پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رشد ۱۰ برابري اعتبارات فرهنگي چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱

کد خبر: 179100 تاریخ انتشار: 1401/06/17
نمایش: 688
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص اعتبارات فرهنگي اختصاص يافته به استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، گفت: تاکنون پنج ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ محقق شده است، همچنين شاهد جهش ۱۰ برابري اعتبارات در تخصيص اعتبارات استان با احتساب اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان هستيم.
غلامعلي حيدري ۱۷ شهريورماه در جلسه شوراي اداري چهارمحال و بختياري با حضور آيت‌الله عليرضا اعرافي_ رئيس حوزه‌هاي علميه کشور با اشاره به اينکه روحانيت و حوزه‌هاي علميه نقش بي‌بديلي در پيروزي انقلاب اسلامي داشتند، اظهار کرد: همچنين اين قشر نقش کليدي در دوران دفاع مقدس داشتند، در دوران دفاع مقدس ۸۱ طلبه از استان به مقام شهادت رسيدند.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: روحانيت با تبيين دستاوردهاي انقلاب اسلامي مي‌توانند در جهاد تبيين نقش موثري داشته باشند و وظيفه دولتمردان حمايت از جامعه روحانيت و حوزه‌هاي علميه است.


وي در خصوص اعتبارات اختصاص يافته فرهنگي به چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: تاکنون پنج ميليارد و ۹۰۰ ميليون تومان از اعتبارات ۱۴۰۰ محقق شده است، همچنين در سال‌جاري ۶۰ ميليارد تومان اعتبار به استان تخصص داده شده است که شاهد جهش ۱۰ برابري در تخصيص اعتبارات استان با احتساب اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان هستيم.


حيدري با تاکيد بر اينکه سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي علميه هزينه نيست، بلکه سرمايه‌گذاري است، گفت: حدود ۶۰ نفر از طلاب و روحانيون چهارمحال و بختياري بيمه شدند و توسعه خانه‌هاي عالم نيز در دستور کار قرار دارد، بايد اين اقدامات افزايش پيدا کند، در سفر رياست جمهوري به استان ۳۰۰ ميليارد تومان به حوزه‌هاي علميه اختصاص يافت.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه دشمن معنويت جوانان را مورد هدف قرار داده است، عنوان کرد: بنابراين در ترويج موضوعات ديني، اخلاقي و فرهنگي بايد تلاش مضاعفي داشته باشيم، خوشبختانه انسجام خوبي در استان حاکم است.


وي در خصوص محروميت تاريخي چهارمحال و بختياري، توضيح داد: پس از پيروزي انقلاب اسلامي اقدامات خوبي در راستاي حل مشکلات و محروميت‌زدايي در اين استان صورت گرفته است، همچنين با روي کار آمدن دولت سيزدهم سفرهاي شهرستاني مسئولان به مناطق محروم افرايش داشته است.


حيدري افزود: سيل مردادماه بالغ بر ۴۲۰۰ ميليارد تومان خسارت به چهارمحال و بختياري وارد کرد، همچنين خسارات زلزله ابتداي سال در استان ۱۰۰۰ميليارد تومان برآورد شد، همچنين بحران آب، سرمازدگي و خشکسالي نيز خساراتي را وارد کرده است.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه درصدي از اعتبارات سفر رياست جمهوري به استان تحقق پيدا کرده است و با تخصيص کامل اين اعتبارات ظرف دو سال شاهد اتفاقات خوب خواهيم بود، در سفر ۵۰۰ ميليارد تومان براي احداث جاده‌هاي روستايي و عشايري استان اختصاص پيدا کرده است.


وي با اشاره به اينکه در حال حاضر بالغ بر ۱۰۰ روستا در چهارمحال و بختياري با تانکر آبرساني مي‌شوند، گفت: ۳۰۰ ميليارد تومان اعتبار براي آبرساني به روستاهاي محروم استان اختصاص پيدا کرده است، آبرساني به ۴۳ روستا تا پايان سال به اتمام مي‌رسد، همچنين قرارداد آبرساني به ۵۳ روستا در بخش سردشت لردگان در حال انعقاد است.


حيدري با بيان اينکه براي محروميت‌زدايي در روستاي لبد بخش بازفت در شهرستان کوهرنگ در سفر رياست جمهوري اعتبار اختصاص يافته است، يادآور شد: جاده اين روستا به طول چهار کيلومتر تا مهرماه سال‌جاري افتتاح خواهد شد، همچنين مدرسه ابتدايي اين روستا مورد بازسازي قرار گرفت، دو مدرسه راهنمايي نيز آماده افتتاح است و زنگ مهر در اين مدارس به دستور رئيس‌جمهور امسال نواخته مي‌شود.


استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تصريح کرد: محروميت‌زدايي رويکرد دولت سيزدهم است، اشتغال و توسعه براي جلوگيري از مهاجرت در دستور کار قرار دارد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06