پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری

توسعه کشاورزي گردشگري شهرستان سامان در دستور کار مسئولان

کد خبر: 179621 تاریخ انتشار: 1401/08/23 18:08:32
نمایش: 616
اخبار
فرماندار سامان گفت: نگاه جديد دولت سيزدهم به توسعه کشاورزي گردشگري است که اين موضوع درحال پيگيري و انجام است و اميدواريم با توسعه گردشگري در شهرستان سامان شاهد اشتغالزايي باشيم همچنين اين موضوع مي‌تواند منجر به معرفي چهارمحال و بختياري در سطح کشوري باشد.

محمدتقي گنجعلي ۲۳ آبان ماه با حضور در دفتر خبرگزاري ايسنا با بيان اينکه فعاليت در حوزه رسانه به عشق و علاقه خاصي نياز دارد، اظهار کرد: اگر افرادي بدون داشتن علاقه قلبي به کار در حوزه رسانه وارد اين عرصه شوند قادر نخواهند بود مدت طولاني به فعاليت خود ادامه دهند، در چهارمحال و بختياري نيز متاسفانه نگاه جامع و کاملي به حوزه مطبوعات و رسانه صورت نگرفته است درصورتي که با استفاده صحيح از ظرفيت خبرگزاري‌ها مي‌توان راهکارهاي مطلوبي براي مشکلات حوزه‌هاي مختلف پيدا کرد.
 

فرماندار سامان افزود: جهاد دانشگاهي يکي از مجموعه‌هاي فاخر علمي در سطح کشوري و استاني است و تربيت‌يافتگان آن متفاوت از ساير دانشگاه‌ها و ادرات هستند درحقيقت مجموعه‌اي که در دل جهاددانشگاهي پرورش پيدا مي‌کند اثرگذاري تفکري، اعتقادي، مذهبي و... بالايي در اجتماع دارد.
 

وي ادامه داد: در شهرستان سامان نيز مجموعه خوبي از جهاددانشگاهي وجود دارد که علي‌رغم مشکلاتي که در حوزه فضاي موردنياز و پشتيباني وجود دارد اما اثرگذاري بالايي در اين شهرستان دارند و اميدواريم به زودي مشکلات موجود در مجموعه جهاددانشگاهي در شهرستان سامان رفع شده و شاهد اثرگذاري بالاتر اين مجموعه باشيم.
 

گنجعلي عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدا يک دولت انقلابي که در راس آن نيز يک رئيس جمهور مردمي و انقلابي وجود دارد درحال خدمت‌رساني به مردم است همچنين شاهد هستيم دولت کنوني دلسوزانه براي ارتقاي جايگاه نظام جمهوري اسلامي ايران تلاش مي‌کند.
 

فرماندار سامان اضافه کرد: با توجه به تمامي مشکلات داخل کشور و ضرباتي که دشمنان داخلي سعي دارند به کشور وارد کنند همچنين با وجود استکبار جهاني بايد کار جهادي و علمي در دستور کار قرار داده شود و با کار جهادي، علمي، فرهنگي و انقلابي در برابر دشمنان ايستادگي شود.
 

وي با بيان اينکه اتفاقات بسيار خوبي در دولت سيزدهم رخ خواهد داد، تصريح کرد: در چهارمحال و بختياري و شهرستان سامان نيز پروژه‌هاي خوبي برنامه‌ريزي شده و يا درحال شکل‌گيري است، همچنين استان ما در سفر رئيس جمهوري بيشترين بهره را برد و اعتبارات بالايي به اين استان داده شد که اين اعتبارات از حدود يک ماه گذشته درحال تخصيص هستند.
 

گنجعلي با اشاره به تحولات اداري، اجتماعي، عمراني و... که در چهارمحال و بختياري انجام و يا درحال پيگيري است، يادآور شد: پروژه‌هاي راه آهن استان و انتقال آب بن به بروجن چندين سال حدودا راکد مانده بودند اما در سال جاري اعتبارات خوبي براي تکميل اين پروژه‌ها درنظر گرفته شد، در سفر رئيس جمهور به استان با نگاه به توسعه گردشگري و کشاورزي ۴۰۰ ميليارد تومان اعتبار نيز به شهرستان سامان اختصاص پيدا کرد.
 

فرماندار سامان بيان کرد: در اين شهرستان حدود ۲۸ هزار هکتار باغ در حوزه توليد محصولات کشاورزي و باغي وجود دارد، نگاه جديد دولت سيزدهم نيز به توسعه کشاورزي گردشگري است که اين موضوع درحال پيگيري و انجام است که اميدواريم با توسعه گردشگري در شهرستان سامان شاهد اشتغالزايي باشيم همچنين اين موضوع مي‌تواند منجر به معرفي چهارمحال و بختياري در سطح کشوري باشد.
 

وي افزود: محور چهار خطه سامان به تيران يکي ديگر از پروژه‌هايي است که در شهرستان سامان درحال پيگيري است که اين محور موجب ارتباط چهارمحال و بختياري و اصفهان خواهد شد همچنين در توسعه استان نيز اثرگذار خواهد بود به همين جهت نيز حدود ۱۲۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل اين پروژه در سفر رياست جمهور به استان درنظر گرفته شد.
 

گنجعلي درخصوص مجتمع فناوران شهرستان سامان گفت: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد بستر جهت انتقال مجتمع فناوران انجام شده است درواقع پنج هکتار زمين از طريق راه و شهرسازي واگذار شده و واگذاري حدود هشت هکتار باقي مانده است درصورتي که اين ميزان باقي‌مانده نيز از راه و شهرسازي به شهرداري واگذار شود انتقال اين مجتمع انجام مي‌شود، درخصوص جمع‌آوري سگ‌هاي ولگرد سطح شهر نيز اقداماتي انجام شده و اميداوريم به زودي اين مشکل نيز مرتفع شود.
 

وي خاطرنشان کرد: تکميل جاده حاشيه زاينده‌رود نيز از ديگر پروژه‌هاي شهرستان سامان است که در دولت سيزدهم پيگيري شده، اين جاده حدود ۴۴ تا ۴۶ کيلومتر است و در سفر رياست جمهوري به چهارمحال و بختياري حدود ۲۰ ميليارد تومان اعتبار براي تکميل آن درنظر گرفته شد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/01/07