پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اعتبارات چهارمحال و بختياري در نيمه نخست سال اختصاص پيدا کند

کد خبر: 179312 تاریخ انتشار: 1401/07/14 20:11:48
نمایش: 499
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به سردسير بودن استان و محدود بودن زمان کار، گفت: اگر اعتبارات استان در ۶ ماهه ابتداي سال اختصاص پيدا کند، اعتبارات برگشت نمي‌خورد و مي‌توان پروژه‌هاي نيمه‌تمام را سريعتر تکميل کرد، اين مسئله مي‌تواند در مجلس شوراي اسلامي به قانون تبديل شود.
غلامعلي حيدري ۱۴ مهرماه در جلسه جمع‌بندي سفر علي نيکزاد_ نائب رئيس مجلس شوراي اسلامي به شهرستان بروجن با اشاره به اينکه سفر به مناطق مختلف کشور براي احصاي مشکلات حائز اهميت است، اظهار کرد: اين مسئله در دستور کار دولتمردان در دولت سيزدهم نيز قرار دارد.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: اين استان داراي محروميت‌هاي تاريخي است و بايد اين محروميت‌ها را با کار جهادي جبران کنيم، نرخ بيکاري در استان بالا بوده و باعث بالا رفتن مهاجرت و معضل حاشيه‌نشيني در استان‌هاي بزرگ شده است.


وي تاکيد کرد: باوجود مشکلات فراوان در چهارمحال و بختياري، اما ظرفيت‌هاي بالقوه خوبي نيز در اين استان وجود دارد، نگاه مجلس شوراي اسلامي و دولت عدالت‌محوري در کشور است و مناطق محروم با يک نگاه ويژه ديده شود.


حيدري در ادامه با اشاره به مزاياي تکميل محور مواصلاتي جاده اصفهان- بروجن- لردگان به خوزستان توضيح داد: با بهره‌برداري از اين محور مسير فلات مرکزي به بنادر ۲۰۰ کيلومتر کوتاه‌تر خواهد شد و باعث تحول در انتقال کالا مي‌شود.


استاندار چهارمحال و بختياري اضافه کرد: محور بروجن به لردگان تردد بالايي دارد و آمار تردد ۳۰ هزار خودرو در روز در اين محور موجب بالا رفتن آمار تصادفات رانندگي شده است، در سفر اعتبار به اين پروژه اختصاص پيدا کرده که درخواست داريم تکميل اين محور تسريع شود.


وي با تاکيد بر اينکه براي تسريع در محروميت‌زدايي بايد از راه‌هاي ميان‌بر استفاده کنيم، توضيح داد: قرارگاه‌هايي نظير قرارگاه امام حسن(ع) به موضوعات محروميت‌زدايي نظير آبرساني ورود پيدا کرده است، محورهاي خاکي در استان زياد بوده و اين قرارگاه يک ظرفيت بسيار خوب براي حل اين مشکل خواهد بود.


حيدري با اشاره به سردسير بودن چهارمحال و بختياري و محدود بودن زمان کار، گفت: اگر اعتبارات استان در ۶ ماهه ابتداي سال اختصاص پيدا کند، اعتبارات برگشت نمي‌خورد و مي‌توان پروژه‌هاي نيمه‌تمام را سريعتر تکميل کرد، اين مسئله مي‌تواند در مجلس شوراي اسلامي به قانون تبديل شود.


استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: نقاط حادثه‌خيز شهري و برون شهري بسياري در استان وجود دارد، بايد رفع نقاط حادثه‌خيز در دستور کار قرار بگيرد، اين مسئله به تقويت زيرساخت‌ها و جذب گردشگر نيز کمک مي‌کند.


وي با بيان اينکه در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري براي برخي وزارتخانه يکسري تعهدات ايجاد شده است، يادآور شد: بايد وزارتخانه‌ها به تعهدات خود در تحقق مصوبات عمل کنند.


حيدري در خصوص مشکلات مرتبط با سيستم بانکي، گفت: بايد بانک‌ها پرداخت تسهيلات به‌ويژه در حوزه اشتغالزايي را تسريع کنند، پرداخت تسهيلات ماده ۵۶ براي تکميل پروژه‌هاي نيمه‌تمام لاکپشتي است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07