پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بايد از جوانان کشور در برابر آسيب‌هاي اعتياد صيانت کرد

کد خبر: 179255 تاریخ انتشار: 1401/07/06 15:32:55
نمایش: 664
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اعتياد بسياري از مسائل در جامعه را تحت تاثير قرار مي‌دهد، گفت: متاسفانه اعتباد باعث فروپاشي بنيان خانواده، تحت تاثير قرار گرفتن مسائل اجتماعي و تضعيف نيروي انساني در کشور مي‌شود، نيروي انساني مهم‌ترين مسئله کشور است و بايد از نيروهاي جوان کشور صيانت کرد.
غلامعلي حيدري ششم مهرماه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي بسيار حائز اهميت است، اظهار کرد: اين مسئله از راهبردهاي برنامه هفتم توسعه نيز هست و بايد براي اجراي آن يک دستورالعمل تدوين شود.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه اعتياد بسياري از مسائل در جامعه را تحت تاثير قرار مي‌دهد، خاطرنشان کرد: متاسفانه اعتباد باعث فروپاشي بنيان خانواده، تحت تاثير قرار گرفتن مسائل اجتماعي و تضعيف نيروي انساني در کشور مي‌شود، نيروي انساني مهم‌ترين مسئله کشور است و بايد از نيروهاي جوان کشور صيانت کرد.


وي با تاکيد بر اينکه پيشگيري کم هزينه‌تر از درمان است، گفت: براي بحث پيشگيري نيازمند آموزش و فرهنگ‌سازي هستيم، معتاد بيمار است و بايد از تمامي ظرفيت‌ها در استان براي بحث پيشگيري‌، مبارزه و درمان در حوزه اعتياد استفاده کنيم.


حيدري يادآور شد: سمن‌ها و خيرين نيز مي‌توانند به مباحث پيشگيري و درمان اعتياد در جامعه ورود پيدا کنند، مراکز ترک اعتياد ماده ۱۶ و درمان با متادون نيز در استان ايجاد و فعال شوند، براي اين کار مي‌توان از مکان‌هاي مازاد تحت اختيار دستگاه‌هاي اجرايي و ارگان‌هاي مختلف نيز استفاده کرد.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد نسبت به افزايش مصرف سيگار و قليان در بين بانوان و نوجوانان حساسيت ويژه‌اي داشته باشيم، خاطرنشان کرد: يک مطالعه دقيق بر روي اين مسئله صورت بگيرد و سپس راهکار علمي قابل اجرا براي اين موضوع پيشنهاد شود، سازمان برنامه و بودجه نيز اعتبارات مورد نياز براي انجام اين مطالعه و آسيب‌شناسي ارائه دهد.


وي با بيان اينکه بايد به سمت ريشه‌کني اعتباد در روستاها حرکت کنيم، توضيح داد: با همکاري بخشداران، هيات‌هاي دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاها، معتادان شناسايي شوند و پس از اقدامات درماني و ترک اعتياد جشن پايان اعتياد در روستاها همانند جشن ريشه‌کني بي‌سوادي برگزار شود، همچنين اقدامات پيشگيرانه و ايجاد اشتغال در همين راستا انجام شود، پس از موفقيت در روستاها، طرح به شهرها تعميم داده شود.


حيدري تصريح کرد: کميته‌هاي زيرمجموعه شوراي مبارزه با موادمخدر در چهارمحال و بختياري به‌صورت منظم جلسات خود را برگزار کنند و همزمان باهم فعال شوند تا شاهد توفيق در اين حوزه باشيم و بتوانيم افراد را از چنگال اعتياد برهانيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07