پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

تخصيص اعتبار ويژه براي بازسازي روستاي بارده

کد خبر: 179258 تاریخ انتشار: 1401/07/07 17:33:56
نمایش: 622
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: اعتبار ويژه‌اي براي بازسازي روستاي سيل‌زده بارده اختصاص پيدا کرد تا قبل از تخصيص اعتبارات ملي براي جبران خسارات، ساخت و ساز منازل آسيب‌ديده و آسفالت معابر پيش از شروع بارش‌ها آغاز شود.
غلامعلي حيدري هفتم مهرماه در بازديد از روستاي سيل‌زده بارده و در جلسه مديريت بحران اين روستا با اشاره به اينکه اقداماتي در راستاي کمک به سيل‌زدگان از ابتداي وقوع سيلاب توسط دستگاه‌هاي اجرايي انجام شده است، اظهار کرد: اما اقدامات کافي نيست، مسئولان کشوري از روستا بازديد به‌عمل آوردند، خسارات سيل پس از ارزيابي به هيات دولت براي تصويب و تخصيص اعتبار براي جبران خسارات ارسال شد، اما اين کار زمان‌بر است.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اعتبار ويژه‌اي براي بازسازي روستاي سيل‌زده بارده اختصاص پيدا کرد تا قبل از تخصيص اعتبارات ملي براي جبران خسارات، ساخت و ساز قبل از آغاز بارش‌ها آغاز شود.


وي با تاکيد بر اينکه معابر روستاي بارده بايد به سرعت آسفالت شود، گفت: بازنگري طرح هادي روستا به نفع مردم در دستور کار بنياد مسکن انقلاب اسلامي قرار بگيرد، مصالح ساختماني مانند ميلگرد و سيمان به‌صورت رايگان در اختيار صاحبان منازل آسيب‌ديده از سيل قرار خواهد گرفت، بنياد مسکن انقلاب اسلامي اين کار را تسريع کند.


حيدري با اشاره به اينکه پيگيري پرداخت تسهيلات بلاعوض براي بازسازي و تعمير منازل روستاي آسيب‌ديده از سيل در بارده بايد تسريع شود، خاطرنشان کرد: براي ترميم پل تاريخي روستا با هماهنگي ميراث فرهنگي تصميم گرفته شود.


استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: مقرر شد اعتباري براي بازسازي روستاي بارده از محل حساب ۱۰۰ امام توسط بنياد مسکن انقلاب اسلامي اختصاص پيدا کند، تخصيص اين اعتبار مورد پيگيري قرار بگيرد.


وي تاکيد کرد: لايروبي و ترميم سد خاکي روستاي بارده تا قبل از آغاز بارندگي انجام شود، تيم ويژه‌اي به همين منظور در نظر گرفته شود، مسيل روستا توسط آب منطقه‌اي اصلاح و لايروبي شود تا در بارندگي‌هاي بعدي روستا دچار مشکل نشود.


حيدري با اشاره به اينکه نماينده بانک براي تسهيل در پرداخت تسهيلات سيل در روستاي بارده مستقر شده است، يادآور شد: جهاد کشاورزي نسبت به لايروبي قنوات و کانال‌هاي کشاورزي و بندهاي کشاورزي اقدام کند.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: براي بازسازي ساختمان دهياري روستاي بارده نيز اعتباري اختصاص پيدا کند، اداره‌کل راهداري و حمل و نقل جاده‌اي ترميم جاده‌هاي روستايي و آسفالت و شانه‌سازي را انجام دهد.


وي توضيح داد: فرمانداري شهرستان بن و دهياري روستاي بارده، آسيب‌هاي وارده به زيرساخت‌هاي آب، برق و گاز را پيگيري کند تا هيچ خانواري با قطعي آب، برق و گاز مواجه نباشد.
 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07