پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

استاندارد به تنهايي نمي‌تواند تحول ايجاد کند

کد خبر: 179350 تاریخ انتشار: 1401/07/19 14:55:29
نمایش: 665
اخبار
سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: زماني مي‌توان استاندارد را تحول‌گرا دانست که نقش مطلوبي به آن داده شود، از طرفي ايران جزو اولين کشورها در زمينه استاندارد جهاني بود که لازم است ديپلماسي کيفيت از ما آغاز شود، البته اين مساله در برخي موارد آغاز شده است.

محمدکاظم منزوي ۱۹ مهرماه در همايش روز جهاني استاندارد و تجليل از تلاشگران عرصه استاندارد با اشاره به ثبت روز استاندارد به عنوان روز جهاني، اظهار کرد: بايد جهاني بينديشيم و به سمت چشم‌انداز مشترک جهاني دست يابيم.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: اين استان آمادگي دارد که به بحث تفکر جهاني ورود پيدا کند، بنابراين بايد در اين مسير حرکت کنيم و سازماني ملي استاندارد همکاري لازم را در اين زمينه انجام دهد.
 

وي تاکيد کرد: لازم است اداره کل استاندارد به عنوان جزئي از سازمان ملي استاندارد خود را در چارچوب برنامه‌اي نشان دهد که متاسفانه به خوبي اين کار حتي در سطح ملي انجام نشده است، از طرفي لازم است حضور استاندارد در کارگروه‌هاي اقتصادي حضور فعال داشته باشد، بنابراين اگر به دنبال جايگاه بالاي استاندارد هستيم بايد اين تفکر جهاني افزايش يابد.
 

منزوي با اشاره به ضرورت افزايش نقش استاندارد، تصريح کرد: زماني مي‌توان استاندارد را تحول‌گرا دانست که نقش مطلوبي به آن داده شود، از طرفي ايران جزو اولين کشورها در زمينه استاندارد جهاني بود که لازم است ديپلماسي کيفيت از ما آغاز شود، البته اين مساله در برخي موارد آغاز شده است.
 

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي استانداري چهارمحال و بختياري در ادامه با بيان اينکه استاندارد به خودي خود نمي‌تواند تحولي بزرگ ايجاد کند، توضيح داد: لازم است اين موضوع در قالب برنامه‌اي توسط دستگاه‌هاي متولي صورت گيرد و دستگاه‌هاي اجرايي اقتصادي وارد کار شده و تفاهم‎نامه‌هايي را با اين اداره‌کل منعقد کنند، بنابراين لازم است مشوق‌هاي ترجيحي و تکميلي براي توليدکنندگان در نظر گرفته شود.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07