پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کشتار دام، تنها بايد در کشتارگاه‌هاي داراي مجوز انجام شود

کد خبر: 179299 تاریخ انتشار: 1401/07/12 16:32:32
نمایش: 734
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه کشتار دام سبک و سنگين بايد در کشتارگاه‌هاي داراي مجوز انجام شود، گفت: همچنين بايد تمام دام‌ها در دامداري‌هاي خانگي به خارج از شهرها منتقل شوند، سازمان جهادکشاورزي اين کار را در اولويت قرار دهد.
غلامعلي حيدري ۱۲ مهرماه در مجمع سلامت چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه سلامت مردم مهم‌ترين اولويت دولت سيزدهم است، اظهار کرد: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي موظف هستند به وظايف خود در بحث تامين سلامت شهروندان عمل کنند، اين مسئله همچنين نيازمند فرهنگ‌سازي است.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تامين آب شرب پايدار و سالم در اولويت کاري مسئولان قرار دارد، خاطرنشان کرد: در حوزه رفع تنش آبي اعتبارات بسيار خوبي در سفر رياست جمهوري به استان اختصاص پيدا کرده است، همچنين براي تامين آب شرب پايدار از اعتبارات ۱۴۰۱ نيز بهره‌مند خواهيم شد.

وي افزود: براي تامين سلامت آب شرب مصرفي شهروندان حصارکشي مخازن آب در اولويت باشد و به مباحث پدافندي در تامين آب شرب پايدار توجه ويژه صورت بگيرد.

حيدري با تاکيد بر اينکه اجراي شبکه فاضلاب در شهرها و روستاها در دستور کار قرار دارد، توضيح داد: براي اجراي پروژه‌هاي اين حوزه زمانبندي مشخص شود، همچنين استفاده از پساب در شهرک‌هاي صنعتي براي تامين آب مورد نياز صنعت مورد توجه قرار بگيرد، قطعا واحدهاي صنعتي در اين راستا هزينه خواهند کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه تصفيه‌خانه شهرستان بن بايد تا پايان سال‌جاري تجهيز شود، گفت: براي تامين تجهيزات مورد نياز اين تصفيه‌خانه اعتبار بسيار خوبي در نظر گرفته شده است، اجراي چند تصفيه‌خانه ديگر در استان در دستور کار قرار دارد.

وي با اشاره به اينکه دانشگاه علوم پزشکي رسالت بسيار مهمي در حوزه تامين سلامت دارد، عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکي بايد نظارت خود را بر مراکز درماني و مسائل مرتبط با بهداشت عمومي را تشديد کند.

حيدري در ادامه با تاکيد بر اينکه کشتار دام سبک و سنگين بايد در کشتارگاه‌هاي داراي مجوز انجام شود، يادآور شد: همچنين بايد تمام دام‌ها در دامداري‌هاي خانگي به خارج از شهرها منتقل شوند، سازمان جهادکشاورزي اين کار را در اولويت قرار دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: پاکسازي مسيل‌ها، رودخانه‌ها و معابر روستايي در دستور کار دستگاه‌هاي متولي قرار بگيرد، همچنين شهرداري‌ها و دهياري‌ها نسبت به ساماندهي سگ‌هاي ولگرد اقدامات لازم را انجام دهند و کميته‌هايي در همين راستا تشکيل شود.

وي رفع نقاط حادثه‌خيز در شهرها و محورهاي مواصلاتي چهارمحال و بختياري را حائز اهميت عنوان کرد و گفت: شهرداري‌ها در شهرها و راهداري و حمل و نقل جاده‌اي در محورهاي مواصلاتي نسبت به رفع نقاط حادثه‌خيز اقدام کنند.

حيدري يادآور شد: سلامت موادغذايي بايد در دستور کار سازمان جهادکشاورزي چهارمحال و بختياري قرار بگيرد، اين سازمان در خصوص پايش سموم و توليد محصولات ارگانيک نيز اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان با اشاره به بازگشايي مدارس، خاطرنشان کرد: تزريق دز يادآور واکسن کرونا در اولويت دانشگاه علوم پزشکي قرار بگيرد، همچنين بهسازي سرويس بهداشتي مدارس با سرعت انجام شود.


افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06