پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
جهانبين نيوز؛

شهردار شهرکرد، اين هفته مشخص مي‌شود

کد خبر: 179386 تاریخ انتشار: 1401/07/24
نمایش: 735
اخبار
مديرکل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: طبق آخرين پيگيري‌هاي صورت گرفته در حوزه وزات کشور درخصوص شهردار شهرکرد و طبق قولي که وزارتخانه داده است، قرار است تکليف شهردار شهرکرد اين هفته مشخص شود.
بهادر عبدالغني مديرکل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: تاييد صلاحيت شهردار در شهرهاي بالاي 200 هزار نفر جمعيت و مراکز استان‌ها با امضاي وزير کشور است.

 
مديرکل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: طبق آخرين پيگيري‌هاي صورت گرفته در حوزه وزات کشور درخصوص شهردار شهرکرد و طبق قولي که وزارتخانه داده است، قرار است تکليف شهردار شهرکرد اين هفته مشخص شود.
 
وي ادامه داد: دليل طولاني شدن فرايند انتخاب از سوي وزارت کشور، چه بسا درگيري وزارتخانه با مسائلي مثل نا آرامي اخير باشد که اولويت‌ها را تغيير مي‌دهد، کما اينکه شهردار چند شهر ديگر مثل کرج و گرگان نيز هنوز تعيين نشده است.
 
عبدالغني با اشاره به اينکه پيگيري‌ها درخصوص تعيين تکليف شهردار شهرکرد ادامه دارد، گفت: آخرين اطلاعات درخصوص صحت مدرک يا قبولي آن از سوي وزارت کشور براي گزينه تصدي شهرداري شهرکرد، گويايي آن است که اين موضوع حل شده است.
 
مديرکل دفتر امور شهري و شوراهاي استانداري چهارمحال و بختياري عنوان کرد: انحلال شوراي اسلامي شهر و روستا به راحتي اتفاق نمي‌افتد، هر تخلف توسط اعضاي شورا در هيات تخلفات و رسيدگي به رياست استاندار و با حضور دو نماينده شوراي استان و مديرکل دادگستري بررسي مي‌شوند، اگر تصميم اين شورا بر انحلال شورا باشد حکم بايد در هيات مرکزي تهران تصويب شود.
 
وي خاطرنشان کرد: تنها موضوعي که مطرح است، اگر با توجه به اخطاريه‌هاي صادر شده و شرايطي که موجود است، موضوع وقفه در بحث خدمات شهري و عدم انتخاب شهردار صورت گيرد بايد در هيات حل اختلاف و رسيدگي به تخلفات شورا مطرح و درخصوص آن تصميم‌گيري شود.
 
عبدالغني اضافه کرد: احکام شوراي حل اختلاف با توجه به تخلف صورت گرفته صادر مي‌شود و موارد مشخصي است که بسته به شرايط بررسي مي‌شوند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07