پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ساخت‌وساز تمامي واحدهاي طرح نهضت ملي مسکن در چهارمحال و بختياري تا يک‌ماه آينده آغاز شود

کد خبر: 179208 تاریخ انتشار: 1401/06/29 13:46:39
نمایش: 636
اخبار
رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه طبق آمار ارائه شده در شهر شهرکرد ۶۷۰۰ نفر متقاضي مسکن در طرح نهضت ملي مسکن واريز وجه انجام داده‌اند، گفت:بايد تا يکماه آينده عمليات اجرايي تمامي واحدهاي مسکوني در اين طرح در تمامي شهرها آغاز شود.

اکبر نيکزاد ۲۹ شهريورماه در جلسه بررسي آخرين وضعيت اجرايي طرح ملي نهضت مسکن در چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ۱۸۶ هزار و ۹۶ واحد مسکوني روستايي و ۹۰ هزار و ۷۱۵ واحد مسکوني شهري توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي در حال ساخت است، اظهار کرد: اين پروژه‌ها بايد مانند دانه‌هاي تسبيح در دستمان باشد و بدانيم هر کدام در چه مرحله‌اي هستند.
 

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي افزود: اکنون نزديک به ۵۰ هزار واحد مسکوني شهري و روستايي براي آغاز ساخت و ساز در مرحله طراحي است، زماني‌که وارد فاز عمليات ساخت و ساز شود، آن زمان اين واحدها را نيز به آمار اضافه خواهيم کرد.
 

وي با اشاره به اينکه ساخت مسکن در روستاها و شهرهاي زير ۱۰۰ هزار نفر جمعيت جزو تکاليف قانوني بنياد مسکن انقلاب اسلامي است، گفت: اما باتوجه به اينکه اين نهاد قابليت‌هاي بسياري در اجراي پروژه‌هاي عمراني دارد به پروژه‌هايي از جمله احداث راه، راه‌آهن، خط چهار متروي تهران، توسعه حرم عبدالعظيم حسني و ... ورود پيدا کرده است.
 

نيکزاد با بيان اينکه در طرح جهش مسکن زمين رايگان در اختيار متقضايان قرار مي‌گيرد، خاطرنشان کرد: براي اخذ پروانه ساخت ۳۰ درصد تخفيف و براي تهيه نقشه ساختماني نيز ۵۰ درصد تخفيف در نظر گرفته شده است، همچنين اجراي شبکه آب، برق و گاز توسط دولت انجام مي‌شود و مشترک تنها هزينه انشعاب را پرداخت مي‌کند.
 

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي با اشاره به اينکه طبق آمار ارائه شده توسط اداره‌کل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري در شهر شهرکرد ۶۷۰۰ نفر متقاضي مسکن در طرح نهضت ملي مسکن واريز وجه انجام داده‌اند، بيان کرد: عمليات ساخت و ساز براي ۳۰۰۰ واحد مسکوني آغاز شده است و ۳۷۰۰ واحد مسکوني ديگر نيز بايد سريعا وارد فاز ساخت و ساز شوند، زيرا ارزش پول واريزي توسط متقاضيان روز به روز کمتر مي‌شود و بايد تا يکماه آينده عمليات اجرايي تمامي واحدهاي مسکوني در اين طرح در تمامي شهرها آغاز شود.
 

وي ادامه داد: براي تامين بتن مورد نياز در ساخت مسکن در طرح نهضت ملي مسکن، بنياد بتن در چهارمحال و بختياري سرمايه‌گذاري خواهد کرد و اين واحد توليدي در استان براي توليد بتن و قطعات بتني در آينده نيز ادامه فعاليت مي‌دهد، اين مسئله به کنترل قيمت قطعات بتني و شکست انحصار کمک مي‌کند.
 

نيکزاد با تاکيد بر اينکه کار بازسازي واحدهاي آسيب‌ديده در مناطق سيل‌زده چهارمحال و بختياري نبايد متوقف شود، عنوان کرد: براي بازسازي مناطق سيل‌زده فردا اعتباري به استان تزريق و به حساب مردم به‌عنوان بلاعوض واريز خواهد شد تا کار سريعا آغاز شود و مردم نگران نشوند.
 

رئيس بنياد مسکن انقلاب اسلامي گفت: هزينه‌اي که بابت تامين زمين از روستائيان اخذ مي‌شود بابت آماده‌سازي زيرساخت‌ها است و اين درآمد در روستا هزينه خواهد شد، تلاش مي‌شود تا تخفيفاتي براي متقاضيان ساخت مسکن در روستاها در نظر گرفته شود، روستائيان تمايلي به دريافت زمين اجاره‌اي ۹۹ ساله ندارند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07