پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

جذب ۱۰۰ درصدي اعتبارات عمراني چهارمحال و بختياري در سال ۱۴۰۱

کد خبر: 179360 تاریخ انتشار: 1401/07/20 12:04:30
نمایش: 635
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري از جذب ۱۰۰ درصدي اعتبارات ۱۴۰۰ در استان توسط دستگاه‌هاي اجرايي خبر داد و گفت: در ۶ ماهه ابتدايي سال‌جاري جذب اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است.

غلامعلي حيدري ۲۰ مهرماه در شوراي اداري چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه با پيروزي انقلاب اسلامي منافع نامشروع دشمنان به خطر افتاد، اظهار کرد: اين دشمنان با توسعه و استقلال ايران مخالف هستند، مدعيان حقوق بشر تنها در مواقعي واکنش نشان مي‌دهند که منافعشان به خطر افتاده باشد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه منافقان، حزب دموکرات و کومله پس از پيروزي انقلاب اسلامي ۱۷ هزار نفر را در  اين کشور ترور کردند، عنوان کرد: در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اين افراد با اقدامات خرابکارانه و ترور اجازه نمي‌دادند که پروژه‌هاي عمراني اجرا و به مردم خدمات‌رساني شود، اين افراد امروز مدعي حقوق بشر شده‌اند.
 

وي افزود: در حوادث اخير کشور عده‌اي درصدد بودند تا علاوه بر برهم زدن آرامش مردم به اموال عمومي نيز آسيب بزنند، کشته‌سازي نيز از ديگر اقدامات اين افراد بود، اما مردم با حضور به موقع خود در صحنه از آرمان‌هاي انقلاب اسلامي دفاع کردند، امروز وحدت و همدلي يکي از نعمت‌هاي بزرگ جمهوري اسلامي محسوب مي‌شود.
 

حيدري با تاکيد بر اينکه مردم کشورمان شايسته خدمت هستند، گفت: مسئولان بايد از فرصت خدمت‌گذاري به نحو احسن استفاده کنند، کارگزاران نظام جمهوري اسلامي به پاس شکرگذاري از  فرصت خدمت بايد خدمت صادقانه را سرلوحه کار خود قرار دهند، مسئوليت ماندني نيست و نبايد کار امروز را به فردا موکول کنيم.
 

استاندار چهارمحال و بختياري از جذب ۱۰۰ درصدي اعتبارات ۱۴۰۰ در استان توسط دستگاه‌هاي اجرايي خبر داد و گفت: در ۶ ماهه ابتدايي سال‌جاري جذب اعتبارات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دو برابر شده است، همچنين ۱۳۵۰ ميليارد تومان اعتبارات ماده ۵۶ براي اجراي پروژه‌هاي عمراني در حوزه سدسازي، راه، آب و فاضلاب و جاده مصوب شده است.
 

وي افزود: مقرر شد بانک رفاه ۶۰۰ ميليارد تومان، بانک ملي ۳۵۰ ميليارد تومان، صادرات ۳۵۰ ميليارد تومان و بانک توسعه صادرات نيز ۵۰ ميليارد تومان اعتبار در قالب ماده ۵۶ به پروژه‌هاي عمراني چهارمحال و بختياري پرداخت کند، دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط نسبت به پيگيري اين موضوع اهتمام ويژه داشته باشند.
 

حيدري با بيان اينکه دستگاه‌هاي اجرايي بايد درخواست وجه براي پروژه‌هاي عمراني نيمه‌تمام را در دستور کار قرار دهند، يادآور شد: براي جذب اعتبارات سفر رياست جمهوري و همچنين اعتبارات ۱۴۰۱ نيازمند ظرفيت‌سازي توسط دستگاه‌هاي اجرايي هستيم، اين درخواست به سازمان برنامه و بودجه و اداره‌کل اقتصاد و دارايي ارسال شود تا پروژه‌ها فعال شوند، در سفر رياست جمهوري برخي وزارتخانه‌ها متعهد به تامين اعتبار هستند، مدير مربوطه بايد اين مسئله را با جديت از وزارت متبوع پيگيري کنيد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به افتتاح ۳۱۲ پروژه عمراني در هفته دولت، اضافه کرد: بايد با يک برنامه‌ريزي صحيح بخش مهمي از پروژه‌هاي نيمه‌تمام استان تا دهه فجر تکميل و به بهره‌برداري برسد، اين کار با همت و کار جهادي در تمامي حوزه‌ها امکانپذير است.
 

وي تصريح کرد: تمامي مديران استاني و شهرستاني بايد پاسخگوي مردم باشند، اداراتي که مراجعات مردمي آن‌ها به استانداري زياد است، نمره منفي مي‌گيرند، بايد از ظرفيت بخشداران و دهياران براي حل مشکلات هر روستا و بخش استفاده شود.
 

حيدري با تاکيد بر اينکه بايد نماز جماعت در ادارات به‌صورت پرشور برگزار شود، بيان کرد: همچنين تمامي مساجد چهارمحال و بختياري بايد داراي روحاني باشند، اين مسئله جزو وظايف اجتماعي مديران است.
 

استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: رفع موانع توليد و ايجاد اشتغال بايد در دستور کار تمامي دستگاه‌هاي اجرايي قرار بگيرد، پرداخت تسهيلات توسط بانک‌ها آغاز شده است، بانک‌ها بايد به تعهدات خود عمل کنند، برگشت تسهيلات ظلم به مردم استان است.
 

وي از کاهش تخلفات اداري در چهارمحال و بختياري در سال‌جاري خبر داد و عنوان کرد: هيچ تخلفي نبايد در دستگاه‌هاي اجرايي صورت بگيرد، اين مسئله به افزايش تاب‌آوري مردم و ايجاد رضايت‌مندي کمک مي‌کند.
 

حيدري با بيان اينکه ۲۹ نقطه حادثه‌خيز جاده‌اي و ۳۷ نقطه حادثه‌خيز شهري در چهارمحال و بختياري وجود دارد، خاطرنشان کرد: بايد اين نقاط حادثه‌خيز توسط اداره‌کل راهداري و شهرداري‌هاي استان با استفاده از تمام ظرفيت ماشين‌آلات مرتفع شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان گفت: تمامي دستگاه‌هاي اجرايي مرتبط با بحران آمادگي لازم را براي مقابله با وقوع سيلاب قبل از آغاز بارش‌ها در استان داشته باشند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07