پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

صدور سند براي اراضي کشاورزي چهارمحال و بختياري تسهيل شود

کد خبر: 179437 تاریخ انتشار: 1401/08/01 12:11:50
نمایش: 724
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص رفع تداخل اراضي ملي و مستثنيات، گفت: از يکسال گذشته برنامه‌ريزي بسيار خوبي در چهارمحال و بختياري براي رفع تداخل اراضي در کميسيون مربوطه صورت گرفته است، اما بايد رفع تداخل و صدور سند براي اراضي کشاورزي تسهيل شود.

غلامعلي حيدري اول آبان‌ماه  در ديدار با حسن بابايي- رئيس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به اينکه صدور سند براي اراضي بسيار حائز اهميت است، اظهار کرد: اين مسئله از بروز اختلافات در حوزه مالکيت اراضي جلوگيري مي‌کند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه روستاهاي استان از محروميت تاريخي رنج مي‌برند، عنوان کرد: ۹۵۰ روستا در اين استان وجود دارد که ۵۱۷ روستا بالاي ۲۰ خانوار هستند.
 

وي با بيان اينکه تسهيلات خوبي به چهارمحال و بختياري  در حوزه اشتغالزايي اختصاص پيدا کرده است، گفت: اما به‌علت برخي قوانين و ضوابط بانک‌ها، امکان جذب کامل اين تسهيلات وجود ندارد، بسياري از اراضي کشاورزي فاقد سند رسمي هستند و به همين دليل بانک‌ها اين اسناد را براي ضمانت قبول نمي‌کنند.
 

حيدري در خصوص رفع تداخل اراضي ملي و مستثنيات، بيان کرد: از يکسال گذشته برنامه‌ريزي بسيار خوبي  در چهارمحال و بختياري براي رفع تداخل اراضي در کميسيون مربوطه صورت گرفته است، اما بايد رفع تداخل و صدور سند براي اراضي کشاورزي تسهيل شود.
 

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه اجراي قانون در بسياري از مواقع هزينه دارد، خاطرنشان کرد: روستاها کانون توليد هستند، اگر نتوانيم اشتغال پايدار ايجاد کنيم، توليد به هم مي‌خورد و شاهد معضلات اجتماعي خواهيم بود.
 

وي تصريح کرد: حساسيت ويژه‌اي بر روي مرزهاي چهارمحال و بختياري وجود دارد، گاهي در فضاي مجازي مطالبي منتشر مي‌شود که مرزهاي استان دچار تغيير شده است، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بايد مرزهاي استان‌ها را دقيق مشخص و تعيين تکليف کند تا تنش ايجاد نشود.
 

حيدري با بيان اينکه بايد مردم از مزاياي دريافت سند براي اراضي خود اطلاع پيدا کنند، يادآور شد: فرمانداران و دهياران در اين زمينه همکاري لازم را با اداره‌کل ثبت اسناد و املاک همکاري داشته باشند.
 

استاندار چهارمحال و بختياري در خصوص تامين اعتبار براي احداث دفتر ثبت اسناد در شهرستان خانميرزا، توضيح داد: هزينه اوليه برآورد شده براي احداث اين دفتر ۱۰ ميليارد تومان است که نيمي از هزينه آن توسط اعتبارات استاني تامين خواهد شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/08/28