پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

خسارت ۴۲ ميليارد ريالي سيل به چهارمحال و بختياري

کد خبر: 179093 تاریخ انتشار: 1401/06/17
نمایش: 656
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري ميزان خسارت ناشي از جاري شدن سيلاب تابستان امسال را ۴۲ هزار ميليارد ريال برآورد کرد و گفت: اين ميزات خسارت‌ در بخش‌هاي مختلف بوده است.

غلامعلي حيدري شامگاه چهارشنبه در نشست بررسي آخرين اقدامات انجام شده در خصوص زمين‌لرزه و جاري شدن سيلاب در چهارمحال و بختياري که با حضور معاون وزير کشور و رييس سازمان مديريت بحران ايران و رييس سازمان بنياد مسکن انقلاب اسلامي برگزار شد، تاکيد کرد: اين ميزان خسارت از برآورد تخريب خانه‌هاي مسکوني، جاده‌ها و زيرساخت‌ها، دو هزار و ۸۰۰ تندماهي، چهار هزار رأس دام، ۱۰ هزار هکتار زمين‌هاي کشاورزي بوده است.
 

وي با اشاره به وقوع سه حادثه در چهارمحال و بختياري همزمان با يک‌سال اخير افزود: زمين‌لرزه، سيلاب و قطعي آب شهرکرد مهم‌ترين مشکلات اين استان در يک ماه اخير است.
 

حيدري به نرخ بالاي بيکاري و مهاجرت بالا در چهارمحال و بختياري اشاره و تصريح کرد: در حادثه اخير قطعي آب آشاميدني شهرکرد دشمن براي سوار شدن به موج هنگام اين حادثه تلاش‌هاي فراواني انجام داد.
 

وي انسجام و وحدت بين مسئولان، مردم، نمايندگان مجلس، نخبگان و خبرگان را از عوامل موفقيت مديريت بحران در حوادث اخير چهارمحال و بختياري دانست و يادآور شد: شرايط توپوگرافي و جغرافيايي اين استان به‌گونه‌اي است که اجراي طرح‌هاي آبخيزداري در آن باعث بهره‌مندي استان‌هاي اصفهان و خوزستان هم خواهد شد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري ماشين‌آلات مديريت بحران را دستگاه‌هايي فرسوده دانست و اظهار داشت: بالا بودن عمر ماشين‌آلات، مديريت در هنگام بحران را کُند مي‌کند و اين ماشين‌آلات به نوسازي نياز دارد.
 

وي گفت: چهارمحال و بختياري محروميت تاريخي و استاني سردسير است که قبل از سرماي هوا بايد نسبت به بازسازي و نوسازي واحدهاي مسکوني خسارت‌ديده در حوادث اخير آن اقدام شود.
 

حيدري تاکيد کرد: طرح جامع تامين آب پايدار براي آشاميدني، کشاورزي، صنعت و بخش‌هاي ديگر در دستور کار است.
 

وي افزود: ساخت مسکن و اشتغال‌زايي از مهاجرت‌هاي بي‌رويه جلوگيري مي‌کند و باعث مهاجرت معکوس مي‌شود.
 

حيدري تصريح کرد: تلاش مي‌کنيم بنياد مسکن انقلاب اسلامي طرح‌هاي انبوه‌سازي مسکن در شهرکرد را آغاز کند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06