پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

ميراث فرهنگي در استان‌هاي کوهستاني براي نظارت به خودروهاي لجستيک نياز دارد

کد خبر: 179391 تاریخ انتشار: 1401/07/24 14:08:23
نمایش: 635
اخبار
معاون توسعه مديريت و منابع وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي گفت: امسال ۱۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات تبصره ۱۸ به وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي ابلاغ شده است و هيچ محدوديتي در تخصيص اعتبارات اين حوزه در استان‌ها نداريم.

سعيد اوحدي ۲۴ مهرماه در ديدار با استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در حوزه گردشگري و ميراث فرهنگي در اين استان وجود دارد، اظهار کرد: رويکرد دولت سيزدهم توزيع عادلانه منابع بر اساس آمايش سرزمين است، برخي از استان‌ها در طول چند دهه اخير توسعه يافته‌اند، اما در برخي استان‌ها توزيع عادلانه منابع صورت نگرفته است.
 

معاون توسعه مديريت و منابع وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي با بيان اينکه بسياري گردشگران از سراسر جهان با هدف آشنايي با فرهنگ شرق، آسيا و اسلام به کشور ايران سفر مي‌کنند، گفت: بسياري از گردشگران به‌دنبال زرق و برق و اقامت در هتل‌هاي گران‌قيمت نيستند، بلکه مي‌خواهند با فرهنگ بومي کشور و ارزش‌هاي سنتي آشنا شوند.
 

وي افزود: فردا مجمع نمايندگان چهارمحال و بختياري با وزير ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ديدار خواهند کرد، در اين ديدار چالش‌هاي حوزه گردشگري، صنايع‌دستي و ميراث فرهنگي در اين استان مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
 

اوحدي با تاکيد بر اينکه در سال‌جاري وضعيت تخصيص اعتبار به وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي نسبت به ساير وزارتخانه‌ها وضعيت بهتري دارد، يادآور شد: امسال ۱۰ هزار ميليارد تومان تسهيلات تبصره ۱۸ به وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي ابلاغ شده است و هيچ محدوديتي در تخصيص اعتبارات اين حوزه در استان‌ها نداريم.
 

معاون توسعه مديريت و منابع وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي ادامه داد: ۲۵۰ ميليارد تومان تسهيلات تبصره ۱۸ به چهارمحال و بختياري اختصاص يافت که ۵۰ درصد آن جذب شد.
 

وي برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي، ورزشي و ... را راهي براي جذب گردشگر در حوزه‌ گردشگري عنوان و بيان کرد: واگذاري زمين و ايجاد زيرساخت توسط دستگاه‌هاي اجرايي متولي براي رونق در حوزه گردشگري و صنايع‌دستي موثر است.
 

اوحدي خاطرنشان کرد: بودجه وزارت ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي در سال ۱۴۰۱ در حوزه هزينه‌هاي جاري ۳۵ درصد افزايش داشت، در حاليکه متوسط کشوري ۱۷ درصد است، همچنين اعتبارات تملک دارايي سرمايه‌اي ۷۰ درصد افزايش داشت و متوسط کشوري در اين حوزه ۳۷ درصد است، متاسفانه در سال‌هاي گذشته در اين حوزه توجه جدي به ادارات‌کل صورت نگرفته بود.
 

معاون توسعه مديريت و منابع وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي با بيان اينکه در استان‌هاي کوهستاني براي سرکشي و نظارت به خودروهاي کمک‌دار و لجستيک نياز است، توضيح داد: مي‌توان از اعتبارات استاني و ملي در اين راستا کمک گرفت.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06