پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

روايت هنرمندانه از وقايع صورت بگيرد

کد خبر: 179592 تاریخ انتشار: 1401/08/19 10:40:17
نمایش: 541
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري گفت: روايت هنرمندانه از وقايع صورت بگيرد، بين بيان و تبيين بايد تفاوت قائل شويم، تبيين عميق‌تر است و بايد در توليدات هنري مورد توجه قرار بگيرد، هر کس وظيفه خود را در جهادتبيين براي سنين و اقشار مختلف مردم مشخص کنند.
غلامعلي حيدري ۱۹ آبان‌ماه در نشست در رونمايي از پوستر سي و چهارمين جشنواره تئاتر چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه پيروزي انقلاب اسلامي يکي از مهم‌ترين حوادث تاريخي کشور است، اظهار کرد: اين انقلاب يه پديده منحصر به فرد بود و مردم با دست خالي در برابر نظام استکباري ايستادند و به پيروزي رسيدند و دست بيگانگان را از منابع کشور قطع کردند.


استاندار چهارمحال و بختياري افزود: در دوران طاغوت، کوچکترين تصميم با هماهنگي نظام‌هاي استکباري صورت مي‌گرفت، مردم با ذلت زندگي مي‌کردند، منافع کشور به تاراج مي‌رفت، اما امروز با اقتدار و استقلال زندگي مي‌کنند.


وي با تاکيد بر اينکه بسياري از نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامي از اتفافات دوران قبل از پيروزي انقلاب اسلامي اطلاع کافي ندارند، گفت: ايام دهه فجر فرصت مغتنمي براي تبيين آن دوران است تا بدانند مردم از ذلت به عزت رسيدند، امروز دشمنان درصدد هستند تا با ترور، تحريم و ايجاد ناامني کشور را به حاشيه ببرند.


حيدري با اشاره به توانمندي‌هاي جمهوري اسلامي به‌ويژه در حوزه نظامي، عنوان کرد: دشمن به‌دنبال خلع سلاح کشور است تا بتواند هر زمان اراده کرد کشور را براي رسيدن به هدف خود تهديد کند.


استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: دشمن با رسانه از کاه، کوه مي‌سازد، بايد حقايق با زبان هنر بيان شود، برنامه‌ريزي صورت بگيرد تا در دهه فجر از اين ظرفيت براي بيان دستاوردهاي انقلاب اسلامي استفاده شود.


وي با بيان اينکه تئاتر يکي از هنرهاي تاثيرگذار براي بيان موضوعات مختلف به زبان هنر است، خاطرنشان کرد: در همه زمينه‌ها انتظار داريم اهالي فرهنگ و رسانه راهبرد و استراتژي براي انجام امورات داشته باشند، همفکري و خرد جمعي براي مقابله با جنگ رسانه‌اي و فرهنگي دشمن موثر است.


حيدري يادآور شد: برگزاري جلسات هم‌انديشي با اصحاب فرهنگي بسيار حائز اهميت است، اين جلسات براي همفکري موثر خواهد بود و بايد از اين ظرفيت استفاده کنيم.


استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد هنر اصيل انقلاب اسلامي در دهه فجر مورد توجه باشد، گفت: براي اين منظور نيازمند هم‌افزايي و وحدت بين مجموعه‌هاي فرهنگي هستيم، صاحبنظران مي‌توانند در جلسات تخصصي نظرات و پيشنهادات خود ارائه دهند.


وي تصريح کرد: روايت هنرمندانه از وقايع انجام شود، بين بيان و تبيين بايد تفاوت قائل شويم، تبيين عميق‌تر است و بايد در توليدات هنري مورد توجه قرار بگيرد، هر کس وظيفه خود را در جهادتبيين براي سنين و اقشار مختلف مردم مشخص کنند.


حيدري با اشاره به اينکه بايد تربيت هنرمندان دغدغه‌مند و انقلابي در دستور کار قرار بگيرند، اظهار کرد: نبايد هنرمندان در مسير اهداف دشمن حرکت کنند، نگاه به هنر و کارهاي فرهنگي بايد بلندمدت باشد و در اين حوزه بايد صبور باشيم، به فرهنگ غني کشور بپردازيم و آن را به نسل جديد منتقل کنيم.


استاندار چهارمحال و بختياري بيان کرد: بايد براي مضمون توليدات هنري مانند موسيقي، فيلم و .... برنامه‌ريزي شود و نظارت کافي صورت در اين حوزه صورت بگيرد تا فرصت‌ها تبديل به تهديد نشود.


وي گفت: در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري اعتبارات بسيار خوبي براي توسعه زيرساخت‌هاي هنري و فرهنگي اختصاص پيدا کرده است و بايد جدب اعتبارات توسط متوليان مورد توجه قرار بگيرد، در حوزه فرهنگ نيز بايد شاهد کار جهادي باشيم تا تحول در اين حوزه صورت بگيرد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07