پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

۲۰۹ دشت در کشور بيش از ۱۸ سانتي‌متر فرونشست دارند

کد خبر: 179095 تاریخ انتشار: 1401/06/17 08:26:24
نمایش: 758
اخبار
رئيس سازمان مديريت بحران گفت: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بيش از ۱۸ سانتي‌متر فرونشست دارند و اين مسئله اهميت آبخيزداري را دو چندان مي‌کند.

محمدحسن نامي شامگاه ۱۶ شهريورماه در نشست بررسي آخرين اقدامات انجام شده در خصوص جبران خسارات سيل و زلزله در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه کشور ايران در مباحث پيشگيري، آمادگي و پاسخ به بحران داراي استعداد و توان مطلوب است، اظهار کرد: در حادثه سيل اخير ۸۲ نفر تلفات جاني در کشور ثبت شد که باتوجه به بارش‌هايي که با حجم کمتر در کشورهاي غربي مانند آلمان رخ داد، بسيار کمتر بود و تلفات در اين کشورها چند برابر است.
 

معاون وزير کشور و رئيس سازمان مديريت بحران  در ادامه با اشاره به اهميت آبخيزداري در کشور براي جلوگيري از خسارات سيل، گفت: ۳۰۰ هزار ميليارد ريال اعتبارات ملي براي انجام عمليات آبخيزداري در کشور درخواست شده است.
 

وي با بيان اينکه بايد در بالا دست حوزه‌هاي آبخيز در کشور عمليات آبخيزداري و ميان دست عمليات آبخوان‌داري انجام شود، خاطرنشان کرد: هزينه ساخت سدهاي زيرزميني نسبت به هزينه‌هاي ساخت سدهاي روباز کمتر است و بايد در دستور کار قرار بگيرد.
 

نامي يادآور شد: از مجموع ۳۰۹ دشت کشور، ۲۰۹ دشت بيش از ۱۸ سانتي‌متر فرونشست دارند و اين مسئله اهميت آبخيزداري را دو چندان مي‌کند.
 

معاون وزير کشور و رئيس سازمان مديريت بحران با تاکيد بر اينکه بايد آمايش سرزمين در اجراي طرح‌ جهش توليد مسکن لحاظ شود، بيان کرد: رعايت تعادل در تمامي بخش‌هاي اقتصادي، اجتماعي، سياسي، فرهنگي و هنري به تسريع در روند توسعه و جلوگيري از مهاجرت‌هاي بي‌رويه تاثيرگذار است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06