پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خواستار تسريع در پرداخت خسارات وارده سيل به چهارمحال و بختياري هستيم

کد خبر: 178743 تاریخ انتشار: 1401/05/14 21:15:55
نمایش: 625
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خسارات وارده به چهارمحال و بختياري در سيل اخير، گفت: خواستار تسريع در پرداخت خسارات وارده سيل به استان هستيم، اين مسئله در کاهش آلام آسيب‌ديدگان موثر است.

غلامعلي حيدري ۱۴ مردادماه در جلسه ستاد پيشگيري، هماهنگي و فرماندهي عمليات پاسخ به بحران چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه رويکرد دولت سيزدهم عدالت محوري و توجه به مناطق محروم است، اظهار کرد: رئيس‌جمهور با حضور خود در مناطق محروم و در تخصيص اعتبارات به اين مسئله توجه ويژه‌اي داشته‌اند و در سفرهاي استاني آيت‌الله رئيسي به مناطق محروم توجه ويژه‌اي مي‌شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اين استان از يک محروميت تاريخي باوجود اقدامات صورت گرفته، رنج مي‌برد و اين مسئله نيازمند يک توجه ويژه است، خوشبختانه در مصوبات سفر رياست جمهوري به استان توجه ويژه‌اي به تخصيص اعتبار به مناطق محروم صورت گرفت.
 

وي با تاکيد بر اينکه مديريت سيل اخير نتيجه يک کار جهادي و هم‌افزايي بين مسئولان و مردم بود، عنوان کرد: حضور معاون اجرايي رئيس‌جمهور در مناطق سيل‌زده يک فرصت مغتنم است و بايد از آن نهايت استفاده را به نفع مردم ببريم.
 

حيدري در ادامه با بيان اينکه ستاد پيگيري مصوبات سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري به محض ابلاغ اعتبارات تشکيل شد، خاطرنشان کرد: اين ستادها در شهرستان‌ها تشکيل شد، باتوجه به سردسير بودن استان، درخواست داريم که بخش اعظم اعتبارات سفر در ۶ ماه ابتدايي سال به استان اختصاص پيدا کند تا بتوانيم اقدامات را پيگيري کنيم.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به خسارات وارده به چهارمحال و بختياري در سيل اخير، گفت: خواستار تسريع در پرداخت خسارات وارده سيل به استان هستيم، اين مسئله در کاهش آلام آسيب‌ديدگان موثر است، همچنين پرداخت تسهيلات تسريع شود تا بتوان در حوزه‌هاي موردنظر هزينه کنيم.
 

وي تاکيد کرد: ماشين‌آلات فرسوده در چهارمحال و بختياري براي امدادرساني نيازمند نوسازي است، همچنين در برخي ماشين‌آلات مورد نياز در بحث امدادرساني در سيلاب دچار کمبود هستيم و اين مسئله نيازمند توجه جدي است.
 

حيدري با بيان اينکه مسئله آبخيزداري و آبخوان‌داري در کنترل سيلاب و کاهش خسارات ناشي از آن موثر است، خاطرنشان کرد: اجراي عمليات آبخيزداري در چهارمحال و بختياري براي استان‌هاي مجاور اين استان نيز مفيد است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: در هفته آينده نيز شاهد بارش‌هاي سيل‌آسا در استان هستيم، دستگاه‌هاي اجرايي، امدادي و خدمات‌رسان آمادگي کامل براي مقابله با سيلاب را داشته باشند و تمام مرخصي مديران نيز لغو مي‌شود، براي لايروبي قنوات و اصلاح کانال‌هاي کشاورزي نيازمند تخصيص اعتبار هستيم.
 

در بحث هدايت سيلاب در چهارمحال و بختياري مشکل داريم

در ادامه علي حيدري- سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري، اظهار کرد: از زمان تصويب قانون مديريت بحران در سال ۱۳۹۸، اعتباراتي که اين سازمان مشخص کرده به سازمان مديريت و برنامه‌ريزي ابلاغ مي‌شود که تاکنون اعتباري براي اجراي پروژه‌هاي مديريت بحران اختصاص پيدا نکرده است.
 

وي افزود: باتوجه به کوهستاني بودن چهارمحال و بختياري با کمبود شديد امکانات، ماشين‌آلات و تجهيزات امدادي براي امدادرساني در بحران‌ها مواجه هستيم، همچنين زيرساخت‌هايي مانند سيل‌بند، بندهاي خاکي، کانال انحراف آب و بندهاي سنگي و ملاتي در استان کم است و اين مسئله در زمان وقوع سيل، موجب بروز خسارت مي‌شود، زيرا در بحث هدايت سيلاب مشکل داريم.
 

حيدري با بيان اينکه اکنون با مشکل ناپايداري ترانشه‌ها و شيرواني‌ها در پروژه‌هاي محورهاي مواصلاتي مواجه هستيم، گفت: حجم بالايي تردد در اين محورها تردد مي‌کنند و هر لحظه امکان فروريختن آن‌ها وجود دارد.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به کمبود علوفه در استان باتوجه به سيلاب و خشکسالي، يادآور شد: اين مسئله تبديل به بحران شده است و بايد تدبيري در اين خصوص انديشيده شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07