پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توسعه در حوزه کشاورزي و دامپروري به‌صورت دانش‌بنيان باشد

کد خبر: 179414 تاریخ انتشار: 1401/07/28 10:27:47
نمایش: 673
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: ظرفيت‌هاي خوبي در استان براي تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزي و توسعه در اين حوزه وجود دارد، توسعه در حوزه کشاورزي و دامپروري به‌صورت دانش‌بنيان باشد.
غلامعلي حيدري ۲۸ مهرماه در ديدار با محمد قرباني- معاون برنامه‌ريزي و امور اقتصادي وزارت جهادکشاورزي با اشاره به اينکه در گذشته شغل عموم مردم چهارمحال و بختياري کشاورزي و دامپروري بود، اظهار کرد: رئيس‌جمهور نيز بر توسعه کشاورزي و دامپروري در اين استان تاکيد ويژه دارند، گام‌هاي برداشته شده است، اما نياز به کار بيش‌تر داريم.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: به‌علت کمبود شغل و آمار بالاي بيکاري در استان، شاهد مهاجرت جمعيت استان به سمت استان‌هاي بزرگ هستيم، مي‌توان با ايجاد اشتغال پايدار مهاجرت معکوس را رقم بزنيم.


وي با اشاره به اينکه روستاها قطب توليد محصولات کشاورزي، لبني و ... هستند، گفت: کاهش جمعيت روستاها، توليد در اين حوزه را تحت تاثير قرار داده است و بايد به سمت ايجاد اشتغال پايدار در روستاها با تمرکز کشاورزي و دامپروري حرکت کنيم.


حيدري تاکيد کرد: ظرفيت‌هاي خوبي در چهارمحال و بختياري براي تحقق اهداف وزارت جهادکشاورزي و توسعه در اين حوزه وجود دارد، توسعه در حوزه کشاورزي و دامپروري به‌صورت دانش‌بنيان باشد.


استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه توسعه کشت‌هاي گلخانه‌اي در استان بايد مورد توجه متوليان قرار بگيرد، عنوان کرد: توسعه کشت گلخانه‌اي به مديريت بهتر آب و افزايش بهره‌وري و توليد کمک مي‌کند، برخي استان‌ها براي توسعه طرح‌هاي کشاورزي اشباع شده‌اند، اما در اين استان ظرفيت‌هاي خوبي وجود دارد.


وي بيان کرد: مي‌توان با استفاده از ظرفيت تهاتر نفت، پروژه‌هاي نيمه‌تمام در حوزه آبرساني به طرح‌هاي کشاورزي و احياي دشت‌هاي چهارمحال و بختياري را به اتمام رساند.


حيدري با بيان اينکه بانک زمين به تعهدات خود در چهارمحال و بختياري عمل نکرده است، تصريح کرد: بانک زمين بايد به تعهدات خود در استان عمل کند.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به آسيب‌هاي سيل به قنوات، بندهاي و کانال‌هاي کشاورزي در استان، يادآور شد: بايد لايروبي قنوات و کانال‌هاي کشاورزي در دستور کار قرار بگيرد تا بهره‌برداران در اين حوزه دچار مشکل نشوند، همچنين ۱۰ هزار هکتار از اراضي کشاورزي استان در سيل اخير دچار آسيب شد.


وي تاکيد کرد: توسعه سردخانه‌ها براي نگهداري محصولات کشاورزي مازاد در چهارمحال و بختياري از ضرورت‌ها به‌شمار مي‌رود و مي‌توان در اين حوزه سرمايه‌گذار جذب کرد.


حيدري توضيح داد: يکپارچه‌سازي اراضي کشاورزي در چهارمحال و بختياري گاهي زمان‌بر مي‌شود و اين مسئله موجب ضرر به کشاورزان شده است و بايد متوليان به تعهدات خود عمل کنند.


استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تاکيد کرد: باتوجه به شرايط جغرافيايي استان، آبخيزداري و آبخوان‌داري در استان بسيار حائز اهميت است، بايد پيگيري لازم براي اجراي اين طرح‌ها در استان انجام شود تا در سيلاب دچار خسارت نشويم.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06