهيزات لازم در اين استان وجود داشت اما اگر اعلام نياز شود، تجهيزات لازم را ارسال خواهيم کرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06