پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني در چهارمحال و بختياري نهادينه شود

کد خبر: 179207 تاریخ انتشار: 1401/06/29 13:45:01
نمایش: 972
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني در اين استان نهادينه و روش‌هاي تقويت آن شناسايي و ارائه شود.
محسن حسين‌ميرزايي روز سه‌شنبه در انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با تسليت عزاداري‌هاي دهه آخر ماه صفر و گرامي‌داشت هفته دفاع‌مقدس بيان کرد: روش‌هاي تقويت فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني در اين استان با سرعت شناسايي و راهکارهاي عملياتي آن به دبيرخانه ارائه شود.

وي افزود: اداره‌کل راه و شهرسازي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي و شهرداري‌هاي چهارمحال و بختياري در توسعه شهرها و محله‌ها بايد بهترين زمين‌ها را براي احداث مسجدها، مدرسه‌ها، کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگي اختصاص دهند.

حسين‌ميرزايي تصريح کرد: شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي چهارمحال و بختياري در بازنگري طرح‌هاي جامع و تفضيلي توسعه مراکز فرهنگي را مورد توجه قرار دهند.

وي يادآور شد: توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خواني صوتي و اجرايي شدن طرح نذر کتاب در دستور کار مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط قرار گيرد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تأکيد کرد: نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي شهرستان کوهرنگ به‌سرعت تشکيل دهد و درخصوص تأمين زمين مورد نياز براي جذب اعتبار به‌منظور احداث کتابخانه بازُفت تصميم‌گيري کند.

وي با اشاره به آغاز سال تحصيلي و بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها پس از دو سال از شيوع ويروس کرونا گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خدمات‌رساني مطلوب‌تر به دانش‎‌آموزان و دانشجويان را در دستور کار قرار دهد.

حسين‌ميرزايي به ويژه‌برنامه‌هاي هفته دفاع‌مقدس در چهارمحال و بختياري اشاره و بيان کرد: تجليل از 10 هزار نفر از خانواده شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران دوران دفاع‌مقدس و جبهه مقاومت به‌عنوان برنامه شاخص اين هفته در استان به‌شمار مي‌رود.

وي افزود: تمامي مردم و مسئولان بايد قدردان خدمات، زحمات، رشادت‌ها، ايثارگري‌ها و جانفشاني‌هاي شهدا، جانبازان، آزادگان، ايثارگران دوران دفاع‌مقدس و خانواده‌هاي آنان باشند.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: عزت، اقتدار، آرامش و امنيتي کنوني جمهوري اسلامي ايران مرهون رشادت‌ها، ايثارگري‌ها و جانفشاني‌هاي شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران دوران دفاع‌مقدس است، دوران دفاع‌مقدس به‌عنوان پُرافتخارترين دوران در تاريخ ايران به‌شمار مي‌رود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07