پرتال استانداری چهارمحال و بختیاری
/تسنيم/

تدوين اطلس سرمايه‌گذاري استان چهارمحال و بختياري

کد خبر: 179664 تاریخ انتشار: 1401/08/30 08:19:38
نمایش: 582
اخبار
معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تدوين اطلس سرمايه‌گذاري استان، گفت: تدوين اين اطلس در مرکز استان شروع شده و در ديگر شهرستان‌ها نيز شروع خواهد شد.

طرح‌هاي سرمايه‌گذاري در استان چهارمحال و بختياري، اظهار داشت: تمام منابع تسهيلاتي که يکسال براي جذب آن فرصت بود در عرض 4 ماه جذب شدند که اين بيانگر عملکرد خوب بانک‌هاي استان است که تمامي منابع تسهيلات را جذب کردند و جزو بالاترين رتبه‌ها در کشور بوديم. 
 

وي افزود: در سال جاري کارمندان چند بانک در استان دو شيفت کار مي‌کردند و نبايد اين مسائل از چشم مردم دور بماند، در واقع با يک همدلي بالا در استان چهارمحال و بختياري تسهيلات به خوبي جذب شد، در تسهيلات مشاغل خانگي جذب صد در صدي بود که اين اتفاق در استان بسيار خوب است.
 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با اشاره به تدوين اطلس سرمايه‌گذاري استان، گفت: در بخش کشاورزي نقشه تناسب اراضي طراحي شد تا کشاورزان بدانند که چه چيزي بايد کاشت کنند، در واقع با وضعيت نامناسب آب، کشت سيب زميني، هندوانه يا گوجه در استان چهارمحال و بختياري نه تنها اقتصادي نيست بلکه خيانت به منابع آبي و اقليم است.
 

منزوي افزود: اطلس سرمايه‌گذاري در تمامي حوزه‌هاي صنعتي، کشاورزي، خدماتي و ... بايد کمک کننده باشد. تدوين اين اطلس در شهرستان شهرکرد شروع شده و اميد است در شهرستان‌هاي ديگر استان چهارمحال و بختياري، اين اطلس شروع شود تا هرکسي که به دنبال انجام کاري است بداند که چه بايد کند و اطلاعات لازم را داشته باشد.
 

معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار چهارمحال و بختياري با تاکيد بر جذب سرمايه‌گذار، تصريح کرد: متاسفانه جذابيت استان چهارمحال و بختياري براي سرمايه‌گذاران در بسياري از حوزه‌ها شناخته شده نيست که نياز به يک ايده براي فراهم نمودن بستري دارد تا سرمايه‌گذاران بتوانند استان چهارمحال و بختياري را رصد کنند و ايده‌هاي جديد سرمايه‌گذاري در اين استان را ببينند.
 

منزوي در پايان خاطرنشان کرد: در قالب يک نرم‌افزار سرمايه‌گذار‌ياب کار شروع شده است و اميد است به نتيجه برسد، در واقع براي اولين بار نرم‌افزار سرمايه‌گذار‌ياب به کارآفرينان استان‌هاي ديگر و استان چهارمحال و بختياري معرفي مي‌شود، اين کار زيربنايي است که در حوزه جذب سرمايه‌گذار اتفاق مي‌افتد.

افزودن دیدگاه


ایجاد کننده صفحه : مدیر سایت | تاریخ آخرین ویرایش : 1403/02/06