پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

اقتصاد در روستا بايد تقويت شود

کد خبر: 179316 تاریخ انتشار: 1401/07/15 12:18:06
نمایش: 870
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نقش روستا و عشاير در توليد برجسته است، گفت: بايد تلاش کنيم تا اقتصاد روستا با ايجاد اشتغال خانگي، افزايش توليد و ايجاد طرح‌هاي سرمايه‌گذاري اشتغالزا تقويت شود.
غلامعلي حيدري ۱۵ مهرماه در حاشيه آئين نکوداشت روز روستا و عشاير که به‌صورت ويدئوکنفرانس با حضور رئيس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: اقدامات خوبي در يکسال اخير در حوزه‌هاي مختلف کاري از جمله ساخت مسکن، توسعه راه‌هاي روستايي، آبرساني در روستاها و در بين جمعيت عشايري در استان و کشور صورت گرفته است.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: توجه به اقتصاد روستا به‌صورت دانش‌بنيان مي‌تواند موجب افزايش بهره‌وري در توليد شود، محروميت‌زدايي از سياست‌هاي دولت سيزدهم است که در کشور و استان اقدامات خوبي در اين راستا انجام شده است.

وي با اشاره به اينکه از ۹۱۷ روستاي در چهارمحال و بختياري ۵۱۷ روستاي بالاي ۲۰ خانوار هستند، گفت: همچنين ۸۵۰ روستا داراي شوراي اسلامي هستند، تهيه طرح تامين اجتماعي از برنامه‌هاي دولت است که عشاير و روستائيان نيز بتوانند از اين مزاياي اين بيمه استفاده کنند.

حيدري با تاکيد بر اينکه نقش روستا و عشاير در توليد برجسته است، عنوان کرد: بايد تلاش کنيم تا اقتصاد روستا با ايجاد اشتغال خانگي، افزايش توليد و ايجاد طرح‌هاي سرمايه‌گذاري اشتغالزا تقويت شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص آبرساني به روستاهاي محروم استان، يادآور شد: مشکل آبرساني تعداد قابل توجهي از روستاهاي استان تا سال ۱۴۰۲ حل خواهد شد، برنامه خوبي براي بهسازي جاده‌هاي روستايي در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ داريم.

وي تاکيد کرد: ايجاد تحول در روستاها و توسعه پايدار در مناطق عشايري و روستايي نيازمند کار جهادي است و بايد از گروه‌هاي جهادي نيز در همين راستا حمايت کنيم تا زمان کوتاه‌تري مشکلات حل شود. 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07