پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

افزايش بهره‌وري در حوزه کشاورزي و دامپروري نيازمند تحقيقات کاربردي است

کد خبر: 179601 تاریخ انتشار: 1401/08/21
نمایش: 481
اخبار
استاندار چهارمحال و بختياري با بيان اينکه افزايش بهره‌وري در حوزه کشاورزي و دامپروري نيازمند تحقيقات کاربردي است، گفت: بايد تمامي اقدامات در اين حوزه دانش‌بنيان باشد، بايد شاهد تغيير رويکرد در حوزه کشاورزي با استفاده از آموزش و ترويج باشيم.
غلامعلي حيدري ۲۱ آبان‌ماه در بازديد از مرکز تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي چهارمحال و بختياري با اشاره به اينکه بايد مراکز علمي، تحقيقاتي و دانش‌بنيان در کشور باتوجه به نامگذاري سال توسط مقام معظم رهبري گسترش پيدا کند، اظهار کرد: اين مسئله باعث افزايش توليد و بهره‌وري در حوزه کشاورزي مي‌شود.

استاندار چهارمحال و بختياري افزود: حوزه کشاورزي در حوزه توليد و امنيت غذايي بسيار حائز اهميت است، کشاورزي و دامپروري از ظرفيت‌هاي استان محسوب مي‌شود و بايد تقويت شود، بايد اين حوزه به‌صورت دانش‌بنيان توسعه پيدا کند.

وي با بيان اينکه در چهارمحال و بختياري دچار تغيير اقليم شده است، عنوان کرد: بنابراين مصرف آب در حوزه کشاورزي و دامپروري مديريت شود، مرکز تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي در اين حوزه مي‌تواند موثر باشد، بايد خروجي تحقيقات علمي را در عرصه فعاليت و در مزرعه ببينيم تا مردم ثمر آن را حس کنند.

حيدري با بيان اينکه افزايش بهره‌وري در حوزه کشاورزي و دامپروري نيازمند تحقيقات کاربردي است، يادآور شد: بايد تمامي اقدامات در اين حوزه دانش‌بنيان باشد، توجه به اين مسئله بايد بيش‌تر مورد توجه باشد، بايد شاهد تغيير رويکرد در حوزه کشاورزي با استفاده از آموزش و ترويج باشيم.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه نفوذ دانش در حوزه کشاورزي و دامپروري بايد مورد توجه قرار بگيرد، خاطرنشان کرد: بايد کشاورزي به شيوه علميي جايگزين کشاورزي به شيوه سنتي شود، اين کار با آموزش امکانپذير است، کشاورزي به شيوه علمي مي‌تواند علاوه بر افزايش امنيت غذايي، اشتغال را نيز در پي دارد.

وي با بيان اينکه بخشي از توليدات حوزه کشاورزي به ضايعات تبديل مي‌شود، افزود: مي‌توان با کار علمي و تحقيقات اين ضايعات را به کود و غذاي دام تبديل کرد، اين کار نيازمند کار جهادي است.

حيدري تاکيد کرد: توسعه کشت گلخانه‌اي بايد در دستور کار قرار بگيرد، بايد سطح گلخانه‌اي چهارمحال و بختياري به ۵۰۰ هکتار برسد، اين کشت مزاياي بالايي از جمله افزايش بهره‌وري در توليد، ايجاد اشتغال و کشت در چند فصل را دارد.

استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه بايد زنجيره توليد محصولات کشاورزي در استان تکميل شود، بيان کرد: اين کار از خام‌فروشي جلوگيري مي‌کند، مرکز تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي بايد به حوزه صنايع تبديلي و تکميلي ورود پيدا کند.

وي با اشاره به اينکه ۱۳ هزار هيات علمي در حوزه کشاورزي در دانشگاه‌هاي کشور وجود دارد، توضيح داد: بايد از اين ظرفيت علمي در استان نيز استفاده کرد، اما نبايد شاهد موازي‌کاري باشيم، مي‌توان از تجربيات ساير استان‌ها نيز استفاده کرد.

حيدري با اشاره به اينکه در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري اعتبارات بسيار خوبي براي توسعه کشاورزي اختصاص پيدا کرده است، خاطرنشان کرد: بايد از اين فرصت طلايي به خوبي استفاده کرد.

استاندار چهارمحال و بختياري در پايان تصريح کرد: بايد واحدهاي دامپروري به خارج از شهرها منتقل شود، اين کار از شيوع بيماري‌هاي مشترک بين انسان و دام جلوگيري مي‌کند، انتقال اين واحدها به خارج از شهرها نيازمند کار جهادي است.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06