پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

احداث مکان ويژه فعاليت‌هاي قرآني در چهارمحال‌وبختياري

کد خبر: 178883 تاریخ انتشار: 1401/05/30 12:32:37
نمایش: 702
اخبار
استاندار چهارمحال‌وبختياري با اشاره به اختصاص زميني وسيع به فعاليت‌هاي قرآني از سوي نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، گفت: از محل سفر رياست جمهوري به استان نيز اعتباراتي تصويب شد تا اين مکان ويژه فعاليت‌هاي قرآني احداث شود.

غلامعلي حيدري در ديدار با مديرعامل اتحاديه مؤسسات و تشکل‌هاي قرآني کشور و با حضور اعضاي هيئت مديره اتحاديه قرآني استان با اشاره به اينکه تمسک به مباني و مفاهيم قرآن سبب مصون‌سازي کشور در برابر تمام آسيب‌ها مي‌شود، اظهار کرد: بهترين و کوتاه‌ترين روش براي مصونيت کشور بهره‌مندي از مباني قرآن کريم و ترويج آن است.
 

وي با تقدير از مجموعه‌هاي قرآني در جهت ترويج فرهنگ قرآن و با ذکر اينکه شهدا هم اگر بودند همين راه قرآني را طي مي‌کردند، ادامه داد: يکي از توصيه‌هاي شهدا ترويج و تبليغ فرهنگ قرآني بود و از جمله حاج قاسم سليماني نسبت به اين مهم فراوان توصيه داشتند.
 

استاندار استفاده از بستر فضاي مجازي براي ترويج فرهنگ قرآني در جامعه را مهم ارزيابي و بيان کرد: از تهديدهاي اين فضا بايد به‌عنوان يک فرصت استفاده کنيم و توليد محتوا با بهره‌گيري از اصول هنري و جذب‌کننده به‌قدري قوي باشد که مقوله ترويج قرآن اتفاق بيفتد به‌ويژه اينکه جوانان در اين فضا حضور دارند.
 

حيدري با تأکيد بر لزوم تقويت جلسات خانگي قرآن به‌ويژه با حضور بانوان، تصريح کرد: اين جلسات بايد به‌صورت محله‌محور و خانه‌محور برگزار شود. آموزش و ترويج خانگي قرآن بسيار حائز اهميت است و مي‌تواند ترويج‌گر باشد. در محافل عزاي حسيني شاهديم که مردم به‌صورت خودجوش پاي کارند و خيران ورود کرده و کمک مي‌کنند، مي‌طلبد که اين فرهنگ‌سازي در جهت مردمي ساختن فعاليت‌ها در ساحت قرآن نيز اتفاق بيفتد اگرچه زمان‌بر است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: تجربه ثابت کرده است که هر کاري با مشارکت و پشتوانه مردمي انجام شده قطعاً توفيقات داشته است؛ استفاده از رسانه‌هاي گروهي، خبرگزاري‌ها و مطبوعات نيز فرصتي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
 

حيدري با اشاره به اختصاص زميني وسيع به فعاليت‌هاي قرآني از سوي نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه شهرکرد، گفت: از محل سفر رياست جمهوري به استان نيز اعتباراتي تصويب شد تا اين مکان ويژه فعاليت‌هاي قرآني احداث شود. به قرآنيان توصيه مي‌شود که هم‌افزايي و وحدت رويه را در فعاليت‌هاي قرآني استان در پيش بگيرند و کمک کنند تا اين زمين زودتر به سامان برسد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اختصاص اعتبارات به فعاليت‌هاي قرآني، بيان کرد: استان از کارخانه فولاد برخوردار است و رايزني لازم با اين مجموعه در جهت کمک بايد انجام گيرد؛ مجموعه آموزش و پرورش نيز آماده همکاري براي در اختيار قرار دادن مدارس در شيفت بعدازظهر براي کلاس‌ها و فعاليت‌‌هاي قرآني است.
 

حيدري ادامه داد: هم اداره آموزش و پرورش و هم سپاه، کميته امداد و بهزيستي اردوگاه خوب و فعال در استان دارند و هم مي‌توان از ظرفيت آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان در راستاي اردوگاه قرآني استفاده کرد که مردم نيز استقبال مي‌کنند؛ پيشنهاد مي‌شود با توجه به رسالت اوقاف در راستاي فعاليت‌هاي قرآني، مجموعه‌هاي قرآني از ظرفيت اوقاف نيز غافل نشوند و هم‌افزايي کنند.
 

استاندار چهارمحالد و بختياري با ذکر اينکه براي اختصاص زمين به اردوگاه قرآني و نيز دفتر اتحاديه استان بايد تحقيق و بررسي صورت گيرد، گفت: در زمينه اعتبارات نيز تلاش خود را خواهيم داشت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07