پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

مجموعه توسعه گردشگري در استان تقويت شود

کد خبر: 178723 تاریخ انتشار: 1401/05/12 15:29:05
نمایش: 715
اخبار
سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اگر مجموعه توسعه گردشگري در استان به‌خوبي مديريت و تقويت شود، مي‌تواند بازوي کمک کننده‌اي براي توسعه و معرفي صنايع دستي و ظرفيت‌هاي گردشگري استان در سطح کشور باشد.
به گزارش روابط عمومي استانداري چهارمحال و بختياري، مهران مرادي ۱۲ مرادماه در ديدار با عليرضا رحماني- مدير امور مجامع شرکت توسعه گردشگري ايران، اظهار کرد: اين استان يک ظرفيت بسيار خوبي در حوزه گردشگري و صنايع دستي دارد که قطعا با حمايت از توليدکنندگان و فعالان در اين دو حوزه مي‌تواند حرکت بسيار خوبي در زمينه ايجاد اشتغال در استان باشد.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختياري افزود: متاسفانه اين استان در نرخ رشد بيکاري در سطح کشور وضعيت مناسبي ندارد، مي‌طلبد که وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي و شرکت توسعه گردشگري ايران اين استان را مورد حمايت ويژه قرار دهد.

وي بيان کرد: افراد و توليدکنندگاني که در زمينه گردشگري و صنايع دستي ورود کرده‌اند نيازمند کمک هستند، همچنين مساعدت و حمايت از آن‌ها مي‌تواند پُلي براي توسعه استان باشد.

مرادي عنوان کرد: فعاليت در زمينه ميراث فرهنگي با يک اعتبار اندک هم ميسر است و براي رشد و شکوفايي آن نياز به هزينه زيادي نيست، کما اينکه فعاليت در اين زمينه کمک به احيا سنت‌هاي ديرين اين سرزمين است.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختياري خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختياري استاني زيبا و بکر است و مي‌تواند در حوزه گردشگري حرف بسياري براي گفتن داشته باشد.

سرپرست حوزه استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: اگر مجموعه توسعه گردشگري در استان به‌خوبي مديريت و تقويت شود، مي‌تواند بازوي کمک کننده‌اي براي توسعه و معرفي صنايع دستي و ظرفيت‌هاي گردشگري استان در سطح کشور باشد.

وي بيان کرد: هماهنگي‌هاي لازم با دستگاه‌هاي اجرايي به عمل مي‌آيد تا براي اهداي هدايا و... از محصولات و صنايع دستي چهارمحال و بختياري استفاده کنند، اين موضوع مي‌تواند بسيار کمک کننده و راهگشا باشد، همچنين برگزاري نمايشگاه‌هاي صنايع دستي يا گردشگري نيز به شرکت توسعه گردشگري در اين استان واگذار مي‌شود.

مرادي تاکيد کرد: استانداري چهارمحال و بختياري اين امکان را دارد تا به صورت مادي و معنوي به مجموعه گردشگري و صنايع دستي اين استان کمک کند تا ميراث سنتي استان به همه مردم ايران شناسانده شود.

در ادامه عليرضا رحماني- مدير امور مجامع شرکت توسعه گردشگري ايران، اظهار  کرد: براي حضور گردشگران کشورهاي خارجي بايد زيرساخت‌هاي لازم جهت اقامت آن‌ها در اين استان فراهم شود.

وي افزود: اراضي که راکد و بدون استفاده در چهارمحال و بختياري را شناسايي و در اختيار شرکت توسعه گردشگري ايران قرار دهيد تا با انتخاب سرمايه‌گذار بتواند در راستاي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري در استان قدم بردارد.

مدير امور مجامع شرکت توسعه گردشگري ايران ادامه داد: شرکت توسعه گردشگري ايران از بدنه دولت است و هدف آن ايجاد اشتغال براي جواناني است که تحصيلات عاليه دارند.

رحماني عنوان کرد: فروشندگان و توليدکنندگان صنايع دستي در چهارمحال و بختياري مي‌توانند از ظرفيت فروشگاه شرکت گردشگري ايران استفاده کنند تا محصولات توليدي استان را به فروش برسانند.

وي خاطرنشان کرد: گردشگري و صنايع دستي مي‌تواند اشتغال‌زا باشد و جوانان را از بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي همچون فساد، اعتياد و... رهايي ببخشد.

مدير امور مجامع شرکت توسعه گردشگري ايران اضافه کرد: مسائل مربوط به حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي همچون برگزاري نمايشگاه‌ها، جشنواره‌ها، همايش‌ها و... به اين شرکت ارجاع داده شود، هر کمکي لازم باشد از مرکز به مجموعه استان خواهد شد تا رونقي در گردشگري و صنايع دستي چهارمحال و بختياري ايجاد شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06