پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
/ايرنا/

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

کد خبر: 179246 تاریخ انتشار: 1401/07/04 11:52:55
نمایش: 714
اخبار
شهرکرد-ايرنا- هنگامي که رييس جمهور ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به منطقه لبد چهارمحال و بختياري سفر کرد يکي از روستاييان فرياد زد که " مردم اين منطقه سفر مسوولان برايشان عادي شده ولي رفع مشکلات برايشان آرزو شده است".

نفر بعدي يکي از روستاييان لبد کمي مسن‌تر از بقيه بود خطاب به رييس جمهور گفت:" شورا هم نداريم و زمين لرزش هم شد، ساخت‌ها کلا خراب شد و کسي اقدامي نکرد و ساخت و سازي براي ما انجام نشد".

رييس جمهور در پاسخ به درخواست اين ۲ اهالي روستاي لبد گفت:"اميدوارم اين آمدن ما به لبد مانند آنچه شما از آن گلايه‌مند هستيد نباشد و ان‌شالله به برکت حضور قدوم مقام معظم رهبري که دلشان مي‌خواهد اين منطقه آباد شود، منويات ايشان را اجرايي کنيم و وعده‌هايي که در سال‌هاي اخير داده شد، را محقق کنيم".

آيت‌الله سيد ابراهيم رئيسي در ادامه سفر خود به استان چهارمحال و بختياري در جمع اهالي منطقه بازفت با اشاره به نقش‌آفريني عشاير در توليد و استقلال کشور، خاطرنشان کرد: زن و مرد عشاير در دشوارترين شرايط، در کوهستان‌ها و دره‌ها براي رونق کشاورزي و دامداري و توليد محصول تلاش مي‌کنند و حقيقتا سهم قابل توجهي در تامين امنيت غذايي و نيز در استقلال کشور دارند.

رييس جمهور با اشاره به مشکلات منطقه «بازفت»، روستاي «لبد» و مناطق اطراف و نبود امکاناتي چون جاده مناسب، مدرسه و اينترنت، تصريح کرد: حضور من در اين مکان براي رفع محروميت اين منطقه است. با وجود تلاش‌هايي که در گذشته صورت گرفته هنوز محروميت‌هاي جدي وجود دارد و دولت مردمي رفع اين محروميت را در اولويت قرار خواهد داد.

آيت الله ابراهيم رئيسي با بيان اينکه اولين برنامه سفر دولت مردمي به استان چهارمحال و بختياري حضور در جمع اهالي اين منطقه بود، تاکيد کرد: دولت خود را موظف به خدمت به شما عزيزان مي‌داند و تمام تلاش و همت خود را براي حل مشکلات و تسهيل شرايط زندگي در اين مناطق به کار خواهيم بست.

رييس جمهور به طور ويژه مساله راه‌هاي مواصلاتي در اين منطقه را مورد توجه قرار داد و با ضروري قلمداد کردن حل اين مشکل، خاطر نشان کرد: ان شاءالله با اهتمام جدي دستگاه‌ها و نهادها بتوانيم گرد و غبار محروميت و فقر را از چهره زيباي اين منطقه بزداييم.

نخستين قدم،آباد باد خانه بي‌بي گل

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

پس از سفر رييس جمهور به چهارمحال و بختياري، اهالي لبد کوهرنگ گمان نمي‌کردند در کمتر از سه ماه بتوانند تحقق همه وعده‌هاي داده شده را به چشم خويش ببينند.

در نخستين قدم با پيگيري مسوولان نهاد رياست جمهوري، ساخت خانه براي "بي‌بي گل سليماني" همان بانويي که در سفر رييس جمهور به لبد به آيت الله رييسي نامه نوشته بود، محقق شد.

مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي چهارمحال و بختياري نيز گفت: بلافاصله پس از دستور رييس‌جمهور، عمليات اجرايي تکميل خانه بي‌بي‌گل آغاز شد.

فرشيد رياحي ساماني در گفت و گو با خبرنگار ايرنا تاکيد کرد: خانه بي‌بي‌گل اکنون به بهره‌برداري رسيده است و تحويل وي شده است.

وي افزود: براي تکميل و بهره‌برداري۴۳ واحد مسکوني نيمه‌تمام ديگر در روستاي لبد بخش بازفت مصالح مورد نياز و تسهيلات مکمل در اختيار مالکان قرار گرفت و عمليات اجرايي آنها شتاب گرفته است.

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

رياحي تصريح کرد: در سفر رييس‌جمهور و تعدادي از اعضاي هيات دولت سيزدهم به چهارمحال و بختياري ۲ هزار و ۱۰۰ ميليارد ريال براي اجراي طرح‌هاي زيرمجموعه اين نهاد تصويب شد.

وي يادآور شد: از اين مبلغ يک‌هزار ميليارد ريال براي تهيه، بازنگري و اجراي طرح‌هاي هادي روستايي، ۴۰۰ ميليارد ريال به‌منظور مطالعه فاز دوم و انجام عمليات اجرايي روستاهاي در معرض خطر و ۷۰۰ ميليارد ريال کمک بلاعوض براي ساخت مسکن محرومان اختصاص يافته است.

بي‌بي‌گل در سفر رييس‌جمهور به روستاي لبد سُفلي بخش بازفت به استقبال رييس‌جمهور رفت و پس از خوش‌آمدگويي به آيت‌الله رئيسي از وي براي رفع مشکلات خود کمک خواست.

مدرسه‌هايي که در خاطره‌ها مي‌مانند

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

دومين اقدام، يک روز پس از سفر رييس‌جمهور به منطقه لبد شکل گرفت و آن ساخت ۲ باب مدرسه براي دانش آموزان بود آنچه آنها از رييس جمهور درخواست کرده بودند.

با سرعت ساخت اين ۲ باب مدرسه مقطع متوسط آغاز شد و در زنگ مهر تحويل دانش آموزان شد تا ديگر دانش آموزان به خاطر نبود مدرسه، ترک تحصيل نکنند يا مجبور به رفتن به شهرهاي ديگر استان يا استان‌هاي همجوار نباشند.

مديرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختياري گفت:براي ساخت ۲مدرسه در روستاي لبد شهرستان کوهرنگ يک‌هزارمتر مربع زمين از طرف مردم اين روستا اختصاص يافت و ۲ مدرسه ۶ کلاسه احداث شده است.

افشين اميريان با بيان اينکه پس از دستور رييس‌جمهور براي ساخت مدارس جديد در روستاي لبد به اين منطقه سفر کرد، افزود:ساخت اين مدارس پس از اهداي زمين توسط اهالي روستا، عملياتي و اجرايي شد. 

مديرکل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس چهارمحال و بختياري نيز گفت: پس از سفر رييس‌جمهور به لبد کوهرنگ عمليات اجرايي مرمت مدرسه چهار کلاسه قديمي روستا به‌همراه ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه ۱۱۵ مترمربعي جديد در مجموع با ۶ کلاس و ۲۳۰ متر مربع آغاز شد.

کامران رهي تاکيد کرد: فعاليت اين مدارس براي سال تحصيلي جديد با حضور دانش‌آموزان در مقاطع تحصيلي ابتدايي و متوسطه اول دختران و پسران آغاز شد.

کار جهادي يعني همين

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

کار جهادي ساخت ۲ باب مدرسه و تحقق ۶ وعده مهم ديگر براي مردم لبد در طول سه ماه انجام شد تا اهالي اين روستا هم مدرسه داشته باشند، هم اينترنت پرسرعت، هم خدمات دندانپزشکي و آزمايشگاهي و هم جاده روستايي ، که کمتر کسي گمان مي‌کرد پيش از فرارسيدن فصل سرما محقق شوند.

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به برنامه دولت سيزدهم براي توسعه زيرساخت‌هاي مناطق محروم، يادآور شد: ۲ مدرسه لبد بازفت و بازسازي دبستان اين منطقه، با اقدامات جهادي سه ماه پس از سفر رييس‌جمهور به استان، به بهره‌برداري رسيد.

غلامعلي حيدري افزود: سه ماه پس از سفر آيت الله رييسي به چهارمحال و بختياري و بازديد از منطقه لبد بازفت، اين ۲ مدرسه با اهدا زمين از سوي خير منطقه، به بهره‌برداري رسيد تا در اختيار دانش‌آموزان قرار گيرد.

وي تصريح کرد: دولت انقلابي و مردمي سيزدهم، شعارش عدالت‌محوري است و استان‌هاي کم برخوردار مانند چهارمحال و بختياري که داراي محروميت تاريخي است، مورد توجه دولت سيزدهم و رييس‌جمهور قرار گرفته است و در همه مناطق استان اين نگاه ويژه وجود دارد که تحول خوبي در اين دولت براي اين مناطق اتفاق خواهد افتاد.

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اقدامات جهادي صورت گرفته پس از سفر استاني رييس جمهور يادآور شد: در اين منطقه ۴۰ ميليارد تومان در سه ماه اخير پروژه اجرا شده است که هفت کيلومتر آب بهداشتي شرب براي مردم آبرساني شده و زيرسازي جاده لبد نيز آمده است و ۴۳ واحد منزل مسکوني که به دليل رانش زمين در سال‌هاي پيش آسيب‌ديده بود، بازسازي و مقاومت‌سازي شده است.

به گفته وي، اتصال به اينترنت پرسرعت، ايجاد اورژانس جاده‌اي و ايجاد ۲ مدرسه راهنمايي دخترانه و پسرانه در اين سه ماه براي منطقه لبد انجام شده است.  

حيدري افزود:۴۴ روستا نيز به شبکه برق سراسري متصل و نزديک به ۴۰ ميليارد تومان براي زيرسازي هزينه شده و ۶ ميليارد نيز براي آسفالت منطقه لبد بازفت کوهرنگ در نظر گرفته شده است.

حيدري تاکيد کرد: کمتر از سه ماه پس از سفر رييس جمهور با زميني که خير اين منطقه اختصاص داد مدرسه ابتدايي و راهنمايي براي دانش‌آموزان ساخته شد.

اينجا لبد است، تحقق انتظاراتي که خود مردم خواسته بودند

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

همه درخواست‌ها و انتظارات مردم لبد شهرستان کوهرنگ پس از سه ماه اجرايي شد، يعني در يکي از محروم‌ترين روستاهاي چهارمحال و بختياري خدمات دندانپزشکي و آزمايشگاهي ارائه مي‌شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: پس از سفر رييس‌جمهور به چهارمحال و بختياري و منطقه لبد هشت طرح در اين شهرستان عملياتي و ساخت آن‌ها آغاز شد.

شهباز اکبري يادآور شد: سفر استاني رييس‌جمهور به منطقه لبد بازفت باعث ايجاد اميد در بين مردم اين بخش شده است و پس از سفر رييس‌جمهور نيز امروز قول‌هاي داده شده عملياتي و اين قول براي مردم محقق شده است.

وي ساخت مدرسه براي دانش آموزان را يکي از طرح‌هاي مهم لبد دانست و تصريح کرد: حدود هشت طرح پس از سفر رييس جمهور اجرايي شد و اين عمليات با حضور ميداني مديران دولت پيشرفت خوبي داشته است.

لبد کوهرنگ و وعده‌هايي که روي کاغذ نماند

به گفته وي، ساخت و ساز ۴۳ واحد منزل مسکوني از جمله ساخت خانه برابري" بي‌بي گل" پس از سفر رييس‌جمهور در اين شهرستان انجام شد که بسياري از اين واحدها اکنون قابل بهره‌برداري است.

اکبري اظهار داشت: تجهيز و تکميل پوشش سرعت اينترنت پرسرعت در منطقه لبد نيز پس از سفر رييس جمهور در اين شهرستان اجرايي شد.

به گفته وي، تسطيح و توسعه زيرسازي جاده شهرک رهبري منطقه لبد نيز در شهرستان کوهرنگ پس از سفر آيت‌الله رييسي در منطقه عملياتي شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت:تجهيز خدمات دندانپزشکي مرکز سلامت شهرک لبد نيز پس از سفر رييس جمهور به استان فعال شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07