پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

يک درصد از بودجه دستگاه‌هاي اجرليي به مسئله پدافند اختصاص پيدا کند

کد خبر: 179034 تاریخ انتشار: 1401/06/12
نمایش: 644
اخبار
معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل کشور گفت: در طرح جامع پدافندي چهارمحال و بختياري بايد وظايف هر دستگاه به‌صورت مشخص اعلام شود، تمامي مديران دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند يک درصد از بودجه دستگاه خود را به مسائل پدافندي براي مصون‌سازي زيرساخت‌ها اختصاص دهند

سردار رسول رحيمي ۱۲ شهريورماه در جلسه شوراي پدافند غيرعامل چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه در مباحث مرتبط با پدافند موضوع پيشگيري و پيش‌بيني در اولويت قرار دارد، اظهار کرد: روزگاري منابع آبي فراواني در اين استان وجود داشت، اما امروز شاهد وجود بحران براي تامين آب در اين استان هستيم و اين مسئله دردناک است.
 

معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل کشور افزود: طرح جامع پدافند چهارمحال و بختياري سال گذشته رونمايي شد، استاندار فعلي اين استان در مسائل پدافندي کارنامه درخشاني دارد و به همه مسائل پدافندي مسلط است، با اجراي اين طرح ديگر شاهد اتفاقات غيرقابل پيش‌بيني در حوادث نخواهيم بود، شهرکرد تنها مرکز استاني است که طرح جامع پدافندي آن به مرحله اجرا در نيامده است.
 

وي بيان کرد: در طرح جامع پدافندي چهارمحال و بختياري بايد وظايف هر دستگاه به‌صورت مشخص اعلام شود، تمامي مديران دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند يک درصد از بودجه دستگاه خود را به مسائل پدافندي براي مصون‌سازي زيرساخت‌ها اختصاص دهند.
 

رحيمي با اشاره به شيوع بيماري کرونا در کشور، توضيح داد: اگر به مسائل پيشگيري در اين بيماري توجه مي‌شد، نيازي به هزينه در مباحث درماني نبود و نبايد اجازه دهيم که عادي‌انگاري در کرونا به درمان ختم شود.
 

معاون امور استان‌هاي سازمان پدافند غيرعامل کشور تاکيد کرد: اگر دستگاه‌هاي اجرايي در مباحث پدافندي به وظيفه خود به‌خوبي عمل کنند، نيازي به حضور استاندار در بحران‌ها براي حل مشکلات نخواهد بود، دستورالعمل نظامات کميته‌هاي استاني پدافند  براي اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.
 

وي در خصوص بحران آب شهرکرد، خاطرنشان کرد: باتوجه به اينکه چهارمحال و بختياري در سرچشمه قرار داشت به مسائل پدافندي در حوزه آبرساني توجه جدي در گذشته صورت نگرفت، اجراي رزمايش پدافند در حوزه آب در اين استان منحصر به‌فرد بود، اجراي اين خطوط پدافندي براي تامين آب شهرکرد يک ارزش افزوده محسوب مي‌شود.
 

رحيمي در پايان گفت: تمرکز بر امن‌سازي اضطراري و مصون‌سازي فوري آسيب‌پذيري سايبري زيرساخت‌ها حياتي و مهم، تاکيد و تمرکز بر عمليات تضمين تداوم کارکردهاي اصلي زيرساخت‌هاي حياتي، تاکيد و تمرکز بر کاهش مديريت تهديدات درون‌زا و بر عمليات حفاظتي در زيرساخت‌هاي حساس و حياتي و غربالگري حفاظتي، بازرسي و کنترل مضاعف عملياتي از زيرساخت‌هاي حياتي و حساس از اولويت‌هاي پدافندي پيش رو است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06