پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کاهش حوادث ناشي از کار، با افزايش ايمني در محيط‌هاي کارگري

کد خبر: 179254 تاریخ انتشار: 1401/07/06
نمایش: 674
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري گفت: هر چه ايمني در محيط‌هاي کارگري افزايش يابد قطعاً حوادث ناشي از کار کاهش پيدا مي‌کند، اميد است در راستاي افزايش ايمني محيط کار، کاهش حوادث و خدمت مطلوب به کارگران حرکت کنيم.

محسن حسين‌ميرزايي ششم مهرماه در مانور سراسري طرح بازرسي ضربتي از کارگاه‌هاي پرخطر(کارگاه‌هاي ساختماني) چهارمحال و بختياري اظهار کرد: آنچه در واحدهاي کارگري مهم بوده سلامت کارگران است، در صورتي‌که سلامت کارگران فراهم شود، قطعاً بهره‌وري ايجاد خواهد شد و راندمان کار از اين طريق افزايش مي‌يابد.
 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري با اشاره به نقش مهم و برجسته بازرسي‌ها، افزود: لازم است با جديت و حساسيت بازرسي‌ها انجام شود تا از اين طريق ايمني در مجموعه‌هاي کارگري ارتقا يابد، زيرا هر چه ايمني افزايش يابد قطعا حوادث ناشي از کار نيز کاهش پيدا مي‌کند.

وي تاکيد کرد: اميد است در راستاي افزايش ايمني محيط کار، کاهش حوادث و خدمت مطلوب به کارگران در چهارمحال و بختياري حرکت کنيم.
 

در ادامه محسن مولوي_ مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري کاهش حوادث ناشي از کار، ارتقاي کاري در محيط‌هاي کارگري در راستاي تضمين سلامت کارگران و نهادينه کردن فرهنگ ايمني در محيط‌هاي کارگري را از اهداف برگزاري اين مانور بيان کرد و گفت: اين مانور به صورت سراسري در تمامي مراکز استان‌ها توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعي انجام مي‌شود که در استان از حداقل ۲۰ کارگاه ساختماني  از جمله پروژه‌هاي انبوه‌سازي بازرسي صورت مي‌گيرد.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با اشاره به کمبود نيروي انساني، تصريح کرد: يکي از معضلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي که در آينده به چالش جدي تبديل خواهد شد کمبود نيروي انساني مخصوصاً حوزه بازرسي کار است که در استان ۱۹ نفر بازرس کار وجود دارد و تلاش‌ها در راستاي نهادينه کردن فرهنگ کار است.

مولوي گفت: با وجود کمبود نيروي انساني، بازرسي‌ها به گونه‌اي انجام مي‌شود که شاهد کاهش حوادث ناشي از کار به ويژه در کارگاه‌هاي پرخطر باشيم، از طرفي در شش ماه نخست سال جاري ۴۰۰۰ بازرسي از کارگاه‌هاي مشمول قانون کار در استان انجام شده که بازرسي‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است که ۲۸۰۰ ابلاغيه براي صدور رفع نقص صادر و تذکرات لازم صورت گرفته است.

به گفته وي، دستاورد بازرسي‌هاي صورت گرفته طي ۶ ماهه امسال کاهش ۱۴ درصدي حوادث ناشي از کار بوده است.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري ادامه داد: در اين مدت از کارگاه‌هاي پرخطر در حوزه صنايع، گاز، پتروشيمي، معاون و کارگراه‌هاي ساختماني ۳۳۷ بازرسي به صورت ادواري و خاص انجام شده است.

وي با اشاره به وجود ۱۰۵ هزار کارگر مشمول قانون کار در چهارمحال و بختياري، خاطرنشان کرد: اين کارگران در ۶۵۰۰ کارگاه مشمول قانون کار مشغول به کارند، به طوري‌که يک سوم جمعيت استان کارگراني هستند که در حوزه‌هاي مختلف اقتصادي مشغول به فعاليت هستند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07