پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بيمه خانه‌هاي روستايي با هدف جبران بخشي از خسارت‌هاي احتمالي اجرايي شود

کد خبر: 179120 تاریخ انتشار: 1401/06/20 07:44:50
نمایش: 718
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به بروز حوادث طبيعي و غيرطبيعي مختلف در اين استان گفت: بيمه خانه‌هاي روستايي با هدف جبران بخشي از خسارت‌هاي احتمالي اجرايي شود.
غلامعلي حيدري شامگاه 19 شهريورماه در نشست با مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير کشور، اظهار کرد: دولت سيزدهم در رويکردها، سفرهاي استاني، تخصيص اعتبارات و هدف‌گذاري‌ها توجه به مناطق محروم و کمتر توسعه‌ يافته را مورد توجه جدي قرار داده است.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سهم قابل‌توجه و مهم روستائيان در توليد بخش‌هاي مختلف کشور، افزود: بسياري روستائيان به‌علت ضعف در زيرساخت‌ها و نبود بيمه به شهرها مهاجرت مي‌کنند.

حيدري تصريح کرد: در همين راستا بايد با تقويت زيرساخت‌ها و توجه به بيمه کشاورزان، روستائيان و عشاير زمينه جلوگيري از مهاجرت‌هاي جديد و فراهم کردن زمينه براي بازگشت مهاجران قبلي از شهرها به روستاها را فراهم کرد تا توليد رونق و اشتغال‌زايي افزايش يابد.

وي با اشاره به شرايط چهارمحال و بختياري در حوادث مختلف مانند زمين‌لرزه، سيل، خشک‌سالي و سرمازدگي باغات يادآور شد: هنگام بروز اين حوادث بيشتري خسارت به روستاها، روستائيان و عشاير وارد مي‌شود که در کاهش توليد نقش دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در صورت بيمه خانه‌هاي روستايي و محصولات کشاورزي مي‌توان بخشي از اين خسارت‌ها را جبران کرد.

وي با اشاره به بالا بودن هزينه‌هاي درمان، گفت: صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير کشور بيمه تکميلي براي بيمه‌شدگان زيرمجموعه خود را در دستور کار قرار دهد.

حيدري تاکيد کرد: به‌همين منظور فرهنگ‌سازي براي گرايش جامعه هدف صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير براي بهره‌مندي از مزيت‌هاي اين صندوق در دستور کار قرار گيرد.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در اين راستا اطلاع‌رساني چهره به چهره به کشاورزان، روستائيان و عشاير چهارمحال و بختياري با محوريت دفتر امور روستايي و شوراهاي استانداري و همکاري فرمانداران، بخشداران و دهياران مورد توجه باشد.

در اين نشست تفاهم‌نامه همکاري بين استاندار چهارمحال و بختياري و مديرعامل صندوق بيمه اجتماعي کشاورزان، روستائيان و عشاير کشور امضاء شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06