پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
استاندار:

مي‌توان با پرداخت تسهيلات کم‌بهره از فعالان حوزه گردشگري حمايت کرد

کد خبر: 179392 تاریخ انتشار: 1401/07/24 14:52:17
نمایش: 729
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: بنيه مالي افراد در اين استان براي ايجاد اشتغال در حوزه گردشگري ضعيف است، مي‌توان با پرداخت تسهيلات کم‌بهره در اين حوزه از فعالان حوزه گردشگري حمايت کرد.

غلامعلي حيدري ۲۴ مهرماه در ديدار با سعيد اوحدي- معاون توسعه مديريت و منابع وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي با بيان اينکه بازديد ميداني از استان‌ها به اخذ تصميات عاقلانه و عادلانه کمک مي‌کند، اظهار کرد: يکي از استان‌هاي مقصد گردشگري در کشور چهارمحال و بختياري است، ظرفيت‌هاي عظيم گردشگري در اين استان از جمله تالاب، طبيعت بکر، رودخانه‌هاي خروشان، کوهستان‌هاي زيبا، جنگل‌هاي بلوط و ... وجود دارد.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه استان‌هاي مجاور چهارمحال و بختياري گرمسير هستند، گفت: اختلاف دماي بين استان‌هاي اصفهان و خوزستان با چهارمحال و بختياري در فصل تابستان بالا است و باتوجه به خنک و معتدل بودن دما، اين استان مقصد گردشگران از اين استان‌ها است.
 

وي با اشاره به بالا بودن نرخ بيکاري در چهارمحال و بختياري، يادآور شد: تعداد صنايع در استان محدود است، اگر بتوانيم در حوزه گردشگري و صنايع‌دستي رونق ايجاد کنيم، سرمايه‌گذران به اين حوزه جذب مي‌شوند و از اين طريق مي‌توان اشتغال ايجاد کرد.
 

حيدري با تاکيد بر اينکه ذائقه مردم در حوزه گردشگري تغيير کرده است، عنوان کرد: گردشگران در سال‌هاي اخير تمايل بسياري به اقامت در مراکز بوم‌گردي و سياه‌ چادرهاي عشايري پيدا کرده‌اند، اين استان از مراکز بوم‌گردي اشباع نشده است و مي‌توان اين مراکز را توسعه داد، اما زيرساخت‌هاي گردشگري در استان مناسب نيست.
 

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: بنيه مالي افراد در اين استان براي ايجاد اشتغال در حوزه گردشگري ضعيف است، مي‌توان با پرداخت تسهيلات کم‌بهره در اين حوزه از فعالان حوزه گردشگري حمايت کرد.
 

وي با بيان اينکه نمد چهارمحال و بختياري ثبت ملي شده است، خاطرنشان کرد: بايد تلاش کنيم تا نمد استان ثبت جهاني شود.
 

حيدري بيان کرد: تعدادي از اماکن تاريخي چهارمحال و بختياري در حال تخريب است، بايد مرمت آثار تاريخي استان در دستور کار قرار بگيرد، اميدواريم در دو سال آينده شاهد تحولات بسيار خوبي در حوزه گردشگري در استان باشيم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07