پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
رئيس بنياد مسکن:

دولت سيزدهم تحول اقتصادي را در کشور رقم زد

کد خبر: 179091 تاریخ انتشار: 1401/06/16 23:03:29
نمایش: 614
اخبار
رئيس بنيادمسکن انقلاب اسلامي گفت: دولت سيزدهم تحول اقتصادي را در کشور رقم زد، در گذشته ارزهاي ۴۲۰۰ توماني به نورچشمي‌ها براي واردات برخي محصولات غيرضروري اختصاص پيدا مي‌کرد، دولت در يک اقدام انقلابي تلاش کرد تا مابه‌تفاوت قيمت ارز دولتي و آزاد به مردم پرداخت شود، اين يک انقلاب اقتصادي است.
اکبر نيکزاد ۱۶ شهريورماه در آيين بزرگداشت شهداي ۱۷ شهريورماه(جمعه سياه) در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ايام و مناسبت‌هاي تقويم جمهوري اسلامي بهترين بهانه است تا تاريخ کشورمان را مرور کنيم، اظهار کرد: تاريخ کشورمان مملو از رشادت، ايثارگري و جانفشاني مردم است، تعداد کثيري از مردم انقلابي در ۱۷ شهريور به خيابان آمدند و به شهادت رسيدند و صداي خود را به تمامي استان‌ها رساندند.


رئيس بنيادمسکن انقلاب اسلامي افزود: مردم کشور پس از جمعه سياه در تاريخ ۱۷ شهريورماه در جاي جاي کشور به پا خواستند و در نهايت اين قيام منجر به پيروزي انقلاب اسلامي شد، به‌بهانه اين مناسبت بايد مروري داشته باشيم که چرا مردم به خيابان‌ها آمدند و عليه ظلم اعتراض کردند.


وي در ادامه با اشاره به تاريخ انقلاب اسلامي، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامي ايران بر اساس اعتقادات مردم شکل گرفت، امام خميني(ره) فاقد انواع سلاح نظامي مانند توپ، تانک و اسلحه بود و تنها سلاح ايشان اعتقادات اسلامي بود و بر اساس همين اعتقادات انقلاب اسلامي ايران پايه‌ريزي شد، مردم با اعتقاد تظاهرات کردند و با خون دادن جلوي استکبار ايستادند، اراده آهنين مردم راهي جز فرار براي آمريکا و نوکرانش نگذاشت.


نيکزاد تاکيد کرد: مردم ايران اسلامي در ۲۲ بهمن‌ماه سال ۵۷ پيروزي انقلاب اسلامي را جشن گرفتند، قدرت ايمان مردم هنوز براي دشمن شناخته شده نبود، برخي تهديدگران غربي تحليلشان اين بود که اگر فلان کار را ميکرديم و فلان شخصيت را ترور مي‌کرديم، جمهوري اسلامي به پيروزي نمي‌رسيد، بنابراين جنگ تحميلي را با صدام رقم زدند.


رئيس بنيادمسکن انقلاب اسلامي ادامه داد: آن‌ها معتقد بودند که در جنگ تحميلي ايران ظرف چند روز شکست مي‌خورد، زيرا ايران قدرت دفاع ندارد، هشت سال دفاع‌مقدس بر اساس اعتقادات اسلامي در ايران شکل گرفت که هر روز آن تاريخ افتخاري براي ايراني‌ها است.


وي با بيان اينکه مردم ايران در دوران دفاع مقدس با دست خالي در برابر دشمن بعثي و هم‌پيمانانش ايستادند، خاطرنشان کرد: از چندين کشور دنيا اسير جنگي داشتيم، ساليان سال اگر اين رشادت‌ها گفته شود بازهم حق مطلب ادا نمي‌شود.


نيکزاد بيان کرد: تمامي شهدا و ايثارگران افتخار کشور هستند، پس از پايان دوران دفاع مقدس، دوران سازندگي در کشور آغاز شد، در طول اين دوران هر زمان مسئولان با تفکر جهادي و انقلابي حرکت کردند، موفقيت صد چندان شد و هرکجا غفلت کرديم، آسيب ديديم.


رئيس بنيادمسکن انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه آيت‌الله رئيسي وارد ميدان خدمت شد، گفت: وي در يکسال اول رياست جمهوري به تمامي استان‌ها سفر کرده و به برخي استان‌ها چند بار سفر کرده‌اند، اين يعني مديريت انقلابي.


وي يادآور شد: دولت سيزدهم تحول اقتصادي را در کشور رقم زد، در گذشته ارزهاي ۴۲۰۰ توماني به نورچشمي‌ها براي واردات برخي محصولات مانند تلفن همراه اختصاص پيدا مي‌کرد، دولت در يک اقدام انقلابي تلاش کرد تا مابه‌تفاوت قيمت ارز دولتي و آزاد به مردم پرداخت شود، اين يک انقلاب اقتصادي است و قطعا در کارهاي بزرگ شاهد دست‌انداز نيز خواهيم بود.


نيکزاد با بيان اينکه رئيس‌جمهور در ابتداي ورود به چهارمحال و بختياري به روستاي لبد در بخش بازفت رفتند، اظهار کرد: پيرزني به اسم بي‌بي گل از وي درخواست کمک کرد، همان‌جا درخواست تکميل واحد مسکوني‌اش توسط رئيس‌جمهور دريافت شد و خانه اين بانو در کمترين زمان تکميل شد، اين يعني رئيس‌جمهور انقلابي.


رئيس بنيادمسکن انقلاب اسلامي عنوان کرد: مردم وقتي مي‌بينند مسئولان به‌صورت انقلابي پاي کار هستند، همه مردم پاي کار مي‌آيند، از سال گذشته در چهارمحال و بختياري شاهد حوادثي مانند سيل، زلزله و بحران آب شرب بوديم، مردم چون مسئولان پاي کار بودند با آن‌ها همراهي کردند.

وي تاکيد کرد: اگر انقلابي حرکت کنيم، روند پيشرفت کشور روز به‌روز شتاب مي‌گيرد، بزرگان و دانشمندان در رسانه ملي حضور پيدا کرده و دستاوردهاي علمي، عمراني و ... را بيان مي‌کنند، اين مصداق جهاد تبيين است، تفکر انقلابي در کشور حاکم است.


نيکزاد در پايان تصريح کرد: مقام معظم رهبري در ديدار با دولتمردان از فعاليت‌ها و اقدامات دولت تقدير کردند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06