پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

پيگير مصوبات سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري هستيم

کد خبر: 178761 تاریخ انتشار: 1401/05/16
نمایش: 914
اخبار
معاون اجرايي رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه پيگير مصوبات سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري هستيم، گفت: در اين سفر چند روزه از پروژه‌هاي داراي اولويت در اين استان سرکشي به‌عمل آمد.

سيد صولت مرتضوي ۱۶ مردادماه در پايان سفر خود به چهارمحال و بختياري در جمع خبرنگاران با اشاره به اينکه در جمع مردم سيل‌زده شهرستان‌هاي کوهرنگ، لردگان، اردل، خانميرزا و روستاي بارده حضور پيدا کرديم، اظهار کرد: درصدد بوديم در اين سرکشي‌ها به‌صورت ميداني از وضعيت مناطق سيل‌زده اطلاع پيدا کنيم.
 

معاون اجرايي رئيس‌جمهور با اشاره به اينکه بخش قابل توجهي از شهرها و روستاهاي چهارمحال و بختياري درگير سيلاب شده بودند، عنوان کرد: در روزهاي گذشته مسئولان کلان کشوري از جمله وزير کشور، رئيس سازمان مديريت بحران کشور، رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي و ساير مسئولان کشوري نيز در استان حضور پيدا کردند، خوشبختانه مسئولان استان به نيکي از عهده مديريت بحران در بحث اطلاع‌رساني و امداد و نجات برآمدند، همچنين اسکان موقت آسيب‌ديدگان به خوبي انجام شد.
 

وي افزود: سيلاب خسارات زيادي به بخش کشاورزي، دامپروري، منازل مسکوني، زيرساخت‌ها و ... وارد کرده است، دولت براي جبران تمامي اين خسارت‌ها برنامه دارد، قطعا منابعي براي پرداخت خسارت بلاعوض در نظر گرفته خواهد شد، زمين‌هاي کشاورزي آسيب‌ديده احيا مي‌شود و براي جبران بخشي از خسارات به ساير بخش‌ها نيز برنامه‌هاي جداگانه داريم.
 

مرتضوي با تاکيد بر اينکه نوسازي منازل تخريب شده در سيل اخير در دستور کار قرار دارد، بيان کرد: اگر برخي روستاها و منازل در معرض خطر نياز به جابجايي دارند، اين کار انجام شود؛ همچنين استاندار چهارمحال و بختياري دستور لايروبي مسيل‌ها و مسير سيلاب‌ها را براي بارش‌هاي اخير پيش‌بيني کرده است، اميدواريم حضور مسئولان در مناطق سيل‌زده آلامي بر دردهاي سيل‌زدگان باشد.
 

معاون اجرايي رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه پيگيري مصوبات سفر رئيس‌جمهور به چهارمحال و بختياري هستيم، گفت: در اين سفر چند روزه از پروژه‌هاي داراي اولويت در اين استان سرکشي به‌عمل آمد، براي مثال پروژه محور شهرکرد- بروجن، لردگان به ايذه يکي از پروژه‌هاي استراتژيک در اين استان محسوب مي‌شود که در اين سفر از آن بازديد به‌عمل آمد، همچنين ظرفيت‌هاي مغفول مانده بسياري در اين استان مانند گردشگري وجود دارد که مي‌تواند محور توسعه باشد.
 

وي با تاکيد بر اينکه نبايد اجازه دهيم باران به‌عنوان يک نعمت الهي به نقمت تبديل شود، خاطرنشان کرد: بايد از تمامي امکانات و تجهيزات دستگاه‌هاي اجرايي در احداث سيل‌بند، عمليات آبخيزداري و مقاوم‌سازي منازل استفاده شود تا در سيل دچار خسارت نشويم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06