پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

بايد از رويشگاه‌هاي گياهان دارويي در استان محافظت کنيم

کد خبر: 179427 تاریخ انتشار: 1401/07/30 12:47:59
نمایش: 668
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره اينکه اين استان رويشگاه گياهان دارويي و خوراکي مانند کلوس، موسير و زعفران است، گفت: نبايد اجازه دهيم اين محصولات منقرض شوند، بايد از رويشگاه‌هاي گياهان دارويي در استان محافظت کنيم، همچنين بايد از بلوط استان صيانت شود.
غلامعلي حيدري ۳۰ مهرماه در ديدار با خيام نکويي- رئيس سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي کشور با اشاره به اينکه نرخ بيکاري در اين استان بالاتر از ميانگين کشوري است، اظهار کرد: اگر بتوانيم براي جوانان شغل پايدار ايجاد کنيم، مشکلات امنيتي و معضلات اجتماعي بالتبع آن کاهش پيدا مي‌کند.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه يکي از شعارهاي اصلي دولت سيزدهم تحقق عدالت است، گفت: بنابراين توزيع عادلانه امکانات در دستور کار دولت قرار دارد، بنابراين توقع داريم که اين مسئله در اولويت کاري وزارت جهادکشاورزي نيز قرار بگيرد، زيرا اين استان از يک محروميت تاريخي رنج مي‌برد و بايد از تمامي ظرفيت‌هاي آن به نحو احسن استفاده کرد.


وي با تاکيد بر اينکه بايد پيوند بين مرکز تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي با دانشگاه‌ها برقرار شود، عنوان کرد: بايد بتوانيم از ظرفيت علمي موجود در رشته‌هاي کشاورزي در چهارمحال و بختياري به خوبي استفاده کنيم، کشاورزي استان بايد علمي شود.


حيدري تصريح کرد: شيريني خدمات جهاد سازندگي در ذهن مردم در بسياري از نقاط چهارمحال و بختياري ماندگار شده است، بايد اين خدمات ادامه پيدا کند.


استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: نبايد اجازه دهيم مراکز تحقيقات کشاورزي در استان تعطيل و يا جايگاه آن کمرنگ شود، بايد در استان فعال‌تر عمل کنيم و هزينه بيش‌تري به آن اختصاص دهيم، اين کار موجب مي‌شود تا در عمل با مشکلات کمتري مواجه شويم.


وي با بيان اينکه ظرفيت‌هاي خوبي در حوزه گياهان دارويي در چهارمحال و بختياري وجود دارد، يادآور شد: مردم گرايش بالايي به مصرف گياهان دارويي دارند، بايد به سمت توليد محصولات ارگانيک حرکت کنيم تا سلامت جامعه افزايش پيدا کند، کودهاي شيميايي آسيب‌هاي فراواني دارد و بايد کشت محصولات تراريخته کاهش پيدا کند.


حيدري افزود: ۸۰ درصد اراضي چهارمحال و بختياري داراي شيب بالايي هستند، بايد کشت در اراضي شيب‌دار و آبخيزداري در اين استان توسعه پيدا کند، همچنين ظرفيت بالقوه‌اي در حوزه گردشگري کشاورزي در استان وجود دارد.


استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره اينکه اين استان رويشگاه گياهان دارويي و خوراکي مانند کلوس، موسير و زعفران است، بيان کرد: نبايد اجازه دهيم اين محصولات منقرض شوند، بايد از رويشگاه‌هاي گياهان دارويي در استان محافظت کنيم، همچنين بايد از بلوط استان صيانت شود.


وي تاکيد کرد: روند پرداخت تسهيلات بانکي در چهارمحال و بختياري براي ايجاد اشتغال پايدار بايد در استان تسهيل شود، ميزان تسهيلات در استان کم است، بايد بانک‌ها موانع دست و پاگير را بردارند تا کشاورزان براي دريافت تسهيلات با مشکل مواجه نشوند.


حيدري با اشاره به نوسانات شديد در قيمت نهاده‌هاي دامي، خاطرنشان کرد: بايد قيمت نهاده‌ها کنترل شود، همچنين بايد توسعه صنايع‌تبديلي در اولويت قرار بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06