پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

شرايط براي حضور قرارگاه خاتم‌الانبيا در چهارمحال و بختياري به سرعت تسهيل شود

کد خبر: 179351 تاریخ انتشار: 1401/07/19 16:10:09
نمایش: 671
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه شرايط براي حضور قرارگاه خاتم‌الانبيا در چهارمحال و بختياري توسط دستگاه‌هاي اجرايي متولي فراهم شود، گفت: موانعي که بر سر راه انعقاد تفاهم‌نامه با اين قرارگاه براي ورود به پروژه‌هاي عمراني وجود دارد به سرعت برطرف شود.
غلامعلي حيدري 19 مهرماه در ديدار با معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبيا با اشاره به اينکه چهارمحال و بختياري با تنش آبي مواجه شده است، اظهار کرد: برخي از پروژه‌هاي تامين آب در اين استان بيش از يک دهه عمر دارند و تکميل و بهره‌‍برداري از اين پروژه‌ها مي‌تواند مشکل تامين آب در چند شهرستان را مرتفع کند.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: احداث پروژه سد باباحيدر، سد بيدکان، سد گهرو و چند سد ديگر از سال‌ها قبل در استان آغاز شده و نيمه‌تمام باقي مانده است که قرارگاه خاتم‌الانبيا يک ظرفيت بزرگ براي ورود به اين پروژه‌هاي نيمه‌تمام  محسوب مي‌شود.

وي با بيان اينکه زيرسازي پروژه راه‌آهن مبارکه، سفيد دشت به شهرکرد در حال اتمام است، گفت: قرارگاه خاتم‌الانبيا امکانات لازم براي اجراي روسازي اين پروژه را دارد، همچنين در سفر رياست جمهوري به استان اعتبار خوبي براي تکميل اين پروژه اختصاص پيدا کرده است، اين پروژه استان را از بن‌بست نجات مي‌دهد.

حيدري بيان کرد: چهارمحال و بختياري يکي از استان‌هاي محروم درکشور محسوب مي‌شود و تاکنون قرارگاه خاتم به اين استان ورود پيدا نکرده است، اين قرارگاه مي‌تواند پروژه‌هاي بزرگ و تاثيرگذار را در مدت زمان کوتاه و با کيفيت بسيار بالا را اجرا کند که بايد از ظرفيت آن در استان استفاده کنيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه شهرکرد تنها مرکز استاني است که تاکنون در آن پروژه زيرگذر و روگذر اجرا نشده است، يادآور شد: مقرر شد قرارگاه خاتم‌الانبيا اجراي دو پروژه زيرگذر و روگذر در اين شهر را با همکاري شهرداري شهرکرد انجام دهد.

وي با اشاره به ظرفيت‌هاي گردشگري در چهارمحال و بختياري، توضيح داد: اگر زيرساخت‌ها در اين استان تقويت شود، قطعا با ورود گردشگر شاهد اشتغالزايي نيز خواهيم بود، يکي از مهم‌ترين زيرساخت‌ها در استان جاده و راه‌آهن است.

حيدري با تاکيد بر اينکه شرايط براي حضور قرارگاه خاتم‌الانبيا در چهارمحال و بختياري توسط دستگاه‌هاي اجرايي متولي فراهم شود، بيان کرد: موانعي که بر سر راه انعقاد تفاهم‌نامه با اين قرارگاه براي ورود به پروژه‌هاي عمراني وجود دارد به سرعت برطرف شود، جلسات هماهنگي به همين منظور به‌صورت هفتگي برگزار شود.

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص ورود قرارگاه خاتم‌الانبيا به پروژه احداث بيمارستان 1000 تختخوابي در شهرکرد، گفت: براي تامين اعتبار اين پروژه مي‌توان از چند روش ورود پيدا کرد، تهاتر نفت، اخذ مجوز ماده 23 و فروش ملک از جمله اين روش‌ها است که بايد مورد پيگيري قرار بگيرد.

 

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06