پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

کارهاي فرهنگي در حوزه موادمخدر بايد تاثيرگذار باشد

کد خبر: 179401 تاریخ انتشار: 1401/07/26 09:21:42
نمایش: 1013
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري تاکيد بر اينکه کارهاي فرهنگي در حوزه موادمخدر بايد تاثيرگذار باشد، گفت: قبح مصرف موادمخدر در برخي خانواده‌ها شکسته شده است، نبايد اجازه دهيم که اين مسئله افزايش پيدا کند.
محسن حسين ميرزايي ۲۵ مهرماه در جلسه کميته مشارکت‌هاي مردمي ستاد مبارزه با موادمخدر چهارمحال و بختياري با بيان اينکه براي کاهش معضلات مرتبط با مواد مخدر در استان نيازمند يک طرح عملياتي هستيم، اظهار کرد: از ظرفيت تمامي صاحبنظران در اين حوزه براي تهيه اين طرح استفاده شود. 

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري افزود: اقداماتي تا به امروز در موضوع مبارزه و پيشگيري از مصرف موادمخدر در استان صورت گرفته است، نيازمند کار فرهنگي در اين راستا هستيم، قطعا تاثيرگذاري اقدامات فرهنگي بلندمدت است، فعالان حوزه فرهنگي بايد صبور باشند.

وي با تاکيد بر اينکه کارهاي فرهنگي در حوزه موادمخدر بايد تاثيرگذار باشد، خاطرنشان کرد: قبح مصرف موادمخدر در برخي خانواده‌ها شکسته شده است، نبايد اجازه دهيم که اين مسئله افزايش پيدا کند، قطعا خانواده‌ها نقش مهمي در کاهش مصرف موادمخدر در جامعه دارند، بايد خانواده‌ها نسبت به تبعات مصرف موادمخدر حساس شوند.

حسين‌ميرزايي با اشاره به اينکه بايد فرهنگ غني ديني در جامعه ترويج شود، يادآور شد: مصرف موادمخدر و ناهنجاري اجتماعي در بين خانواده‌هاي متدين کمرنگ است، بايد آموزهاي ديني در جامعه عمق‌بخشي شود، آموزش و پرورش در اين حوزه نقش موثري دارد.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري بيان کرد: در مدارس آموزش‌هاي لازم در خصوص تبعات مصرف موادمخدر به دانش‌آموزان داده شود، نيروي انتظامي در اين مسئله مي‌تواند ورود پيدا کند.

وي با اشاره به اينکه اعتبارات حوزه پيشگيري و مبارزه با موادمخدر صرف اقدامات تاثيرگذار شود، گفت: اين اقدامات مي‌تواند توسط اشخاص حقيقي و حقوقي انجام شود، اقدامات در اين حوزه بايد بازخورد مثبت در جامعه داشته باشد.

حسين‌ميرزايي بيان کرد: از تجربيات موفق در حوزه ترک اعتياد و ايجاد اشتغال پايدار براي بهبود يافتگان از موادمخدر استفاده شود، از ظرفيت جمعيت همياران حوزه موادمخدر به خوبي بهره‌مند شويم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06