پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
/ايسنا/

مديران راهداري، راه و شهرسازي و نوسازي مدارس: بودجه 1400 به طور کامل جذب مي‌شود/ امسال، برگشت بودجه نداريم

کد خبر: 179175 تاریخ انتشار: 1401/06/27
نمایش: 688
اخبار
جذب ۱۰۰ درصدي اعتبارات دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه عمراني، هزينه‌اي و ... همواره مورد تاکيد استاندار چهارمحال و بختياري است، قطعا تصويب اعتبار براي هر استان در حوزه ملي و استاني نيازمند پيگيري‌ و رايزني‌هاي متعدد است.
به گزارش ايسنا، هرساله مهلت جذب اعتبارات استاني تا پايان تيرماه بود، اما امسال مهلت جذب اعتبارات ۱۴۰۰ تا پايان شهريورماه تمديد شد و قطعا مديران دستگاه‌هاي اجرايي فرصت بيش‌تري براي جذب کامل اعتبارات اختصاص يافته به استان داشتند و از فرصت تعيين شده براي دستگاه‌هاي اجرايي کمتر از يک‌هفته باقي مانده است.

در آخرين جلسه شوراي برنامه‌ريزي و توسعه چهارمحال و بختياري در ۱۹ شهريورماه سال‌جاري، علي حيدري- سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استاندار، اظهار کرد: مانده اعتبار جذب نشده سال ۱۴۰۰ توسط چهار دستگاه اجرايي از جمله اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، اداره‌کل نوسازي مدارس، راه و شهرسازي و دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد قابل توجه است، ۳۷دستگاه اجرايي اعتبارات خود را کامل جذب کرده‌اند.

همچنين غلامعلي حيدري- استاندار چهارمحال و بختياري در اين جلسه در خصوص جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰، گفت: دستگاه‌هاي اجرايي که تا پايان هفته جاري اعتبارات باقي‌مانده خود را جذب نکنند، توبيخ خواهند شد و به وزير مربوطه نيز اين مسئله طي مکاتبه‌اي اعلام خواهد شد.

چهار دستگاه اجرايي که بيش‌ترين ميزان اعتبارات جذب نشده در چهارمحال و بختياري را به خود اختصاص داده‌اند، جزو دستگاه‌هايي هستند که بيش‌ترين پروژه‌هاي نيمه‌تمام و حساس را دارند و قطعا همين ميزان اعتبار حتي اگر اندک نيز باشد، مي‌تواند در پيشرفت تکميل طرح‌هاي نيمه‌تمام آن موثر واقع شود.

برآن شديم تا با مديران‌کل اين چهار دستگاه اجرايي گفت‌وگويي داشته باشيم و علت جذب نشدن کامل اعتبارات تخصيص يافته به دستگاه اجرايي‌ و ميزان اعتبار باقي‌مانده از اعتبارات سال ۱۴۰۰ را جويا شويم، متن مصاحبه مديران اين دستگاه‌ها بدين شرح است:

حسينعلي مقصودي- مديرکل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينکه مهلت جذب اعتبارات سال ۱۴۰۰ تا پايان شهريورماه تعيين شده است، اظهار کرد: مانده اعتبارات اين دستگاه در حال حاضر چهار ميليارد تومان است و قطعا تا پايان سال جذب خواهد شد.

وي بيان کرد: پيش‌بيني مي‌شود با تخصيص اعتبارات سال ۱۴۰۱ در بخش ملي و استاني بخشي از پروژه محور شهرکرد به شلمزار، بخشي از محور چهارخطه بن به شيخ‌شبان، محور بلداجي به گندمان، فرهنگسراي لردگان و ساختمان پزشکي قانوني بروجن در دهه فجر سال‌جاري به‌بهره‌برداري برسد.

همچنين کامران رهي- مديرکل نوسازي و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اينکه اعتبار باقي‌مانده اين دستگاه در حال حاضر ۱۰ ميليارد تومان است، گفت: روند جذب اعتبارات به‌مرور انجام مي‌شود، برنامه‌ريزي‌ها به‌گونه‌اي انجام شده است که اعتبارات ماهانه جذب و به پيمانکاران پرداخت شود.

وي تاکيد کرد: اعتبارات عمراني هر ساله تا پايان سال‌مالي تعيين شده جذب مي‌شود و قطعا اعتبار باقي‌مانده ۱۴۰۰ اداره‌کل نوسازي و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري تا پايان شهريورماه کامل جذب مي‌شود.

رهي با بيان اينکه اعتبارات سال ۱۴۰۰ اداره‌کل نوسازي و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري نسبت به سال ۱۳۹۹ با رشد سه برابري مواجه بود، گفت: اين مسئله موجب بالا رفتن فشار کاري شد، اما هيچ اعتباري برگشت نخواهد خورد.

در ادامه روح‌الله غلامي- مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: اعتبارات جذب نشده اين اداره‌کل در ابتداي هفته گذشته ۸۳ ميليارد تومان بود که با تلاش شبانه‌روزي اعتبار جذب نشده به ۲۶ ميليارد تومان کاهش پيدا کرد.

وي تاکيد کرد: تمام ظرفيت اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي چهارمحال و بختياري براي جذب کامل اعتبارات اختصاص يافته به اين اداره تا پايان شهريورماه سال‌جاري به‌کار گرفته شده است و ان‌شاءالله اعتبارات به‌طور کامل جذب خواهد شد.

همچنين مقرر شد علت عدم جذب کامل اعتبارات اختصاص يافته به دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد از سوي روابط‌عمومي اين دانشگاه اعلام شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07