پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

رسانه‌ها براي افزايش سرانه مطالعه برنامه ارائه دهند

کد خبر: 179604 تاریخ انتشار: 1401/08/21
نمایش: 1233
اخبار
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري علاقه‌مند کردن مردم به مطالعه را يکي از موثرين راه‌ها براي افزايش دانش و آگاهي مردم دانست و گفت: افزايش سرانه مطالعه تنها با ايجاد امکانات سخت‌افزاري محقق نمي‌شود و رسانه‌ها در اين زمينه برنامه‌ريزي کنند.

محسن حسين‌ميرزايي روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه‌هاي عمومي چهارمحال و بختياري با تاکيد بر اينکه روش‌هاي کتابخوان کردن مردم متنوع است، تصريح کرد:بايد به دنبال روش‌هاي متنوع مطالعه براي مردم باشيم و هر خانه را به يک کتابخانه تبديل کنيم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار چهارمحال و بختياري  خاطرنشان کرد: در همين راستا اعضاي عضو انجمن کتابخانه‌هاي عمومي استان موظفند تا طرح‌هايي در اين خصوص ارائه دهند تا مردم را بيش از پيش به مطالعه ترغيب کنيم.
 

وي افزود:کار فرهنگي مستمر، زمانبر و نيازمند صبر و حوصله است از همين رو نبايد انتظار ايجاد تحول در اين حوزه در مدت زمان کوتاهي داشته باشيم.
 

حسين‌ميرزايي با اشاره به مردمي بودن دولت سيزدهم تاکيد کرد: دولت سيزدهم از همان ابتدا که زمام امور کشور را در دست گرفت همواره بر تقويت وحدت و همدلي مردم تلاش کرده و اين مهم به خوبي در استان ما نيز پيگيري مي‌شود.
 

به گفته وي، در حالي که تعداد معدودي در شبکه‌هاي اجتماعي سعي دارند فضاي تفرقه و دودستگي در چهارمحال و بختياري ايجاد کنند و بايد بصيرت و آگاهي مردم را در مقابل اين اقدامات افزايش دادند تا تحت تاثير اين مطالب قرار نگيرند.
 

هفته فرهنگي در چهارمحال و بختياري برگزار مي‌شود
 

مديرکل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري چهارمحال و بختياري نيز در اين نشست از برگزاري هفته فرهنگي در استان خبر داد و گفت: ۱۰ استان کشور از سوي وزارت کشور براي برگزاري هفته فرهنگي انتخاب شده‌اند که يکي از استانها چهارمحال و بختياري است.
 

شهرام خواجوي افزود: اين برنامه به زودي برگزار مي‌شود از همين رو بايد دستگاه‌هاي اجرايي براي برگزاري هرچه بهتر اين رويداد فرهنگي کمک کرده و اعتبار مناسبي تخصيص دهند.
 

وي با بيان اينکه در هفته فرهنگي ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي استان در حوزه فرهنگ و هنر به نمايش گذاشته مي‌شود، تصريح کرد: در استان ظرفيت‌هاي قابل توجهي وجود دارد که بايد از اين فرصت براي اطلاع‌رساني آن به گردشگران و مردم کشور اقدام کنيم.
 

به گزارش ايرنا، در اين نشست به تشريح برنامه‌هاي استان در هفته کتاب و کتابخواني پرداخته شد و هريک از اعضاي عضو نظرات و پيشنهادات خود براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي موثر در افزايش سرانه مطالعه در استان ارائه دادند.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07